Gå til innhold

Duk til konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal ha konfirmasjon hjemme til våren. I den forbindelse funderer jeg litt på hvilke duker jeg skal bruke. Trenger endel meter da det blir endel langbord. Liker ikke så godt disse papirdukene.

Så kom jeg på at jeg kunne jo kjøpe metervare på en stoffbutikk? Evt hva slags stoff egner seg til duker? Kasnkje et "tungt" stoff som gjør at duken ligger pent på bordet...

Noen tips? (bør være i lyse fareger, evt. rosa da det er jente. pynte med rosa roser ovs)

Gjest Gjest
Skrevet

Kom gjerne med forslag til bordpynt også. Min første og eneste konfirmant, så jeg må legge min flid i det... :sjenert:

Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet

Bor i Oslo og kjøpte stoff/metervare på stoffbutikk på Grønnland i Oslo. Sånn invandrerbutikk med masse å velge i.

Fant nydelig bronsefarget "nervøs fløyel". Dekket bordet med små glass-steiner (sånn til å strø utover). Små enkle telys-lysestaker i glass (sånn små du får for en slikk og ingenting på Ikea). Og hvite roser. Noen få i små glassvaser nedover hele bordet. Fant nydelige gyldne servietter med rosemotiv på som passet perfekt til.

"Nervøs fløyel" får du i alle slags farger.

Gjest Raptuza
Skrevet

Personlig ville eg ha tenkt på fløyel som et vinter og julestoff....ville satsa på rimeleg damask, gjerne i kunststoffblanding.

Skrevet

På Jysk har de nervøs fløyel i 5 meters lengder pr. pakke. De finnes i flere farger. Det som er bra med fløyel er at du ikke trenger å stryke det, og du kan klippe det i den lengden du trenger uten at det rakner. :)

Skrevet

damaskduker er faktisk ikke så dyrt som man tror, dvs hvis man kjøper det på kid, hansen og dysvik osv... ( det var i alle fall ikke det i sommer da jeg giftet meg) vi så på stoff, papirduker og mere, men endte opp med å kjøpe damaskduker da det kostet omtrent det samme som å kjøpe stoff.... men dersom du skal ha veldig mange gjester vil det sikekrt lønne seg å kjøpe stoff, da kan du jo bruke det til andre ting senere.... du bør nok sjekke stoff og stil, de har både butikk og nettbutikk. hadde jeg vært deg hadde jeg satset på noe som var litt utradisjonelt, feks, brun lin duk med blomster og lys i forskjellige rosatoner. gjerne i lave glasskåler. man kan jo dessuten strø knall rosa roser evt roseblader direkte på bordet. hvis man ønsker en lysere variant kan man jo satse på tynn hvit duk, med en lys grønn løper midt på bordet, masse grønne blader og evt hvite grenroser, liljekonvall, hvitveis osv. disse fargene passer jo også fint sammen med litt knall rosa.... jeg synes ofte at hvit duk sammen med pastellrosa roser blir litt or sukkersøt for en konfirmant... Det kan jo dessuten lønne seg å spørre konfirmanten hva hun ønsker seg at farger og stil, det er jo tross alt hennes dag, og jeg synes vel at det ofte blir "mammas" stil som dominerer og det er jo litt trist på en dag som skal feire konfirmanten....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...