Gå til innhold

Små hull i negl

Fremhevede innlegg

Gjest Små hull i negl
Skrevet

Jeg har pittesmå hull i en negl på hånden. Hele neglen er nesten rammet nå. Noen som vet hva det kan være ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hmm..det er bare den ene neglen,har ingen eksem eller noen andre plager enn de hullene..

Gjest Gjest
Skrevet
Hmm..det er bare den ene neglen,har ingen eksem eller noen andre plager enn de hullene..

Det har jeg óg! Den ene neglen er nesten full av hull, og det ser ut til at de kommer "opp" samtidig som neglen vokser oppover :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Akkurat det som skjer med meg også...Har aldri hatt det før..håper ikke den blir slik for alltid :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Nå gjetter jeg bare, men kan det være neglsopp?

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke.Neglen har ikke forandret farge, den har helt lik farge som alle de andre neglene...

Skrevet

Dette her blir stort sett bare gjettinger.. Så om dette er noe som plager deg, så foreslår jeg at du tar deg en tur til legen. Tror du får bedre svar der enn her, siden h*n da kan se på neglen samtidig..

• 1 år senere...
Gjest Gjest_redd_*
Skrevet

har fått slike negler, har ikke turt å gå til legen enda, er kjemperedd...

noen som har slike negler, og det ikke er psoriasis?

kan man få det dersom man er plaget med angst å depresjoner? kan det være det som utløser det ?

Skrevet

Psykisk stress kan utløse psoriasis, ja.

Du kan lese om psoriasis her eller her :)

• 2 år senere...
Skrevet

Det er psoriasis, jeg tror heller ikke det er mye hjelp å få for dette - bortsett fra å slipe neglene og lakkere de . Neglene på føttenne blir også angrepet av dette. Tykke misfargede negler . Disse hullene er bare begynnelsen . Mvh Berit :blomst:

Skrevet (endret)

Er det hull tvers igjennom det er snakk om eller bare sånne små groper som man liksom ikke helt vet hvor kommer fra?

Jeg får av og til små groper i neglene, ser nesten ut som om noen har stukket en nål nedi neglen, men jeg kan som regel knytte det til at jeg har slått meg, klemt meg eller fått noe annet trykk mot negleroten. Dette har pågått ihvertfall i tjue år og jeg har ikke psoriasis.

På den annen side får jeg bare en og annen liten grop her og der på forskjellige negler, aldri mer enn to samtidig.

Ta det opp med legen din, så finner dere nok ut av det ;)

Endret av Minya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...