Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Så på Tv nå at en privatperson, som selv ble syk og trengte hjelp, har fulstilling med å hjelpe andre. Ha drev en bedrift med 6 ansatte, fikk kreft og ble ufør. Før trygd var han igjennom Navmøllen. Behandler folk respektløst. Han måtte gå på sosialen å søke om hjelp,noe de avslo. han anket inn for fylkesmannen, da måtte de gi han hjelp. Hjelpen besto i 300 kr. Det skulle dekke to legetimer a kr.280,kjøring til lege 12 mil,og mat for fire dager. Som han sa, det er en falitterklæring at det er nødvendig med et slikt kontor. Hva med deg og meg. Mange av oss har forsikringer....Vi tror det skal dekke det meste,men de færreste av oss har satt seg inn hva det betyr den dagen du mister inntekten din. Det er nå slik at du blir "straffet" om du er syk for lenge. mange sykdommer kan ta lengre tid enn et år. Kansje du er syk bare 8 mnd? du begynner i jobb igjen og tror det skal gå bra, så får sykdommen tilbakeslag.(la oss si du har jobbet 5 mnd siden siste sykmld) Ikke tro du kan gå sykemeldt et år. Du skal være frisk et halvt år etter du har brukt opp et år. Hva skjerda+ jo du skal ned i lønn. Attføring. Det er 66 % av din inntekt. mange har råd til det,men hva de lavtlønnte? de som ikke har råd til forikringer? Og hva dekker forsikringen? noen dekker boliglånet,men har du lav inntekt og skal ned drastisk, så vil du merke det. i tillegg til sykdomme skal du dekke egenandeler , resepter og annen hjelp. Ingen har garanti for morgendagen. mange takler alvorlig sykdom,men økonomien tar knekken på de.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Jeg ble syk. Sykemelding et år. Så over på attføring/rehabilitering. 66% av lønna mi. Gikk forsåvidt greit. Nå er det søkt om midlertidig uførepensjon og da stoppet alle inntekter. NAV har en behandlingstid på 4 mnd. 8 mnd på tillegg for barn. Hmm. Har klart meg en måned uten inntekt. Klarer ikke en til. Har heldigvis fått lån på privat basis. Ikke alltid like lett å være syk. Du skal ha masse krefter og overskudd til å takle det som skjer.
Helen Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Jeg ble syk. Sykemelding et år. Så over på attføring/rehabilitering. 66% av lønna mi. Gikk forsåvidt greit. Nå er det søkt om midlertidig uførepensjon og da stoppet alle inntekter. NAV har en behandlingstid på 4 mnd. 8 mnd på tillegg for barn. Hmm. Har klart meg en måned uten inntekt. Klarer ikke en til. Har heldigvis fått lån på privat basis. Ikke alltid like lett å være syk. Du skal ha masse krefter og overskudd til å takle det som skjer. Får du ikke noe penger fra NAV mens de behandler søknaden din?? Det må da være feil.... Hvis du har rett på rehabiliteringspenger eller attføringspenger kan de da ikke stoppe det mens søknaden for uføretrygd behandles, da må det være gjort en feil et sted.
Gjest en annen gjest Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Får du ikke noe penger fra NAV mens de behandler søknaden din?? Det må da være feil.... Hvis du har rett på rehabiliteringspenger eller attføringspenger kan de da ikke stoppe det mens søknaden for uføretrygd behandles, da må det være gjort en feil et sted. Jo da, det kan de. Selv har jeg gått uten støtte siden februar i fjor, i påvente av at de skal behandle søknaden min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå