Gå til innhold

Kan jeg heve arbeidsledighetstrygd

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vil ikke gjøre noe gale her, men vet ikke om jeg får meg jobb og vil ha noe å gjøre på, da kan jeg liksom godt studere, men er dette lov egentlig?

usikker

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Nei, det er nok ikke det.

Gjest Gjest
Skrevet

Så da skal jeg gå rundt og ikke gjøre annet enn å søke jobber???, ikke få lov til å kunne lese noe pensum ev ta en eksamen, dvs GJØRE NOE NYTTIG i ventetiden??????

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Vel, lese kan du alltids, men det er ikke lov til å være oppmeldt til en eksamen samtidig, for da regnes du ikke som reell arbeidssøker. Jeg synes også at reglene er idiotiske, men sånn er det.

Gjest Gjest
Skrevet
Vel, lese kan du alltids, men det er ikke lov til å være oppmeldt til en eksamen samtidig, for da regnes du ikke som reell arbeidssøker. Jeg synes også at reglene er idiotiske, men sånn er det.

jaja, får bare forholde meg til regelverket.

takk for svar

Skrevet
jaja, får bare forholde meg til regelverket.

takk for svar

Hei, du kan søke om det. Snakk med de på nav. Om du for eksempel leser som privatist og ikke følger undervisning - kanskje det går? Jeg søkte og fikk avslag - men kjenner noen som fikk det til..

Skrevet (endret)

Grunnen til at man ikke kan studere er man som student vanligvis har krav på støtte fra Lånekassen, og dermed får man ingenting fra Nav. Dersom man ikke skulle ha krav på noe fra Lånekassen kan man søke om å få lov til å studere på dagpenger, men for å få det må det være ett studie som er yrkesrettet og har høy sjanse for å gi deg jobb etterpå.

Ønsker du å lære noe, bare for å få tiden til å gå kan du jo fortsatt lese pensum på egen hånd, gå på åpne forelesninger osv, uten å ta noen eksamen.

Endret av Eir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...