Trampe Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har kattedo med tak, bruker EverClean sand og har to katter. Begge er veldig langhårede med svære buskete haler, og de drar med seg mye sand ut av kassen. Nå får vi baby i hus når som helst, og jeg vil slippe dette støvsugingsstyret hele tida. Har dere matter eller noe liggende under kassen, slik at overflødig sand faller ned på de? Funker det? Jeg har prøvd med litt større dørmatte, men det funker ikke. Jeg har sett gummimatter i salg, men de er ikke akkurat billige og jeg vil ikke kjøpe før jeg vet at de kan funke...
marsy Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Vi har ikke hatt noen ting. Har do uten tak, men har brukt klumpesand som er beregnet for langhårete ("less track"). Men det ble litt støvsuging likevel da... Nå har han plutselig sluttet å gå på do inne da, så problemet har løst seg selv (selv om jeg er spent på hvor han egentlig går på do for tiden... håper det ikke er på plenen for å si det sånn)
Trampe Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2008 Mine kommer inn og går på do før de går ut igjen... Jeg skal lage en do til dem ute til sommeren, slik at de ikke driter overalt hos naboer og slikt noe, men jeg vil fremdeles ha ei løsning på dette inneproblemet mitt..
Lilith Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Vi har plastsekker med håndkle oppå under kattedoen, men det hjelper ikke nevneverdig (bortsett fra å fange opp tiss som havner utenfor doen - frøkna er ikke så treffsikker ...). Kattene trekker sand utover gulvet lell.
spezitas Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har et stort, blankt kontorstolunderlag fra IKEA under den ene doen som står på parketten. Dette fordi at jeg har en hannkatt som setter seg med halen ut av åpningen og ofte skvetter litt på gulvet. Det er lett å tørke opp, og tisset vil ikke trekke ned i parketten. Utenfor doåpningene på de andre doene har jeg en rund gummimatte med riller (også fra IKEA, kr. 19.50) ok kattene "tørker av seg" på bena på denne etter at de har vært på doen. Funker helt glimrende, og jeg slipper at kattene drar med seg mye sand rundt omkring;)
Gjest lillebøll Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Kanskje matte med riller er løsningen. Da vil jo korna sette seg i sprekkene. Men er den lett å rengjøre?
Gjest Sativa Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har kuttet ut å ha noe under, og jeg synes også det er masete å dra frem støvsugeren i tide og utide. Så jeg bruker feiekost og feibrettt. Har et eget sett stående ved siden av doen, sånn at ikke evt tiss og bæsj blir penslet utover hele huset.
spezitas Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Kanskje matte med riller er løsningen. Da vil jo korna sette seg i sprekkene. Men er den lett å rengjøre? Min matte er vel ca 30 cm i diameter. Jeg bare bøyer den og tømmer den i kattedoen. (Har do med tak)Matten rengjør jeg med domestos og oppvaskkost og skyller når jeg gjør rent kattedoen.
Trampe Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2008 Haha, jeg må være forferdelig blond som ikke engang har tenkt på kost og støvbrett
Noli Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Haha, jeg må være forferdelig blond som ikke engang har tenkt på kost og støvbrett Jeg brukte også kost og støvbrett, men jeg er litt lat, så jeg har hengt en slik ved siden av doen.
LilleCanCan Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 (endret) jeg bruker gummimatte fra catsrule.com. er litt sånn av klistret matriale så det tar med noe av sanda på potene som kan medfølge også Endret 9. mars 2008 av LilleCanCan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå