Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Jeg lurer på hvordan andre opplever dette: Hvor viktig er 100% klaff rent fysisk i et forhold? Var det 100% klaff og sterk tiltrekning for deg fra starten av forholdet, og hvor lenge varte denne "sterke tiltrekningen"? Jeg er nettopp ute av et forhold der den fysiske biten var 100% perfekt fra dag en, og den ble bare bedre og bedre. Jeg følte at dette ble et utrolig sterkt middel som holdt oss sammen. Tross alle problem, var tiltrekningen alltid like sterk og sexen like bra, jag faktisk bedre og bedre, helt til siste dag (2 år). Selvfølgelig lurer jeg på om den fysiske biten den siste tiden av forholdet var det eneste som holdt oss sammen til slutt, og at et par år senere ville også denne biten være borte uansett, så da var det like bra at det tok slutt?
Gjest Gjest_Snublefot_* Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Hei Var gift i 10 år med en hvor den fysiske biten aldri var 100%, det var tilslutt det som førte til et brudd (selvfølgelig itilegg til flere ting). Jeg har nå en kjæreste hvor den fysiske biten er mer en100% og det får meg til å åpne meg på alle andre områder også. Selvfølgelig er det fysiske viktig, men i tillegg må det være tillitt og kjærlighet.
Kosemose Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Med han jeg er sammen med var det den fysiske tiltrekningen som gjorde at jeg ble forelsket i starten. Personligheten kjente jeg ikke så godt, men jeg la merke til småting (hvordan han behandlet katten og dyr generelt, og familien sin og venner, blant annet) som gjorde at jeg tenkte at han var et godt menneske. Men som sagt, det var den fysiske tiltrekningen som gjorde utslag for meg. Etter lang tid og periodevis berg-og-dalbane er jeg fortsatt tiltrukket av ham. Hadde jeg ikke vært det hadde det vært vanskelig. Samtidig har jeg merket at tiltrekningen min er mindre i dårlige perioder, så nå er nok tiltrekningen en blanding av mine følelser for ham, hans personlighet, stemningen oss i mellom og hvordan han ser ut.
Gjest TS Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Var gift i 10 år med en hvor den fysiske biten aldri var 100%, det var tilslutt det som førte til et brudd (selvfølgelig itilegg til flere ting). Ja! Jeg har selv også opplevd å være med en jeg valgte fra andre verdier enn de rent fysiske (som også delvis tok slutt pga det) før jeg traff denne (som det nå også er slutt med). Derfor ble jeg så overveldet. Utrolig hvor mye mer man "tilgir" når det fysiske føles rett. Ja, jeg elsket ham jo også da selvsagt, hele pakka. Virkelig synd at vi ikke fikk det til å fungere. Men som sagt så lurer jeg på om det var et tidsspørsmål, når forelskelsen hadde lagt seg...men hvor lang tid pleier det å ta, vi var jo i grunnen like foresket, ja kanskje mer, etter de to årene.
Kosemose Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Ja! Jeg har selv også opplevd å være med en jeg valgte fra andre verdier enn de rent fysiske (som også delvis tok slutt pga det) før jeg traff denne (som det nå også er slutt med). Derfor ble jeg så overveldet. Utrolig hvor mye mer man "tilgir" når det fysiske føles rett. Ja, jeg elsket ham jo også da selvsagt, hele pakka. Virkelig synd at vi ikke fikk det til å fungere. Men som sagt så lurer jeg på om det var et tidsspørsmål, når forelskelsen hadde lagt seg...men hvor lang tid pleier det å ta, vi var jo i grunnen like foresket, ja kanskje mer, etter de to årene. Men det sier seg vel selv - er man fysisk tiltrukket har man mer å gå på. Jo færre variabler jo mer sårbart kanskje? Det ultimate er jo at man er fysisk tiltrukket (altså at man har seksuell kjemi?)og at man klaffer på områder som verdisyn, kommunikasjon, osv.
Gjest CiZi (II) Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Men det sier seg vel selv - er man fysisk tiltrukket har man mer å gå på. Jo færre variabler jo mer sårbart kanskje? Det ultimate er jo at man er fysisk tiltrukket (altså at man har seksuell kjemi?)og at man klaffer på områder som verdisyn, kommunikasjon, osv. Er vel bare kvinner som har svart her nå OG da blir selvfølgelig spørsmålet mitt,gjelder dette også menn?
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 For meg må det være forelskelse ved første blikk .. jeg MÅ være fysisk tiltrukket av en person for i det hele tatt å kunne tenke på et forhold. Andre egenskaper er selvsagt også viktige .. men hvis ikke den fysiske tiltrekkingen er tilstede så er det ikke noe å teste ut videre for mitt vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå