Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bortføringsforsøk av baby i vogn

Jeg hørte om denne saken i går.

Det er anmeldt ett forsøk til utenfor en cafe som brukes av mødre i midt-byen.

"Det lune redet" tror jeg den heter. Dette hendte også nå nylig.

Dette bare som en advarsel: vær ekstra obs. hvis vogna står ubevoktet.

La Guapa

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Hvem i all verden er disse mødrene som plasserer sine babyer i vogn utenfor cafèer?

Er det virkelig SÅ viktig å gå på cafè at man lar vognen med barnet bli stående utenfor? Blir litt sjokkert, jeg .. det er over 20 år siden jeg selv og mine venninner hadde babyer i vogn - men til og med på den tiden så lot vi aldri vognen stå utenfor butikken ... Vi gikk inn hver vår gang slik at en passet vognen dersom det ikke var mulig å ta vognen med inn ...

Jeg har alltid latt mine barn sove ute i vogn .. men da har de stått på baksiden av huset - inni hagen slik at ikke uvedkommende hadde tilgang ..

Skrevet
Hvem i all verden er disse mødrene som plasserer sine babyer i vogn utenfor cafèer?

Er det virkelig SÅ viktig å gå på cafè at man lar vognen med barnet bli stående utenfor? Blir litt sjokkert, jeg .. det er over 20 år siden jeg selv og mine venninner hadde babyer i vogn - men til og med på den tiden så lot vi aldri vognen stå utenfor butikken ... Vi gikk inn hver vår gang slik at en passet vognen dersom det ikke var mulig å ta vognen med inn ...

Jeg har alltid latt mine barn sove ute i vogn .. men da har de stått på baksiden av huset - inni hagen slik at ikke uvedkommende hadde tilgang ..

Hei.

Nå er det ikke alle som er så heldige å disponere en hage da ;)

Før vi kjøpte hus og bodde i leilighet hadde vi ikke hage. Vogna måtte stå utenfor inngangen med utsikt fra vinduet, slik mammaen i avisen hadde.

Mammaen som hadde sittet på Cafe med sin lille i vogn sovende utenfor hadde sett forsøket fordi babyen lå rett utenfor vinduet der hun satt. Slik kunne hun observere den lille hele tiden.

Tror ikke det er noen som går fra vognen uten å ha øyenkontakt fra vinduet! har aldri sett noen forlate en baby for å gå inn på butikken.

Jeg ville advare alle mammaer i Trondheim mot rovdyret som tydeligvis er løs i våre gater.

Gjest Emera
Skrevet

det er over 20 år siden jeg selv og mine venninner hadde babyer i vogn - men til og med på den tiden så lot vi aldri vognen stå utenfor butikken ... Vi gikk inn hver vår gang slik at en passet vognen dersom det ikke var mulig å ta vognen med inn ...

Her var det derimot helt vanlig å la babyer ligge igjen i vogna utenfor butikken mens man selv var inne og handlet. Dette var også for 20-25 år siden. Det falt ingen inn at noen skulle prøve å bortføre babyen.

Men nå har den store verden kommet hit til lille, trygge Norge også. For dette er jo allmen kunnskap rundt omkring utenfor våre grenser. Det er steder f. eks. i USA hvor det er straffbart å gå fra baby i vogn utenfor butikk eller café.

Vi må nok bare innse faren her og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...