Gjest vårsmil Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Har skrevet mye med en fra nettet, han virker som en bra kar. Problemet mitt er at jeg bare har sett profilbilde og det er bare fra brystet og opp. Kjekk kar Men, ønsker å se flere bilder av han før jeg møter han. Vi skal møtes til onsdag.. !!! Jeg har tidligere bedt om flere bilder, men han sier han ikke hadde noen fler liggende på pcen. Men at profilbilde bare er 2 uker gammelt.. Jeg har møtt en fra nett før, og det var IKKE vellykket.. bildene jeg hadde fått samsvarte ikke med virkeligheten. Så jeg har litt "angst" for at jeg ikke har sett han "nye" ordentlig... Kan jeg be/ønske/kreve flere bilder før jeg skal møte han? Hva skal jeg evt. skrive da? Nå har vi jo avtalt å møtes til onsdag.. HJELP!!
Gjest Piper Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Møt han, og er han ikke slik du forventet er det bare til å avslutte møte tidlig. Et bilde vil vedlig sjelden vise det rette, for mange forandrer seg på bilde.
Rinjani Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Sier som Maxbo-reklamen: Det er klart du kan ! Hva med å foreslå å se hverandre på webcam før dere treffes, det er mye mer realistisk enn å se et bilde eller to også, da er du iallfall sikker på hvem du møter.
venus* Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Det er vel neppe utseendet som avgjør om det blir klaff eller krasj? Jeg mener, du vet jo allerede at han ikke er fullstendig avskyelig Jeg ville bare truffet han. Jeg er ingen nettdater selv, men jeg ville følt meg som en utstillingshest om det kom krav om flere bilder før et eventuelt møte.
aline Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 klart du KAN be om å se flere bilder før du møter ham, men du kan ikke kreve det nei. Dersom du ikke er klar for å ta sjansen på at det ikke er riktig, så ikke møt ham! At du har møtt en som har lurt deg før, betyr ikke at denne mannen prøver å lure deg, det ER ikke alle som sitter med en hel haug bilder av seg selv tilgjengelig hele tiden. Jeg er blant dem, jeg elsker å TA bilder, så nesten fra alle sammenkomster jeg har blider fra, er jeg ikke selv på noen av bildene, fordi det er jeg som tar dem. Jeg synes heller ikke det er så lett å ta bilder av meg selv i helfigur, på egenhånd, så en mann jeg hadde møtt på nett, måtte nok tatt sjansen på å møte meg etter det jeg selv hadde valgt å legge ut av bilder. Var han ikke klar til å gjøre det, så er han heller ikke for meg. Trenger ikke lyve om utseendet selv om man ikke har masse bilder av seg selv liggende. ta en sjans, eller slutt å søk til du er klar til å ta en sjans.
Gjest vårsmil Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Føler det blir litt teit å be om bilde nå når vi allerede har avtalt møte..?! " du, forresten.. jeg vil gjerne se flere bilder av deg før vi møtes" Men jeg vil jo se han mer, som du sier Glow.. Se personen i flere settinger.
Gjest vårsmil Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 klart du KAN be om å se flere bilder før du møter ham, men du kan ikke kreve det nei. Dersom du ikke er klar for å ta sjansen på at det ikke er riktig, så ikke møt ham! At du har møtt en som har lurt deg før, betyr ikke at denne mannen prøver å lure deg, det ER ikke alle som sitter med en hel haug bilder av seg selv tilgjengelig hele tiden. Jeg er blant dem, jeg elsker å TA bilder, så nesten fra alle sammenkomster jeg har blider fra, er jeg ikke selv på noen av bildene, fordi det er jeg som tar dem. Jeg synes heller ikke det er så lett å ta bilder av meg selv i helfigur, på egenhånd, så en mann jeg hadde møtt på nett, måtte nok tatt sjansen på å møte meg etter det jeg selv hadde valgt å legge ut av bilder. Var han ikke klar til å gjøre det, så er han heller ikke for meg. Trenger ikke lyve om utseendet selv om man ikke har masse bilder av seg selv liggende. ta en sjans, eller slutt å søk til du er klar til å ta en sjans. Ja, jeg får kanskje "hoppe" i det og ta en sjans.. Har skrevet en del med han og han virker veldig ok, men uansett er det kjemien som avgjør det hele..
aline Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Ja, jeg får kanskje "hoppe" i det og ta en sjans.. Har skrevet en del med han og han virker veldig ok, men uansett er det kjemien som avgjør det hele.. ville jeg gjort. Jeg har nettdatet litt, og har ofte sett flere bilder av de jeg har møtt, både nært og helfigur i en eller annen sammenheng, noen ser ut som de gjør på bildene, noen ser egentlig helt annerledes ut i virkeligheten. Selv om ikke bildene har vært gamle, så ser noen bare annerledes ut, mens andre ser akkurat sånn ut. du finner ikke ut hvordan han ser ut, helt sikkert, før du møter ham. og hva er det værste som kan skje? at han ikke ser ut slik du trodde? kanskje du ikke tenner på ham, kanskje han ikke passer deg, men det kan skje uansett om han ser ut som han gjør på bildet eller om han ser annerledes ut, som du sier, kjemien avgjør det hele. Den kjekkeste og flotteste av de flotte, passer ikke dersom ikke kjemien er der.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Be om flere bilder. Hva om han bare har tatt et bilde fra nettet og at det ikke er han selv da? Ved å se litt flere er det iallfall mer sannsynlig at det er han som er på bildet...
Gjest vårsmil Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Be om flere bilder. Hva om han bare har tatt et bilde fra nettet og at det ikke er han selv da? Ved å se litt flere er det iallfall mer sannsynlig at det er han som er på bildet... Hehe..ja, tenk om det. Den har jeg ikke tenkt før. Kanskje det er derfor han er så gnukk på bildene sine.. Tror jeg må spørre om han har et bilde, men kjenner det er litt flaut siden jeg allerede har avtalt å møtes?!
kevlar Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 Hvis han har gjort det har han vel strengt talt bare ødelagt for seg selv i forhold til å møtes og potensielt finne noe. Klart du kan få flere bilder, det er bare å spørre. Hvis han skaper seg og lurer på hvorfor kan du si f.eks. at det er for å bedre kjenne ham igjen der dere treffes.
Nana Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 Det er vel strengt tatt ikke noe problem å knipse av et bilde eller to med mobilen og fyre de avgårde til deg? Syns det høres litt rart ut at han ikke har flere bilder... det tar jo ett sekund å ta...
aline Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 Det er vel strengt tatt ikke noe problem å knipse av et bilde eller to med mobilen og fyre de avgårde til deg? Syns det høres litt rart ut at han ikke har flere bilder... det tar jo ett sekund å ta... ikke alle synes det "bare er å knipse ett bilde på mobilen", selv om altså du synes det. Jeg synes ALDRI jeg får til noen bra bilder når jeg står med mobilen og prøver å ta bilde av meg selv, har hatt tidligere dater som har spurt etter det, men både pga at mobilen min ikke har all verdens av fantastisk kamera og at jeg ikke synes det er bare enkelt å se nogenlunde vettug ut når jeg står å fotograferer meg selv..... gjør at det ikke bare tar noen sekunder. ikke alle trives forran ett kamera, det trenger ikke bety at man ser ut som ett troll, men det kan være at man bare ikke synes det er så vanvittig festlig å drive å ta masse bilder av seg selv hele tiden. og, tro det eller ei, ikke alle har kameramobil, selv i år 2008, jeg kjenner opptil flere, og hadde ikke kamera selv på mobilen før for ca ett halvt år siden. Og det er ikke heller nå, kameraet som var viktigst når jeg kjøpte mobil, så det er altså ikke av verdens beste kvalitet, noe som heller ikke gir verdens beste kvalitet på bilder.
Gjest Gitte ii Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 Be om flere bilder. Jeg stoler ikke på folk som ikke kan sende mer enn ett bilde, og krever alltid webcam før jeg evt skal møte noen. Det er mange som sender falske bilder der ute, og at personen kun har ett bilde å vise til gjør at jeg blir veldig mistenksom. Hadde ikke møtt en mann som kun kunne sende ett eneste bilde. Og dette har ikke så mye med utseende å gjøre, som at jeg vil være trygg på at jeg møter den jeg tror jeg snakker med, og ikke en mann som har sendt bilde av sønnen sin for å lure meg på treff.
Gjest Gjest-M- Skrevet 8. mars 2008 #15 Skrevet 8. mars 2008 Tror du kan be om så mange bilder at du blir blå i fjeset, uten at det spiller noen rolle. Den eneste måten man kan finne ut av om det er kjemi mellom to mennesker på, er å møtes i virkeligheten. Jeg har datet mange jeg har truffet på nett, og selv om de ser helt ok ut på bilder, har det likevel ikke vært noen kjemi mellom oss IRL. Hvis denne fyren har lagt ut bilde av en annen enn seg selv, skyter han jo seg selv i foten, for det finner du ut så fort dere møtes.
Nana Skrevet 8. mars 2008 #16 Skrevet 8. mars 2008 Så lenge dere møtes på et offentlig sted så er du nok veldig trygg :-)
Gjest Gjest_lisemor_* Skrevet 8. mars 2008 #17 Skrevet 8. mars 2008 Du får nesten bare hoppe i det. Og som sagt før her, bilder er lite å bygge kjemi på når det kommer et stykke. Jeg har opplevd begge deler, at bildet overhode ikke stemte: mange har faktisk vært mye kjekkere i virkeligheten og noen få hadde brukt "konfirmasjonsbildet". Det siste er jo ikke særlig smart,da. Hvis dere møtes over en kaffekopp et par timers tid i full offentlighet, så ville jeg bare tatt sjansen og tatt det derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå