Gå til innhold

Hvor lenge ute.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hmmm_*
Skrevet

Jeg har to jenter på 12 og 14 år. De har til nå hatt veldig få venner så utetider har aldri vært ett tema, men nå har vi flyttet og de har fått ett helt annet sosialt liv. Så da lurer jeg på hva som er vanlig hos dere andre. Hvor lenge er de ute i ukene og i helgene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har barn som er like gamle.

12 åringen er hjemme 21 på hverdager,22 i helgene.

14 åringen kl 22 på hverdager og 23 i helgene :)

Gjest Gjest_simba_*
Skrevet

15 år, 9.kl, 2200 i ukedager 23-24 i helger med mulighet for forlengelse ved spesiele anledninger - innenfor helgetidspunktet følger det med at vi foreldre vet hvor barna er - og at det ikke går for lang tid mellom vi har kontakt med dem.

Etter et foreldremøte viser det seg at disse innetidene blir praktisert av 95% av foreldrene - du kan tro det ble latter fordi nå kan ikke ungene komme hjem å si "men alle de andre får lov å være lengere ute" - hehe

Gjest Gjest
Skrevet

Sønnen min er snart 16, og på ukedager må han være hjemme til kl 22.

I helgene har han det friere, og kan være ute til 02. Vi bor på et lite sted, og som regel er han hjemme hos venner, eller de er hos oss på kveldene. Er han lenger unna på et eller annet, kjører og henter jeg han alltid.

Jeg tror det er viktig å være litt fleksibel og se an hver enkelt tenåring i når det gjelder innetider. Er det en tenåring som er vilter og prøver ut mye forskjellig, tester grenser og er uhåndterlig, ville jeg hatt fastere grenser.

En tenåring som min, som henger med venner, i rolige omgivelser med musikk, spill, tv, dvd osv, som er grei og åpen, og hvor jeg kjenner alle vennene veldig godt, har jeg gitt mer slakk.

Eldstemann på 20 var også akkurat sånn, og han har det gått veldig fint med.

Tror jeg har klart å finne en riktig balanse med mine barn, fordi jeg selv hadde det vannvittig strengt hjemme, og det slo helt feil ut.

Jeg var ei grei og fornuftig jente som sjelden fant på noe tull, men likevel fikk jeg aldri være med på det vennene mine var med på.

Det resulterte i at jeg løy og ble generelt i opprør. Det kunne vært unngått med en smule tillitt og åpen kommunikasjon fra mine foreldre.

Skrevet

12 åringene her i området må komme hjem kl 21. Iblant kommer de og spør om å få være en halvtime til, og det er greit når de er i gatene rett i nærheten.

Når vår 12åring er hos venner som bor lenger unna (i andre enden av skolekretsen), skal hun være hjemme kl 20, hvis ikke hun blir kjørt eller hentet.

Gjest Gjest
Skrevet

min 12 år gamle jente må være hjemme kl. 20.30 hverdager.

gutt 15 må være hjemme 21.45 hverdager. Helger diskuteres etter hva han skal.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Da har jeg ihvertfall litt peiling på hva som er vanlig og er ikke helt p[ tur med det jeg har sagt til gjengen her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...