Gå til innhold

Plassering på en tynnhets- og penhetsskala

Gjest Gjest_Philippa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Philippa_*

Pleier du noengang å rangere deg selv i forhold til grupper av kvinner du er sammen med? F. eks. den vanlige vennegjengen eller i forhold til de andre i rommet? Å plassere deg selv på en tynnhetsskala og penhetsskala i forhold til de andre?

Jeg har gjort det. :roedme: Har spesielt tenkt på det ganger hvor jeg har skilt meg ut, f. eks en gang jeg var den eneste normalvektige kvinnen på et vorspiel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Joda, jeg er så grunn at jeg også gjør det :sjenert:

Noen ganger innser jeg at jeg er "den stygge venninna", mens andre ganger mener jeg å være både den slankeste og den peneste.

Hmm, kanskje noe jeg bør legge av meg? For igrunn er jeg vel ganske gjennomsnittlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Philippa_*
Joda, jeg er så grunn at jeg også gjør det :sjenert:

Noen ganger innser jeg at jeg er "den stygge venninna", mens andre ganger mener jeg å være både den slankeste og den peneste.

Hmm, kanskje noe jeg bør legge av meg? For igrunn er jeg vel ganske gjennomsnittlig :ler:

Jeg synes også det er teit. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror det er ganske vanlig at jenter gjør dette, og det går visst ikke over med årene heller. Jeg er 40, og det hender jeg tar meg i å tenke sånn fortsatt. Flaut å innrømme det, men sånn er det bare.

Tror det handler mye om selvtillit, blandet med påvirkning fra oppvekst, erfaringer i kjærlighetslivet og innflytelser fra medier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ikke så bra ut, men jeg tror at de aller fleste i blant vurderer seg selv i forhold til andre. Enten det gjelder størrelse på puppene, kroppsfasong, vekt, penhet, intelligens, vellykkethet, forhold, barn, osv.

Menn gjør jo også det, men for menn har jeg inntrykk av at det går på materielle ting som bil og størrelse på flatskjerm. Som indirekte skal være et bevis på hvor vellykket man er.

Jeg innbiller meg også at jo mer rolig og fornøyd man er med seg selv, og jo bedre selvfølelse man har, jo mindre behov får man for å sammenligne seg opp mot andre? Men jeg tror som sagt at dette er noe alle gjør på en eller annen måte i blant. Og at det fungerer som en pekepinn/rettesnor på en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er jo relativt, og kommer an på hvem man sammenligner seg med.

Da jeg var i Amerika, følte jeg meg sylslank mesteparten av tiden, men motsatt da jeg var i Thailand.- Sannheten ligger vel omtrent midt i mellom.

Det er forøvrig veldig hyggelig å møte mennesker som ikke måler deg fra topp til tå ved første møte. Men kanskje det er noe man gjør helt ubevisst? Jeg gjør det jo selv, om jeg helst ikke vil innrømme det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Philippa_*
Jeg innbiller meg også at jo mer rolig og fornøyd man er med seg selv, og jo bedre selvfølelse man har, jo mindre behov får man for å sammenligne seg opp mot andre? Men jeg tror som sagt at dette er noe alle gjør på en eller annen måte i blant. Og at det fungerer som en pekepinn/rettesnor på en selv.

Jeg er ikke misfornøyd med meg selv. Er helt greit fornøyd med kroppen min. Jeg har begynt å trene mye, og har blitt mer kroppsfiksert av det.

Det er forøvrig veldig hyggelig å møte mennesker som ikke måler deg fra topp til tå ved første møte. Men kanskje det er noe man gjør helt ubevisst? Jeg gjør det jo selv, om jeg helst ikke vil innrømme det. :)

Veldig enig i at det er deilig med åpne mennesker som ikke måler en fra topp til tå. Alt bør ikke være en konkurranse. En tenker jo så mye rart, og dette er gjerne tanker en ikke er så bevisst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg også at jo mer rolig og fornøyd man er med seg selv, og jo bedre selvfølelse man har, jo mindre behov får man for å sammenligne seg opp mot andre?

Dette stemmer nok. Jeg vurderer aldri meg selv på noen "penhetsskala", antagelig fordi jeg er veldig fornøyd og selvsikker på dette. Når det gjelder vekt derimot, vil jeg nok si at jeg altfor ofte rangerer meg selv i forhold til andre, jeg blir alltid fornøyd/lettet når det er noen som er større enn meg tilstede. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette stemmer nok. Jeg vurderer aldri meg selv på noen "penhetsskala", antagelig fordi jeg er veldig fornøyd og selvsikker på dette. Når det gjelder vekt derimot, vil jeg nok si at jeg altfor ofte rangerer meg selv i forhold til andre, jeg blir alltid fornøyd/lettet når det er noen som er større enn meg tilstede. Desverre.

Det vil da si at du rangerer deg selv over alle andre. Så selv om du sier at du ikke gjør det så gjør du det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil da si at du rangerer deg selv over alle andre. Så selv om du sier at du ikke gjør det så gjør du det uansett.

Nei, det tror jeg nok ikke. Jeg møter stadig vekk smellvakre mennesker som ganske sikkert er "penere" enn meg. Men det er ikke noe issue fordi jeg selv synes jeg er pen nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle kvinnelige vesener gjør det av og til.. noen mer noen mindre, men jeg er ganske sikker på at det er få som aldri gjør det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du noengang å rangere deg selv i forhold til grupper av kvinner du er sammen med? F. eks. den vanlige vennegjengen eller i forhold til de andre i rommet? Å plassere deg selv på en tynnhetsskala og penhetsskala i forhold til de andre?

Jeg har gjort det. :roedme: Har spesielt tenkt på det ganger hvor jeg har skilt meg ut, f. eks en gang jeg var den eneste normalvektige kvinnen på et vorspiel.

Hva menes med normalvektig da? Var de andre tynnere eller tjukkere enn deg?

Jeg tror ikke jeg har foretatt en sånn sammenligning noen gang. Har liksom ikke streifet meg.

Jeg kan ha ønsket meg en annens rompe eller pupper eller hår sikkert, men har ikke rangert meg i forhold til dem... tror jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Philippa_*
Hva menes med normalvektig da? Var de andre tynnere eller tjukkere enn deg?

Jeg tror ikke jeg har foretatt en sånn sammenligning noen gang. Har liksom ikke streifet meg.

Jeg kan ha ønsket meg en annens rompe eller pupper eller hår sikkert, men har ikke rangert meg i forhold til dem... tror jeg...?

De var alle sterkt overvektige. To av dem veide nok over dobbelt så mye som meg.

Deilig å høre at ikke alle tenker sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm...tricky spm. Har vel ikke tenkt at jeg er så mye penere enn hun ved siden av...mer tenkt: Ingen kokurranse..... :gjeiper:

Har ikke møtt en kvinne enda som jeg føler meg "truet" av eller som jeg redd for at mannen min skal synes ser bedre ut enn meg...Jeg er ikke perfekt, men er selvsikker og har bra selvbilde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente18

Helt ærlig så hadde jeg trodd jeg hadde gjort det, hvertfall en gang..men jeg gjør faktisk ikke det. Bare hvis jeg er sammen med veldig overvektige for eksempel, at jeg kan føle meg litt bra.. :sjenert: Men jeg rangerer ikke meg i forhold til dem. Er 170 og veier 56 kilo, så er vel helt average selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spadamen

Hehe, nei det gjer eg ikkje. Når eg studerer folk, ser eg på klea. Tenkjer meir sånn; om ho tørr gå med den kjolen, så kan eg tørre gå med det spesielle skjørtet mitt.

Det blir vanskeleg for meg å rangere meg mot andre, for eg veit ikkje korleis andre ser meg. Eg veit heller ikkje kor tynn eg ser ut for andre. Eg sjølv syns eg er fin :sexy: Det duger for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...