Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Jeg er et vanedyr og bruker de samme øredobbene heeele tida. Prøver å "rense" de med engangskluter etc, men de blir jo ikke helt rein. Og så blir det litt lukt også. Er pyrisept greia, eller? Noe annet som funker bra? Hadde vært perfekt å gitt de et bad av noe slag, og så vips, så var de som ny igjen!
Miel Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 (endret) Jeg har en liten boks med flytende smykkerens, kjøpt hos gullsmed. Skriften utenpå er slitt vekk, så jeg husker ikke nøyaktig hva den inneholder, men jeg slenger nå i hvert fall bare øredobber og annet småtteri oppi der, og den kan brukes flere ganger. Den typen jeg har er kun for "rene" gull- og sølvsmykker, men jeg vet det også finnes varianter for emaljerte smykker og perler. Du kan også få kjøpt tørre rensekluter. Spør hos gullsmeden. De har også gode råd om oppbevaring av smykkene dine. Endret 9. mars 2008 av Miel
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 hvis det ikke er perler eller noe som er limt på.. så legg dem i et glovarmt vann med en dråpe oppvaskmiddel eller pyrisept. Når de har ligget i noen timer, heller du vannet oppi en liten sil og skyller øredobbene. Så har du rene øredobber! :D og hvis det er perler så ta en pad og rens dem med pyrisept.
laperla Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Mora mi bruker alltid en dæsj Salmiakk og Zalo. Da blir smykkene mine pene igjen:) Må nemlig prakke dem over på ho, for jeg takler ikke den fæle lukta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå