Gå til innhold

Er "lat mann" skillsmissegrunn for dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jon Are_*
Skrevet

Hei alle sammen!

Er en lat mann skillsmissegrunn for dere? Med lat så mener jeg en mann som ikke gjør (tilstrekkelig) husarbeid, slik at det meste faller på dere kvinner. Selv synes jeg at det burde vært grunn til å slå opp ja! Hva er deres tanker om dette?

Med hilsen fra Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke en "lat mann" er skilsmissegrunn. Det ville man vel plukket opp før man eventuelt giftet seg? Min eks var lat og helt likegyldig til å gjøre husarbeide - men en dag sluttet jeg å gjøre alt selv. Etter halvannen uke, og med et skittent hus, skitten oppvask og skitne klær, innså han at ting må gjøres manuelt - det gjør seg ikke selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, jeg liker late menn :) De er behagelige å være sammen med. Heller en lat mann enn en stresset og masete mann.

Skrevet

Jeg ville nok aldri blitt sammen med et menneske jeg så på som lat i utgangspunktet.

Skrevet

Enig med Noli. Det er ikke skilsmissegrunn, men ville for meg vært en brukbar "ikke bo sammen med" grunn.

Skrevet

Men jeg er ganske lat selv, da. :fnise: Eneste området jeg er huslig på, er matlaging.

Skrevet

Det kommer an på, begge bør jo bidra med sitt i heimen.

Skrevet
Jeg ville nok aldri blitt sammen med et menneske jeg så på som lat i utgangspunktet.

Samme her.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Tynt grunnlag for skilsmisse, spør du meg. I et forhold må man se på summen av det to parter bidrar med.

Skulle det oppstå irritasjon pga manglende innsats fra den ene eller den andre parten, må man jo prøve å finne en løsning sammen, før man går til noe så dramatisk som et samlivsbrudd.

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

Jeg liker ikke late mennesker ...

Nå er jeg gift med et arbeidsjern av en mann - så for meg hadde en latsabb vært utenkelig helt fra begynnelsen av. Jeg kunne aldri vært med en mann som ikke gadd ta seg en jobb - ei heller ta i et tak hjemme .. Nei, fysj .. det er jo direkte usexy og irriterende.

Gjest Peachbud
Skrevet

Jeg ville neppe giftet meg med en mann som lot en uforholdsmessig stor del av husarbeidet falle på meg.

For å svare direkte på spørsmålet: Det spørs hvor lat han var. Dersom han lot alt husarbeidet falle på meg, og nektet å endre på det, vil jeg si at det er skillsmissegrunn. Dersom han i tillegg var lat på andre områder og ble forsørget av meg vil jeg absolutt si at det er skillsmissegrunn (Uten at jeg skal dømme alle arbeidsledige. Det finnes mange grunner til at folk er det. I dette tenkte tilfellet tar jeg utgangspunkt i at det er snakk om latskap).

Skrevet

Kommer an på. En lat mann som liker å ta livet med ro og som det ikke må skje noe rundt hele tiden passer bra for meg. En mann som hele tiden må gjøre noe, som ikke kan sitte rolig og tenke, lese eller snakke eller bare være, er ikke noe for meg tror jeg. Samtidig kunne jeg ikke vært sammen med en mann som var så lat at han snek seg unna ting som må gjøres, eller som ikke var villig til å ta sin del av ansvar.

Skrevet

For meg var det skilsmissegrunn.. men da var det LAT med mye større bokstaver enn jeg skriver her og det var ikke sånn når vi giftet oss. Det ble sånn etterhvert, alt falt på meg og det nyttet ikke uansett hva jeg sa eller hva vi ble enige om. Han var utrolig snill og omsorgsfull men alt som måtte gjøres (og da mener jeg alt) ble utsatt og utsatt og utsatt og utsatt hvis jeg ikke gjorde det selv. Vanskelig og kjedelig å sitte med ansvaret for hus og to biler helt alene + full jobb.

Han er forresten sånn fremdeles og nå har vi vært skilt i flere år.

Skrevet
Nei, jeg liker late menn :) De er behagelige å være sammen med. Heller en lat mann enn en stresset og masete mann.

Jeg ville sagt jeg at ville ha en bedagelig mann og ikke lat. :fnise: Liker heller ikke den stressa typen. Men lat, nei det hadde jeg ikke orka. Sånn sett kan jeg jo si at jeg er lat til tider, orker ikke vaske å rydde akkurat der og da, og slik er sambo og. Han er ikke noe flink til å gjøre ting i huset og se hva som må bli gjort, men når jeg setter i gang trenger jeg ikke spørre om hjelp, da setter han i gang han og. Men gjør så å si aldri noe uten at jeg begynner.

Men hvis han aldri hadde orket det heller og lot skitne klær ligge over alt, aldri ta ut av oppvaskmaskina o.s.v, sånn LAT, da hadde jeg nok ikke orka å være så lenge sammen med han! Så hadde det vært fra begynnelsen hadde jeg vel aldri gifta meg, men noe som kom etterhvert og ikke bedra seg heller om jeg hadde snakka med han om det hadde det nok til slutt blirr en skillsmissegrunn fordi jeg er ikke hans mor eller driver noe hotell for han!

Skrevet
Heller en lat mann enn en stresset og masete mann.

Ja, det er jeg egentlig enig i. Jeg vil ikke ha en arbeidsnarkoman som setter jobben foran alt og som man ser kun i helgene, hvis man er heldig.

Skrevet
Ja, det er jeg egentlig enig i. Jeg vil ikke ha en arbeidsnarkoman som setter jobben foran alt og som man ser kun i helgene, hvis man er heldig.

Helt enig! I mitt tilfelle så hadde han merkelig nok alltid tid til jobben... hmm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...