Gå til innhold

fra orly til latinkvarteret

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp meg litt folkens.

prøver å forstå forskjellen på metro og RER.. ikke så lett gitt....

men om jeg skal fra orly til latinkvarteriet hvordan kommer man seg enklest dit? skal av på luxembourg stasjon:)

Og når man skal farte litt fra latinkvarteret og inn å se på eiffeltårnet, og champs elysees, kan må gå gjennom hele paris ellr anbefales metro /rer? i såfall hva anbefales av enkeltbilletter og dgskort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RER har færre stopp enn Metro, RER-linjene har bokstaver og Metro-linjene har tall.

Skal du fra Orly til Luxembourg tar du RER-linje B.

Du kan kjøpe 10 metro-billetter (carnet) på Orly samtidig som du kjøper billetter til RER-toget hvis jeg ikke husker helt feil. Carnet får du også kjøpt på metro-stasjonene.

Jeg gikk mye da jeg var i Paris, men tenk på at du slipper å bli så sliten i beina om du velger å bruke litt metro innimellom. :-) Metroen er grei å forstå seg på og jeg følte meg ikke utrygg en eneste gang.

Håper du får en fin tur!

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

største forskjellen på RER og merto er at RER'en også går til byer utenfor paris mens Metroen bare går inne i selve Paris. Det er ikke så komplisert som det virker, det er altid godt skiltet inne på starsjonene og alltid oversiktelige kart over linjene, bare å holde tunga rett i munnen på de største sarsjonene så går det fint.

• 2 uker senere...
Skrevet

jada, sjelden problem å forstå metrosystemene i paris. Er du usikker så koster det heller ikke så veldig mye med taxi fra orly og inn til sentrum. For min del synes jeg det var veldig greit med enkeltbilletter (kjøpte vel ti av gangen).

Skrevet (endret)

Carnet er billigere enn dagskort i veldig mange tilfeller. Vi var i Paris i en uke, og sparte masse penger på å ha carnet, vi var 3 voksne og ett barn og reiste masse.

Jeg ville forresten sagt at RER er tog, og metro er... metro. Viktigste uansett er å vite i hvilken retning du skal :P

Og forresten! Det går et eget tog fra Orly til Paris. Veldig greit.

Endret av frøken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...