Gå til innhold

bestille hotell via internett, oppgi kortinformasjon og diverse

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_marianne_*
Skrevet

Aldri før gjort dette nemlig, så må nesten spørre dere erfarne folk her inne. ;)

Skal bestille hotell på nett, på deres hjemmeside. Jeg vil først høre om prisen og slikt, men noe sier meg at de aldri vil besvare den slags mail. Er litt usikker på pris, for det står nemlig oppgitt to priser, og også priser for høy oh lav sesong. Det står inget om hva som er høy og lavsesong.

Jeg er intr i å vite om det er ledig rom og pris.

Men ser at på dette bookingsskjemaet skal det oppgis kortinformasjon også. Er dette nødvendig når man bare forhører seg? Og ved en betaling, er dette trygt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er intr i å vite om det er ledig rom og pris.

Men ser at på dette bookingsskjemaet skal det oppgis kortinformasjon også. Er dette nødvendig når man bare forhører seg? Og ved en betaling, er dette trygt?

Så lenge det bare er en prisforespørsel så er det ikke nødvendig å oppgi kortnummer nei. Hvis skjemaet krever at dette oppgis så let heller på siden og se om du finner en vanlig mailadresse, så kan du skrive en mail og spørre om de har ledig rom i den tiden det er aktuelt og hva prisen vil være. Stort sett svarer de på henvendelser i løpet av en dag eller så. Et annet alternativ er jo å ringe og spørre. Det står helt sikkert et telefonnummer på siden.

Jeg har i allfall aldri blitt lurt når jeg har oppgitt kortnummer til hoteller. Vanligvis bruker de bare kortnummeret som sikkerhet dersom du ikke skulle dukke opp eller glemmer å avbestille, -eller hvis du stikker av fra regninga ;) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...