Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fdhag
Skrevet

jeg finner noe i ny å ne på cubus o.l.. men må lete lenge å er ikke så ofte det er fint.. det fine undertøyet har en max strl på 75c ser det ut som.. :( noen som vet om butikker i oslo-området eller på nett hvor det fins sex,fine bhèr i min strl?

på forhånd takk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La Lina og La Senza, eventuelt Change. Change har litt billigere (ca 299kr og oppover), men kanskje ikke like sexy undertøy som de to andre (men mulig jeg ikke har sett nøye nok etter).

Gjest fdhag
Skrevet

okei=)) takker.. :P

vet du forresten åssen strl 75d er i us strl???

Skrevet

Signerer California. Change har mye fint, men gjerne ikke av den mest sexy sorten. Liker alle tre butikkene jeg da. Når du er på shopperen kan du samtidig få deg målt ordentlig. Jeg gikk opp 2 cupstørrelser og ned i omkrets etter å ha blitt målt ordentlig på La lina.

Skrevet
okei=)) takker.. :P

vet du forresten åssen strl 75d er i us strl???

Etter å ha vært inne på tre ulike "bra size converters" sto det to steder at 75D=34C og ett sted at 75D=34D, så det er bittelitt uvisst. Jeg vil uansett anbefale som Saeria skrev, at du kan gå og måle deg. Første gang jeg var innom Change målte en veldig hyggelig dame meg, og vips! gikk jeg fra 75D(D) til 70F!

Gjest fdhag
Skrevet

ja det høres ikke dumt ut! har vert innom triumph å prøvd litt bh, og der måtte jeg faktisk oppi 75e.. men jeg passer sånn akkkurat 75d i typisk cubus bhèr, men de virker ganske små.. det er som sagt såvidt de passer.. men ... noen som vet hva 75d blir i us strl?

Gjest Bolledeig
Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på at alle tilsynelatende får særere BH-størrelser av å bli målt ;) ? Jeg skal ikke anklage noen for skittent spill, men jeg har aldri hørt om noen som har blitt målt og fått beskjed om at de var 80C liksom. Det er jo fint å få kundene til å kun kunne kjøpe BHer i sin egen butikk =D Det stemmer sikkert ikke, men jeg synes det er morsomt.

Og on topic:

Bravissimo har mye pent undertøy for store cupstørrelser

Gjest fdhag
Skrevet

sorry, så ikke svaret ditt california.. ;)

ja jeg bør nok gå å måle meg først da..

Skrevet (endret)

Jeg har 70 i omkrets og er ikke spesielt spinkel. Men 80 i omkrets hadde vært mye på meg som bare er 1,60 høy. ;)

Jeg bruker 70E nå. Det tilsvarer lik cup som 75D, 80C og 85B. Så puppene mine er like store som en som har 80C, jeg er bare mindre rundt.

Jeg tror cluet er at vanlige butikker fører "standardstørrelser" som har eksistert i årevis. Det er ikke rom for å ha forholdsvis liten omkrets og mer enn C cup. Dessuten er det stadig flere som opererer brystene og dermed skaper behov. I tillegg er det slik at rundt 80% av alle norske kvinner bruker feil størrelse. De fleste bruker for stor omkrets og for liten cup. Det fører til at en bærer vekten av brystene i skulderstroppene på bhen. Det er båndet rundt som, sammen med ryggen, skal bære mesteparten av brystenes vekt.

Mange tenker heller ikke på at cupen kan gå høyere enn D. Tross alt er det sjelden man hører om amerikanske stjerner som bruker mer. Jessica Simpson f.eks. har en stor byste på en slank kropp, men bruker en D cup. Det da mange ikke vet, er at i USA har de et helt annet målesystem. Hadde Jessica målt seg i Europa, ville hun fått en helt annen, og høyere cup enn D.

Endret av Saeria
Gjest Bolledeig
Skrevet
Jeg bruker 70E nå. Det tilsvarer lik cup som 75D, 80C og 85B. Så puppene

mine er like store som en som har 80C, jeg er bare mindre rundt.

Hehe, kjenner til den. Jeg har målt puppene mine selv, og har en størrelse som fungerer bra. Det var vel mest som en spøk ;)

I tillegg er det slik at rundt 80% av alle norske kvinner bruker feil størrelse. De fleste bruker for stor omkrets og for liten cup.

67% av all statistikk er funnet opp på stedet. Ellers er det riktig det du sier om utformingen til BH etc, men hva den statistikken liksom skal være basert på, lurer jeg veldig på =D

Skrevet
:ler: Det var det da. Uansett ser jeg hvertfall daglig kvinner som går med en bh som sitter helt feil. Ryggstroppen er så langt på vei opp mot nakken, at jeg kan ikke fatte hvor godt det kan være. ;)
Gjest Gjest
Skrevet
Er det bare jeg som reagerer på at alle tilsynelatende får særere BH-størrelser av å bli målt ;) ? Jeg skal ikke anklage noen for skittent spill, men jeg har aldri hørt om noen som har blitt målt og fått beskjed om at de var 80C liksom. Det er jo fint å få kundene til å kun kunne kjøpe BHer i sin egen butikk =D Det stemmer sikkert ikke, men jeg synes det er morsomt.

Tro meg, er 80C rette størrelsen, så er det svært ubehagelig om du får igjen en BH i 70 i omkrets.

Poenget er vel at mange bruker for slakke bher med for små cuper. Det ser jeg overalt, bhstropper som kryper oppover og pupper som blir delt i fire...

Dessuten så har de BHer i alle størrelser i disse butikkene, så det er ikke noe poeng å prøve å lure folk inn i feil størrelse... Men utrolig mange som får spart ryggene sine etter et slikt besøk!

Hilsen selvmålt og butikkmålt 70FF

Gjest Gjest
Skrevet

Forresten IKKE stol på de kalkulatorene! De viser ca størrelse, men det blir veldig ca..

Angående om spesialbutikkene skulle "lure" på oss sære størrelser, så heller jeg mot motsatt. Har opplevd at ekpeditrisene på lindex og cubus har prøvd å pushe på meg BHer som ikke passer. Får tips om å gå opp 10cm i omkrets for å få cuppen til og passe... Det hadde de aldri gjort på Lalina!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er str 75D og har begynt å kjøpe bhene mine på nettet, nettopp fordi det er vanskelig å finne riktig størrelse i kjedebutikker. Jeg kjøper på www.figleaves.com, og kjøper størrelse 34D. Sitter perfekt; de har mange merker og nyttige brukerkommentarer.

Gjest Elfrida
Skrevet

www.brastop.com har også en del i store størrelser, og er veldig bra på pris.

Gjest Gjest
Skrevet

litt offtopic, men "for oss med silikon"? Er ikke 75D/E en 7D/E uansett om man har silikon eller ei...?

anbefaler bravissimo og figleaves

Gjest Bolledeig
Skrevet

En del "sære" størrelser oppstår som et resultat av silikonpupper ;) Da må man oftere i spesialbutikker. Var vel bare for å finne steder som hadde noe annet enn 85C å tilby ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...