Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_karina_*
Skrevet

har gått nesten 2 uker over befruktningsperioden og fått neggativ graviditetstest. er muligheten for at jeg kan være gravid utelukket da? eller kan jeg enda være gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 uker etter befruktningsperioden, vil det si at du ikke har fått mensen til vanlig tid? Hvis det ikke har gått så lang tid ennå, ville jeg ventet til mensen uteble, og så tatt en ny. Hvis mensen har uteblitt, men testen er negativ, kan du ta en ny om en uke. Er den fortsatt negativ da og du ikke har fått mensen, bør du kontakte legen og ta en test der.

Gjest Gjest_karina_*
Skrevet

hadde sen eggløsning så hadde jeg 2 dager mensen en uke etter eggløsningstesten var positiv.

Skrevet

Hvis du har testet deg etter at du hadde mensen, vil jeg tro det er ganske saa utelukket at du er gravid om testen var negativ.

Skrevet
hadde sen eggløsning så hadde jeg 2 dager mensen en uke etter eggløsningstesten var positiv.

Hvis du har hatt mensen så er du i gang med neste prøveperiode rett og slett, dersom du fikk mensen en uke etter eggløsning (og du vet 100% at du hadde eggløsning) så har du veldig korte lutealfaser (tid mellom EL og mens). Dersom EL er forsinket så skal mensen også bli forsinket siden mens følger EL. Forhåpentligvis så har du ikke slike korte lutealfaser vanligvis, siden man trenger faser på 10 dager + for å kunne bli gravid...

Det er teoretisk mulig at du hadde en festeblødning for en uke siden, men da blør man ikke slik man blør når man har mensen, så jeg stiller meg litt tvilsomt til dette dersom du oppfattet det som mens.

For å skjønne litt mer om hvordan ting fungerer så anbefaler jeg at du leser på http://www.pernille.info/.

Dere får brette opp ermene og starte på neste pp med godt mot :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...