Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Lurer på om noen av dere var på Mammut-salget og fikk tak i noen Anne-Cath. Vestly- bøker til 49,- pr stk. på Notabenebutikkene. Er dette noe barna deres leser selv eller foretrekker de helst annen litteratur? Det er jo snakk om en forfatter som har skrevet veldig mange barnebøker og lurer på om dette da er en kulturarv som bør finnes i ethvert hjem? Uavhengig om man har barn eller ikke.
Gjest *Mim* Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Jeg hadde stor glede av Vestly-bøkene da jeg var liten og har virkelig respekt for Anne-Cath. Vestly. Men dessverre synes jeg ikke de har tålt tidens tann så veldig godt. Knerten-bøkene holder seg nok ennå.
Ottine Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Jeg ble så overrasket på Mammutsalget for det var så mange bøker skrevet av henne som jeg IKKE visste om! Men det ble nok gitt ut en del bøker etter at jeg var ferdig på barneskolen..og da var jo ikke hun så interessant lenger.. MEN - jeg leser Vestly for sønnen min på 5 - og han er veldig interessert. Vi har lest en del Ole Aleksander, Knerten, Aurora og Mormor og de åtte ungene. Flere bøker av hver. Han storkoser seg iallfall! Selv leser jeg "Teskjekjerringa" av Prøysen for 1.klassingene jeg har, og det er stas.
Grissini Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Jeg hadde stor glede av Vestly-bøkene da jeg var liten og har virkelig respekt for Anne-Cath. Vestly. Men dessverre synes jeg ikke de har tålt tidens tann så veldig godt. Knerten-bøkene holder seg nok ennå. Jeg er veldig enig med deg. Jeg kjøpte en Knerten bok til fadderbarnet mitt, men styrte unna de andre bøkene. De skildrer en helt annen tid og et helt annet samfunn, og jeg tror ikke jeg ville lest mange av de for mine barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå