Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er "ferdig" med eksen, men ikke helt likevel. Det vil si at jeg kan ikke tenke meg å bli sammen med han igjen, jeg er glad det er slutt, for jeg har det bedre uten. Jeg klarer bare ikke å la være å bli sjalu, det går greit så lenge jeg vet at han er singel, men orker ikke tanken på han og en annen dame.

Jeg har kontakt med han i perioder, vi er gode venner, og jeg er veldig glad i han. Innimellom har jeg lurt på om jeg har best av å ikke snakke med han i heletatt, men han tar som regel kontakt etter en periode, og siden vi ikke er uvenner er det naturlig å prate sammen. Møtes ikke, men snakker på internett osv.

Bør man kutte ut eksen helt, eller er det greit å være venner? Hva skal jeg gjøre for å klare å unne han å ha det bra med andre damer? Føles som at han alltid kommer til å være noe spesielt for meg, selv om jeg ikke er interessert i et forhold.

Endret av Malibulita
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dersom du endad har noe følelser for ham, mener jeg at du bør kutte ham ut. Jeg er veldig god kompis med en av mine ekser, men vi er begge så totalt ferdig med hverandre at det fungerer kjempe bra.

En annen eks kunne jeg ikke hatt kontakt med. Han kommer jeg på en måte aldri til å bli feridig med. Det høres litt fælt ut, fordi jeg nå er gift, men det var jeg som gjode det slutt med denne exen, fordi det aldri noen gang hadde fungert mellom oss. Poenget er at det ikke ble slutt fordi jeg ikke var glad i ham lenger, men fordi vi ikke hørte sammen. Ham er likevel et fantastisk menneske som jeg alltid kommer til å være glad i, og som alltid har en liten plass i hjertet mitt. Dette mener jeg er helt naturlig, og at det er bra å innse at man kan være glad i ander mennesker for dem de er, uten at man ønsker et forhold til dem. Jeg tror det er litt der du er også. Det er et positivt trekk at man ikke må dra fram alle de negative sidene, og automatisk hate en eks, men at man kan huske hvorfor man var glad i dem.

Disse eksene derimot er det ikke lurt å ha kontakt med. Jeg elsker min mann over allt i hele verden, og hadde aldri byttet ham ut med noen. Men ovenfor ham mener jeg det er lurt å la denne eksen få beholde sin lille plass i hjertet mitt, men uten at jeg har noe mer kontakt med ham. Ovenfor deg selv kan det være lurt å gjøre det samme. Bevar han som en du er glad i, men likevel som en du ikke fungerer sammen med og la ting være med det.

Gjest Gjest
Skrevet
Bør man kutte ut eksen helt, eller er det greit å være venner? Hva skal jeg gjøre for å klare å unne han å ha det bra med andre damer? Føles som at han alltid kommer til å være noe spesielt for meg, selv om jeg ikke er interessert i et forhold.

Kjenner meg godt igjen her. Det er vanskelig å vite hva man bør gjøre, men jeg er stort sett enig med svar nr 1 her over. Min tidligere erfaring sier meg at, selv om jag har kuttet kontakt med x'er tidligere som var "spesielle" og jeg aldri har kunnet glemme dem helt, så har det fungert veldig bra å kutte all kontakt. De jeg tilfeldigvis har truffet igjen et par år senere, har det vært veldig koselig å treffe, vi kunne føle at vi fortsatt var glade i hverandre, men ikke på den samme måten, for vi hadde begge gått videre.

Og dette er vel det beste man kan oppnå? Det må være vanskelig å ha normal vennskapelig kontakt med X'er som man var veldig glad i, dersom man treffer en ny?

Jeg har selv en "fersk" X nå som tar kontakt i blandt, via nettet som deg, men jeg er litt usikker på om jeg liker det, for det var et vondt brudd for meg.

Vi gjorde ikke slutt pga at kjærligheten tok slutt, jeg tror vi var veldig glade i hverandre til siste dag (og antagelig fortsatt), men alt det praktiske rundt forholdet fungerte ikke. Det er på en måte hyggelig at han fortsatt husker på meg, men samtidig vondt da han ikke vil mer enn det....(jeg vet jo at jeg ikke bør involvere meg i ham igjen, men samtidig kan jeg ikke for at jeg ønsker at han savner meg som jeg savner ham, litt til i hvert fall... :tristbla: ).

Derfor tror jeg det beste for meg er null kontakt akkurat nå, ellers tenner det bare meningsløst håp i meg, hver gang vi "snakkes".

Skrevet

Dere er fornuftige begge to, og kommer med tanker som jeg kjenner meg igjen i!

Jeg og han har vært en del fram og tilbake, og har vært sammen to ganger. Første gangen var lykke, andre gangen fungerte det ikke. Så jeg vet at jeg ikke vil ha han tilbake nå, uansett, jeg ser alt for mye som jeg ikke ønsker i en kjæreste. Det er bare det at jeg er så glad i han, og ønsker han egentlig alt godt, men det er for vondt å høre om jenter han er forelsket i osv. Han er veldig åpen om sånn, spør meg og forteller villig om seg selv. Det er denne biten som fungerer dårlig for meg!

Jeg merker også at jeg bryr meg veldig lite om han når jeg har en annen i kikkerten, da kan jeg faktisk tenke at han bare må bli sammen med hvem han vil! Jeg tror kanskje jeg er redd for å være alene, at ingen skal bry seg om meg, og det er litt den der at jeg savner "noen"..

Innimellom har jeg lyst til å møte han, vi har snakket om det, at det går an å besøke hverandre som venner. Da også for å ha sex, og jeg tror det går greit først, men jeg vet jo selvfølgelig at det kan føre til at jeg begynner å glemme grunnene til at jeg ikke vil ha et forhold til han, og tro at han kan forandre seg hvis vi prøver på nytt. Så jeg skjønner at det ikke er så lurt å møte han når jeg har kommet så langt som jeg faktisk har, likevel er det fristende å ikke tenke lenger enn nesa rekker..

Gjest Gjest
Skrevet
Derfor tror jeg det beste for meg er null kontakt akkurat nå, ellers tenner det bare meningsløst håp i meg, hver gang vi "snakkes".

Akkuat- Det er dette det er så viktig å få ut av verden, fordi dette meningsløse håpet kan være veldig skadelig dersom man kommer i et nytt forhold (Særlig om det har vart ei stund, og blitt litt dageligdags, da er det lett at denne eks er mer spennende).

En må klare å komme frem til hvorfor denne exen ønsker kontakt, og dersom det egentlig ikke er fordi han er forelsket i deg hvorfor skal da dette tenne et lite lys i deg likevel? Kutte all kontakt er derfor lurt, i alle fall for en periode. Sa ser man fort hva den andre ønsker, om han kontakter i det hele tatt og ikke minst OM han kontakter hvorfor gjør han dette. Er det når han er på fest (les vil ha et ONS)? Eller er det når han ønsker genuin kontakt med deg som prson? ONS me d ex er greit det mener jeg, så sannt man har øynene helt åpne og vet at dette er det ENESTE han er interessert i, og ikke lar seg lure.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker.

Vi har valgt å ha kontakt, men jeg har sagt klart ifra at jeg ikke vil høre damehistorier.

Gjelder det forpliktelser i form av forhold så vil jeg vite det, men sporadiske treff og hva han ellers måtte finne på av sprell vil jeg spares for.

Jeg syns ikke det er noe problem å ha kontakt og prate om vær og vind og hverdagspjatt, så lenge vi holder oss til det og unngår dypere temaer.

Dagen da eksen går videre vil alltid komme og jeg forbereder meg på at det kan skje når som helst, og jeg prøver så godt jeg kan å unne han det også, for selv om vårt forhold ikke fungerte, så betyr det jo ikke at jeg ikke unner han å være lykkelig.

Men, klart det blir både rart og spesielt å få høre at den du delte så mye og så mange år med har gått videre til neste steg på lykkestigen.

Samtidig så skal man selv også gå videre en gang, og det gjelder å jobbe med seg selv og ikke "bli sittende fast" i fortiden, det fører ikke noe godt med seg.

Skrevet
Vi har valgt å ha kontakt, men jeg har sagt klart ifra at jeg ikke vil høre damehistorier.

Gjelder det forpliktelser i form av forhold så vil jeg vite det, men sporadiske treff og hva han ellers måtte finne på av sprell vil jeg spares for.

Akkurat der er jeg! Tror jeg hadde blitt litt lei meg med det samme om han fant ei ny, men det hadde sikkert gått over etter noen dager. Men det er de der sprellene, de syns jeg er vonde!

Skrevet

Ja, de er vonde, og det kan hende at de kommer til å være vonde lenge.

Men, det er jo heller ikke noe han trenger å dele med deg, så det kan du fint be han la være å fortelle om.

Gjest Gjest
Skrevet
Akkurat der er jeg! Tror jeg hadde blitt litt lei meg med det samme om han fant ei ny, men det hadde sikkert gått over etter noen dager. Men det er de der sprellene, de syns jeg er vonde!

Hvis du fortsatt ønske ret vennskap med ham, bør du fortelle ham dette. Ikke noe drama, bare at det føles litt vanskelig å høre sånt akkurat nå. Du vil heller snakke om annet og bare ha det hyggelig sammen med ham, alene.

Eller, du kan ha en skikkelig pause fra ham totalt. Er nok mest fornuftig for at du raskere skal komme deg videre rent følelsesmessig.

Holder på med "samme greia" selv fortiden, og valgte etter en stund å ikke ha noen kontakt. Det ble alt for vondt hvis jeg merket at han ble opptatt av/med andre damer...og da er det jo ikke noen vits, hvis man bare blir lei seg (noe jeg mener er helt naturlig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...