Gå til innhold

overnattingsgjester

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I en vanlig besøkssituasjon - selvfølgelig låner man ikke bort senga si.

Her er det imidlertid annerledes: De kommer for å hjelpe dere med flytting. Skjønner jo at det er en barnslig glede ved å ligge i en splitter ny seng, men tenk hvor glade de flinke foreldrene dine vil bli når du viser at du setter pris på hjelpa ved å la DEM ligge komfortabelt?

Her er det faktisk noen som kommer for å hjelpe dere med arbeid, ikke noen som har funnet ut at de har lyst til å komme på besøk av eget initiativ. Det er ganske stor forskjell, i min mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss bor vi på soverommet vårt når vi har besøk, og gjester sover på (en vond) sovesofa på kontoret og gjesteseng på stua. Kunne ikke falt meg inn å låne bort soverommet mitt. Samme om senga vår er helt ny eller 10 år gammel.

Gjest Gjest_fil_*
Skrevet

Jeg syns tilbudet ditt er kjip. Argumentet med at det er første gang i ny seng virker litt barnslig. Betyr virkelig en seng så mye?

Hadde det vært overnatting i form av besøk syns jeg det hadde vært greit å tilby de besøkende sengeplass i stua, men siden foreldrene hjelper til med flyttinga ville jeg tilbudt dem senga. Vis at du setter pris på deres hjelpsomhet.

Skrevet (endret)

Jeg låner aldri vekk senga mi, har ikke gjort det siden vi flyttet sammen med samboeren. Det kan jo hende at jeg kommer til å gjøre dette, med tanke at kanskje jeg får besøk av noen som er høygravid eller er såpass gammel eller lignende, men har ikke hatt behov for dette så langt.

Soverom er jo privat! Jeg hadde i det minst følt meg ganske ukomfortable med å sove i noen andre sin seng.

Vi kjøpte sånn stor oppblåsbar madrass, som er jo like stor som en vanlig størrelse seng. Tror det var fra Jysk, kostet rundt 400 kroner og har automatisk motor, 2 min for å blåse opp. Utrolig praktisk!

Til ts, jeg kan godt forstå følelsen.. En vil jo gjerne gi gjestene det gode, men jeg vet at foreldrene mine hadde aldri akseptert at de skulle ta soverommet vårt for første natt i det nye stedet.. :)

Endret av mrs_bond
Skrevet

Jeg skjønner deg, men ville snakket med de og hørt.. Blir jo "forskjellsbehandling" av foreldrepar og. Når foreldre og svigers osv er her ligger de i den lille dobbelstsenga på gjesterommet. Vi har vår seng. Med mindre det er min far som er stor og stiv som en stokk og trenger mer plass, så da bytter vi seng. Det er ok.

Nå som jeg er gravid derimot, gir jeg blanke f i hvor folk sover så lenge det ikke er i min seng hehehe. Veldig eiesyk på meg og mitt.

Skrevet

det er vel egentlig ganske enkelt, gir deres foreldre opp sengen sin når dere kommer på besøk? hvis de gjør det bør dere kanskje vurdere det, hvis ikke kan jeg ikke helt skjønne hvorfor dere skal gi oppp deres seng... hvis de er så spreke at de kan være hjelpe dere når dere skal flytte er de vel i stand til å sove på en madrass også, eller??? den eneste jeg vet om som sover på stua mens gjestene får senga er mamma, men det er kun fordi hun våkner før alle andre uansett og ikke har lyst til å måtte holde seg på soverrommet noen timer før gjestene våkner.... det er jo fullt mulig å gjøre det behagelig for foreldrene deres selv om de ikke får senga....

Skrevet
Fortventer folk virkelig å få låne senga til vertskapet når man er på overnattingsbesøk?

For meg er soverommet og senga den mest private delen av hjemmet. Svigers skal virkelig være kranke om de skal få senga vår.

Skriver under på denne, jeg!

:riste: Jeg har iallfall aldri forventet å få låne andres senger når jeg er på besøk. Eneste gangen jeg får låne andre sin seng er når personen ikke er tilstede selv og jeg f.eks er barnevakt, eller når vi låner svigerinnens seng hos svigers, og svigerinnen min har flyttet ut, selv om sengen hennes står der enda.

Jeg blir aldri tilbudt andres seng når jeg har overnattet, utenom når jeg overnattet hos mannen min, før vi ble sammen, da fikk jeg senga hans og så tok han en madrass på gulvet.

For meg er det ikke naturlig å tilby gjester senga vår, og det virker ikke som om noen av de synes det heller... Eller så er vi veldig uhøflige og uoppdragne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...