Gå til innhold

overnattingsgjester

Fremhevede innlegg

Gjest blåmobil
Skrevet

nå skal vi snart flytte, og vi er så heldige å få hjelp fra foreldrene våres, begge foreldreparende bor et stykke unna og må derfor overnatte..

Vi kjøper ny seng i forbindelse med flyttingen og 1. natt i ny leilighet er også 1. natt i ny seng, og jeg vil selvsagt sove i den før noen andre!

Men da må et av foreldreparene sove på madrass i stua, er dette urimelig av meg? Det synes samboeren min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet er jeg enig med samboer din. Men kan du ikke spørre dem? Kanskje primært dine egne foreldre..

Gjest lissi32
Skrevet

Du har jo alle de andre dagene å sove i den senga, hvorfor er det såå viktig?

Gjest blåmobil
Skrevet

jeg skal snakke med foreldrene mine, jeg regner med at de er forståelsesfulle... Jo fordi senga er jo helt ny, og jeg ville gjerne være den som først får sove i den... Nå virker jeg sikkert utrolig barnslig, men det er slik jeg føler det da..

Gjest Gjest
Skrevet
Nå virker jeg sikkert utrolig barnslig, men det er slik jeg føler det da..

Ja, du virker veldig barnslig. At du føler det på den måten betyr ikke at du bør følge følelsene dine.

Vis nå både foreldrene dine og foreldrene til samboeren din at du nå endelig har blitt voksen.

Skrevet

Skal liksom dere ligge på madrass i stedet?

Jeg er kanskje sær, me sengen vår er sengen vår, og der sover vi. Når folk kommer på besøk, sover de andre steder. Vi har tre soverom og dobbeltsenger på alle rommene, så for oss er det ikke noe problem. Men når vi besøker min familie sover vi på madrasser på gulvet, kunne ikke falle meg inn at noen skulle flytte ut av sin seng pga meg.

• Liker 1
Skrevet

Foreldrene mine (og svigers) får tilbud om å bruke vår seng når de er på besøk, så ligger vi heller på madrass. Vi er unge og spreke, og tåler det bedre enn dem. Jeg vil ikke tenke på at de sover dårlig når de er her.

Gjest blåmobil
Skrevet
Skal liksom dere ligge på madrass i stedet?

Jeg er kanskje sær, me sengen vår er sengen vår, og der sover vi. Når folk kommer på besøk, sover de andre steder. Vi har tre soverom og dobbeltsenger på alle rommene, så for oss er det ikke noe problem. Men når vi besøker min familie sover vi på madrasser på gulvet, kunne ikke falle meg inn at noen skulle flytte ut av sin seng pga meg.

vi er enige. Jeg har ofte måtte sove på madrass hjemme hos foreldrene mine da det ikke var plass andre steder, også hos hans foreldre har vi blitt forvist til madrasser under flytting-og dem måtte vi tom ta med selv.

Skrevet

Ja, dette virker bare barnslig, når det er sagt så overlever helt sikkert besøket en natt på madrass i stua, men jeg hadde nok tilbudt dem sengen min ja !

Gjest blåmobil
Skrevet
Ja, dette virker bare barnslig, når det er sagt så overlever helt sikkert besøket en natt på madrass i stua, men jeg hadde nok tilbudt dem sengen min ja !

selvsagt får de låne senga mi neste gang, bare ikke før jeg har brukt den selv...

Skrevet
selvsagt får de låne senga mi neste gang, bare ikke før jeg har brukt den selv...

Det syntes jeg i hvert fall hørtes fjernt ut.. Jeg hadde heller vært konsekvent, enten sover de alltid i stua eller i sengen deres.

Skrevet

Etter å ha lest svarene i denne tråden skjønner jeg at mannen og jeg må være utrolig uhøflig vertskap. Da vi bodde i en toroms leilighet (og naturlig nok bare hadde én seng) sov alltid gjestene på sofaen eller madrass på gulvet i stuen. Det har aldri falt meg inn å gi opp sengen min til gjester, eller kreve at jeg får andres seng når jeg overnatter hos dem. Men nå har vi aldri hatt overnattingsgjester som er 80 år gamle, har gikt eller andre problemer som gjør at de ikke kan sove på madrass eller komme seg opp fra gulvet på egen hånd.

• Liker 1
Gjest blåmobil
Skrevet
Det syntes jeg i hvert fall hørtes fjernt ut.. Jeg hadde heller vært konsekvent, enten sover de alltid i stua eller i sengen deres.

vel, jeg sier det fordi det kanskje bare vil skje 1 gang, og det er dersom vi inviterer til julefeiring hos oss selv. For ellers er aldri begge foreldreparene hos oss samtidig og er dem det kan hans foreldre kjøre hjem samme kveld, bare ikke denne gangen. For vi har 1 gjesterom med dobbelseng slik at vi har plass til overnattingsgjester...

Gjest blåmobil
Skrevet
Etter å ha lest svarene i denne tråden skjønner jeg at mannen og jeg må være utrolig uhøflig vertskap. Da vi bodde i en toroms leilighet (og naturlig nok bare hadde én seng) sov alltid gjestene på sofaen eller madrass på gulvet i stuen. Det har aldri falt meg inn å gi opp sengen min til gjester, eller kreve at jeg får andres seng når jeg overnatter hos dem. Men nå har vi aldri hatt overnattingsgjester som er 80 år gamle, har gikt eller andre problemer som gjør at de ikke kan sove på madrass eller komme seg opp fra gulvet på egen hånd.

nettop-vennene mine ville aldri forlangt at jeg skulle gi dem sengen min, de får en madras og er fornøyd med å slippe å sove på sofaen, men nå snakker vi om foreldre, men tror ikke foreldrene mine har mye i mot å sove på madrass 1 natt.

Skrevet
Men nå har vi aldri hatt overnattingsgjester som er 80 år gamle, har gikt eller andre problemer som gjør at de ikke kan sove på madrass eller komme seg opp fra gulvet på egen hånd.

Nei, ikke sant - men da hadde saken stilt seg annerledes. Jeg tilbyr ikke senga vår til hvem som helst, de fleste som overnatter her ligger på sofaen eller på en madrass, men for faren min som har dårlig rygg så er senga bedre.

Vet ikke noe om trådstarters situasjon, dog.

Gjest blåmobil
Skrevet
Nei, ikke sant - men da hadde saken stilt seg annerledes. Jeg tilbyr ikke senga vår til hvem som helst, de fleste som overnatter her ligger på sofaen eller på en madrass, men for faren min som har dårlig rygg så er senga bedre.

Vet ikke noe om trådstarters situasjon, dog.

mine foreldre tåler veldig fint å sove på madrass 1 natt, hans foreldre kan nok gjøre det de også, men de er jo nærmere 60 så føles mer naturlig at dem får senga..

Gjest Gjest
Skrevet

Foreldrene dine bør da sove på madrassen siden det er du som vil dette å ikke mannen din!

Hvorfor er det så viktig at du sover i sengen først?

Sleng deg nedpå å sov der en halvtime på dagtid da vel.

Gjest blåmobil
Skrevet
Foreldrene dine bør da sove på madrassen siden det er du som vil dette å ikke mannen din!

Hvorfor er det så viktig at du sover i sengen først?

Sleng deg nedpå å sov der en halvtime på dagtid da vel.

fordi den er ny vel, og fordi jeg egentlig ikke liker tanken på at andre skal sove i min seng...ja jeg er sær, og det vet jeg.

Gjest GossipGirl
Skrevet

Jeg reagerer ikke på at du ikke ønsker at folk ikke skal sove i senga, men at du begrunner det med noe så simpelt at det er din første natt i den senga! Hadde dette vært en konsekvent beslutning, hadde jeg hatt respekt for det, men når du påpeker at det kun kommer til å skje en gang fordi du vil være den første til å sove i den nye senga... unnskyld meg, men den slags argumentasjon ble jeg ferdig med på barneskolen.

Gjest blåmobil
Skrevet
Jeg reagerer ikke på at du ikke ønsker at folk ikke skal sove i senga, men at du begrunner det med noe så simpelt at det er din første natt i den senga! Hadde dette vært en konsekvent beslutning, hadde jeg hatt respekt for det, men når du påpeker at det kun kommer til å skje en gang fordi du vil være den første til å sove i den nye senga... unnskyld meg, men den slags argumentasjon ble jeg ferdig med på barneskolen.

hehe. Den første ( og dårligste) begrunnelsen jeg kom med var jo at jeg ville være den første til å sove i senga, men jeg liker faktisk ikke tanken på at noen andre skal sove i MIN seng, jeg vet det kan høres sært ut, spesielt siden jeg kan sove i andre gjeste senger, men ville ikke ha sovet i andres dobbelt seng.

Og det at jeg skriver at jeg kan dele ut senga mi en annen gang er at jeg regner med at jeg har endret syn på den saken om 2 år, og da er alle eldre og mye kan skje på 2 år( vil anta at det er 2 år til vi kommer til å ha dem samlet til overnatting igjen).. Men jeg ville ikke gitt dem senga mi selv om den var gammel, men samboer sier jo at jeg må vike for senga mi, og han hadde nok vunnet den kampen om senga var gammel...selv om jeg misliker tanken om at andre får sove i min seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...