Gjest Oa Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Jeg ser på programmet Ekstreme foreldre som går på FEM nå (fredag kl. 2130-2230). Jeg får vondt inni meg. Det er snakk om foreldre som oppdrar ungene sine etter bibelen, og da må barn tuktes.. De riser barna sine. Men under forutsetning at man ikke skal bruke ris når man er sint, men når man er kontrollert og som direkte staff. Fy faen så skrudde folk er! Fyh! Vi gjør det fordi vi elsker.
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Jeg ser på programmet Ekstreme foreldre som går på FEM nå (fredag kl. 2130-2230). Jeg får vondt inni meg. Det er snakk om foreldre som oppdrar ungene sine etter bibelen, og da må barn tuktes.. De riser barna sine. Men under forutsetning at man ikke skal bruke ris når man er sint, men når man er kontrollert og som direkte staff. Fy faen så skrudde folk er! Fyh! Vi gjør det fordi vi elsker. Det programmet har jeg ikke sett? Fysj, høres ikke bra ut i det hele tatt! Går det i reprise?
Geertruida Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Det gikk i repise på FEM i går. Jeg fikk helt vondt inni meg. Det var flere foreldrepar som var ned, en som ikke ville bruke bleier på barnet så de gikk og tørket opp tiss & bæsj etter ungen over hele huset eller tok med barnet ut og lot det tisse i blomsterbed etc. Et annet foreldrepar praktiserte såkalt "null skrik og kjeft" oppdragelse og snakket babyspråk til en jente som snart var i skolealder (tror jeg). Hjemmeundervisning som ikke var undervisning, bare tøysete lek og alt på barnas premisser. Fikk helt vondt av å se disse foreldrene jeg
Gjest Mayamor Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Vil ikke se på slik "underholdning" jeg. :kaffe:
Geertruida Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Jeg vil heller ikke kalle det underholdning. Ble fysisk dårlig av å se dokumentaren om mødre som ammer barna til de nesten er 10 år. Barna var sutrete, barnslige og virket nesten tilbakestående.
estrella Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Jeg så det samme programmet som ts skrev om. Jeg ble sinna rett og slett når jeg så det. Det som ts og Geertruida snakker om er to forskjellige program bare som det er sagt. Har sett begge to! Begge to gir innblikk hvordan noen foreldre velger å oppdra barna sine, de selv synst jo at de er helt perfekte og at barna absolutt ikke lider
Geertruida Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Det som ts og Geertruida snakker om er to forskjellige program bare som det er sagt. Ja det skulle jeg selvfølgelig ha presisert. Men de var litt i samme sjanger så det var defor jeg nevnte det. Har lest de lange tråden om ammedokumentaren også og jeg blir så trist på barnas vegne som har slike "bisarre" foreldre.
cilipili Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Så også det programmet om foreldre som tukter barna sine. "Gud sier vi skal gjøre det, derfor gjør vi det"-pisset!!! Den ene presten fra England var livredd dette skulle bli forbudt. Da ville jo ingen barn ha respekt for noe lenger, mente han. Utrolig skremmende.. Og i tillegg sier de at de ikke har lyst å slå ungene sine, men de må. Ble så sint at jeg satt og skrek til tvén
Søs Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Så begge programmene, og kan ikke skjønne noen av dem. Kunne ikke fallt meg inn å slå 5 -åringen! Og h*n er ikke respektløs og uoppdragen for det. Samtidig kunne jeg ikke tenkte meg å ha fri barneoppdragelse og hjemmeskole hvor barnet selv bestemmer hva den skal lære. Eller for den sags skyld aldri "snakke til" h*n når h*n gjør noe galt. Stakkars unger Synes synd på dem på hver si måte
Luckyme Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Vedr amming i så stor alder, så jeg ett stand up show med Martin Lawrence i forrige uke en gang, og han kommenterte dette med amming, og dette gjaldt en unge på 5 år Han så på dette nesten som INCEST, og latterligjorde disse mødrene jeg er jammen meg ikke helt uenig når det er snakk om unger på nærmere 10 år..
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #12 Skrevet 14. mars 2008 Disse programmene viser omsorgssvikt og barnemisshandling. Jeg skjønner ikke at noen gidder se på dette egentlig og jeg skjønner ikke hvorfor det lages tv-underholdning eller "dokumentarer" om dette. Hva er poenget? At vi skal sitte med skrekkblandet fryd og spise pop-corn mens vi ser på hvor jævli noen foreldre er mot barna sine?
Gjest Gjest_Labellamia_* Skrevet 16. mars 2008 #13 Skrevet 16. mars 2008 Det gikk i repise på FEM i går. Jeg fikk helt vondt inni meg. Det var flere foreldrepar som var ned, en som ikke ville bruke bleier på barnet så de gikk og tørket opp tiss & bæsj etter ungen over hele huset eller tok med barnet ut og lot det tisse i blomsterbed etc. Et annet foreldrepar praktiserte såkalt "null skrik og kjeft" oppdragelse og snakket babyspråk til en jente som snart var i skolealder (tror jeg). Hjemmeundervisning som ikke var undervisning, bare tøysete lek og alt på barnas premisser. Fikk helt vondt av å se disse foreldrene jeg Dette programet var ikke reprise men en ny episode om ekstreme foreldre. I denne dokumentaren handlet det om foreldre som oppdro barna i forhold til tilknyttningsteorier. Altså alltid være sammen med barnet og la det vokse opp på egne premiser.
Saeria Skrevet 16. mars 2008 #14 Skrevet 16. mars 2008 Det er sikkert mange av oss brukere som husker all oppstandelsen rundt AP trådene som var her på forumet for en tid tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #16 Skrevet 16. mars 2008 Hva står AP for? Arbeiderpartiet. Det vet jo alle
Saeria Skrevet 16. mars 2008 #17 Skrevet 16. mars 2008 Attachment Parenting, eller det mange i Norge kaller tilknytningsomsorg.
suri Skrevet 16. mars 2008 #19 Skrevet 16. mars 2008 Har sett noen episoder av dette jeg også. Blir kvalm av det. De pisker barna sine over rumpa og fingrene med ei tynn grein de tar av epletreet sitt i hagen. Bruker også lærreim. Er ikke særlig fan av å se 5-årige barn bli ammet heller. Sier min mening og alle har rett til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå