Gå til innhold

H*¨¨**s eksdame..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ally_*
Skrevet

Åhhhh, så dritta lei det går an å bli av xer.

Det eneste hun gjør er å snoke i inntekten hans....

Hun lever et flott nytt liv med en ny mann. De har alt de trenger og mere til.

Men hun klarer ikke å nøye seg med bidraget hun får allikevel.

Hun tyner mannen min for hver krone hun klarer å få ut av ham.

Når han sier at han må vente littegranne med regninger de skal spleise på til neste lønn om ikke annet går hun i taket...hun skal f***n meg ikke legge ut så lenge.Enda da har han fått beskjeden om å betale innen en uke. Hvem klarer å skaffe nesten 2000 kroner på en uke når det er trangt nok fra før ?

Vi har vært sammen i mange år nå og fortsatt er det som om hun ikke unner ham et nytt liv.

Det går ikke mange mnd. mellom hun maser om han har gått opp i lønn, om han har fått bonus på jobb osv.....også sender hun brev til NAV og ber dem om å sjekke.....

Samtidig skryter hun av hvor mye hun klarer å legge av på konto hver mnd.Hva de har kjøpt osv...

Jeg måtte spare i mange mnd. for å kjøpe vinterklær til vår datter, jeg. Har ikke en krone å sette av på noen sparekonto.

Vi kan ikke dra på fancye ferier, ikke kjøpe haugevis med klær bare fordi at de er fine og søte på barna.

I tillegg snakker hun stygt om mannen min til datteren deres. Sier at han ikke betaler det han skal og sånt :kjefte: og det er ikke sant.

I mitt neste liv skal jeg bli advokat som hjelper fedrene!

Hun sier at han bare må prøve å få delt omsorg, han har ikke sjangs i retten allikevel :kjefte:

Gleder meg noe sinnsykt til den dagen vi slipper å ha mere med henne å gjøre enn å møte henne i bryllup og barnedåp.

godt å få skrevet det......

Årrrrrghhhh.....jeg blir GAL av å høre på telefonene han har med henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så frustrerende...hvordan regninger spleiser de på da?Hvis han betaler bidrag så skal vel BM dekke barnas utgifter.(Untatt regulering og konfirmasjon)

Sånn har vi praktisert det ihvertfall...

Gjest Gjest_Ally_*
Skrevet
Så frustrerende...hvordan regninger spleiser de på da?Hvis han betaler bidrag så skal vel BM dekke barnas utgifter.(Untatt regulering og konfirmasjon)

Sånn har vi praktisert det ihvertfall...

hun forlanger at han skal spleise på fritidsaktiviteter som dansetimer og på bursdagsselskaper på bowlinghallen og sånne ting.

Alt mulig egentlig. Jeg ser at regningen for dansetimene til datteren ligger på bordet sammen med resten av bunken *sukk*

Gjest Piper
Skrevet
hun forlanger at han skal spleise på fritidsaktiviteter som dansetimer og på bursdagsselskaper på bowlinghallen og sånne ting.

Alt mulig egentlig. Jeg ser at regningen for dansetimene til datteren ligger på bordet sammen med resten av bunken *sukk*

Hun kan ikke forlange at han skal dele på de regningene, og gjør han det er det helt og holdent hans valg å gjøre det. Kanskje han burde sette foten ned en gang for alle, og betale det han skal og ikke et øre mer. Høres ut som hun har økonomi til å ta seg av de regningene selv, og da hadde jeg latt henne gjøre det.

Eller be henne ta det igjennom nav, noe hun tydeligvis er veldig flink til med bidraget, for de vil ikke rkeve fem øre fra han.

Og betaler han for å holde henne rolig, vel da er det hans valg og du har ikke mye å være irritert på henne for. Tror kanskje du skal begynne å bli litt irritert på din mann, som betaler regninger han ikke behøver være med på.

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Hun gjør da ikke annet enn å sørge for at han gjør det han er forpliktet til å gjøre. At du misliker det, er da vitterlig ikke hennes problem. Hennes ansvar er deres felles unger.

Slutt å klag, innse at han har en fortid og et ansvar i forhold til dette. Denne saken kan ha sider du ikke kjenner til.

Gjest Piper
Skrevet
Hun gjør da ikke annet enn å sørge for at han gjør det han er forpliktet til å gjøre. At du misliker det, er da vitterlig ikke hennes problem. Hennes ansvar er deres felles unger.

Slutt å klag, innse at han har en fortid og et ansvar i forhold til dette. Denne saken kan ha sider du ikke kjenner til.

Han er ikke forpliktet til å dele på fritdsaktiviteter, for det skal bidraget dekke. Derfor gjør hun mer enn hun skal, men TS bør bli irritert på sin egen mann som ikke klarer å sette foten ned.

Gjest Gjest
Skrevet
Og betaler han for å holde henne rolig, vel da er det hans valg og du har ikke mye å være irritert på henne for. Tror kanskje du skal begynne å bli litt irritert på din mann, som betaler regninger han ikke behøver være med på.

:klappe:

Gjest Gjest_Ally_*
Skrevet
Hun kan ikke forlange at han skal dele på de regningene, og gjør han det er det helt og holdent hans valg å gjøre det. Kanskje han burde sette foten ned en gang for alle, og betale det han skal og ikke et øre mer. Høres ut som hun har økonomi til å ta seg av de regningene selv, og da hadde jeg latt henne gjøre det.

Eller be henne ta det igjennom nav, noe hun tydeligvis er veldig flink til med bidraget, for de vil ikke rkeve fem øre fra han.

Jeg spurte han i går hvorfor han betaler to ganger for å si det sånn....først bidrag og så fritidsaktiviteter og alt mulig annet som skal dekkes av bidraget. Dette er frustrerende når han har to barn til å ta seg av her hjemme også, som ikke får halvparten av det halvsøsteren får.

Han svarte at han hatet at det ble brukt mot ham hvis han ikke betaler.

Jeg synes det er forferdelog vondt at en kvinne kan oppføre seg sånn, svartmale pappaen til barnet sitt og tvinge ham til å ofre ting for halvsøskenene på pur F.

Det er akkurat som om hun ikke vil at han skal få andre barn og straffer ham for det. Selv har hun både giftet seg og fått et barn til....men han skulle helst sittet alene på en hybel uten kone og barn.

Det er klart han skal betale for det barnet han har fra før, han er pappaen hennes også...men at moren utnytter situasjonen for å straffe ham og snakker nedlatende om ham til barnet deres det er direkte VONDT å se.

Jeg elsker ham og synes det er grusomt å se hvor lei seg han blir når hun med datteren i bakrunnen beskylder ham i telefonen for ikke å betale nok osv....

Skulle ønske alle dere som ikke har sett dette på nært hold fikk være helga-pappa i en mnd....det er ikke lett for mange, mange fedre.

Gjest Gjest_ALLY_*
Skrevet

Bare for å si det:

Vi har vært kjærester i snart 10 år.....så jeg tror jeg kjenner alle sidene det er å kjenne til.

Og ja, hun har vært akkurat likedan i alle disse årene.

Men det er nå når vi også har småtroll å ta oss av at det merkes best.

Jeg har forferdelig dårlig samvittighet ovenfor dem mange ganger når halvsøsteren legger ut om alt hun får og alt hun får være med på...

Her hjemme må vi sortere veldig hva de får og hva de kan være med på...og de har samme far. Når jeg da vet at han betaler dobbelt for et av barna sine er det vondt, for indirekte betyr det at de to andre ikke får!

Det er urettferdig og utrolig feil.

Ally.

Gjest Gjest
Skrevet
Skulle ønske alle dere som ikke har sett dette på nært hold fikk være helga-pappa i en mnd....det er ikke lett for mange, mange fedre.

Joda, det er ikke så vanskelig. Men din mann framstår som en dott. Du kan ikke skylde på eksdama hans, det er han som tar dette valget og straffer barna deres ved å sette sin førstefødte først.

Rett problemet dit det hører hjemme: Mot den tafatte dusten av en mann du har.

Gjest Gjest_ally_*
Skrevet
Joda, det er ikke så vanskelig. Men din mann framstår som en dott. Du kan ikke skylde på eksdama hans, det er han som tar dette valget og straffer barna deres ved å sette sin førstefødte først.

Rett problemet dit det hører hjemme: Mot den tafatte dusten av en mann du har.

skjønner det....jeg er dritlei av at han ikke parkerer henne en gang for alle.....

Det er liksom hun som bestemmer alt. Han har rett til annenhver helg og 14 dager i sommerferier.

Det har er redd for er vel at hun skal nekte ham alt samvær utover disse få dagene....noe hun kan hvis hun vil...

Jeg forstår ham også, skjønner du. Hun har truet med å flytte sørafor og alt mulig. Dere aner bare ikke hva hun har sagt gjennom disse årene.

Hun bruker barnet deres så aktivt mot ham at jeg skjønner ham også, at han ikke klarer å ta opp kampen og heller betaler 6 år til.

Jeg tenker med gru på hvis jeg hadde vært ham og det hadde vært barna mine som ble holdt borte fra meg på lik måte....hadde nok vært lett å glemme alt og betale for å få se dem oftere enn annenhver helg da ja.

Men jeg blir sint på henne for at hun utnytter farsfølelsen og savnet hans sånn....det er rett og slett stygt.

Gjest Gjest
Skrevet
skjønner det....jeg er dritlei av at han ikke parkerer henne en gang for alle.....

Det er liksom hun som bestemmer alt. Han har rett til annenhver helg og 14 dager i sommerferier.

Det har er redd for er vel at hun skal nekte ham alt samvær utover disse få dagene....noe hun kan hvis hun vil...

Jeg forstår ham også, skjønner du. Hun har truet med å flytte sørafor og alt mulig. Dere aner bare ikke hva hun har sagt gjennom disse årene.

Hun bruker barnet deres så aktivt mot ham at jeg skjønner ham også, at han ikke klarer å ta opp kampen og heller betaler 6 år til.

Jeg tenker med gru på hvis jeg hadde vært ham og det hadde vært barna mine som ble holdt borte fra meg på lik måte....hadde nok vært lett å glemme alt og betale for å få se dem oftere enn annenhver helg da ja.

Men jeg blir sint på henne for at hun utnytter farsfølelsen og savnet hans sånn....det er rett og slett stygt.

Jada, slike kjerringer er ille MEN: Du skriver "Det har er redd for er vel at hun skal nekte ham alt samvær utover disse få dagene....noe hun kan hvis hun vil...

" Dette kan hun ikke, selv om dere er redde for det. Han bør oppsøke et familievernkontor, evt advokat, og sette betingelesene overfor denen dama først som sist.

Men du må nok sparke han i ræva, høres det ut til... Kjipt for deg, ønsker deg lykke til.

Gjest Ekskonehater;-)
Skrevet

vil bare gi en :klem: til trådstarter... Enkelte ekskoner (og eksmenn) er bare ikke helt riktig navla.

Vi har et eksemplar av arten selv. Her er det min mann som har daglig omsorg, mor har ikke noe avtalt samvær i det hele tatt (vil ikke binde seg til helger osv), så hun har ungene en kveld innimellom, når det passer henne. Kanskje fire-fem ganger i måneden. Og get this: hun mener at HAN skal betale bidrag til HENNE, fordi hun er så "snill" og "passer" barna noen kvelder i måneden...

:murvegg:

Nei, vi får heve oss over det som best vi kan. Si til mannen din at han får manne seg opp så godt det lar seg gjøre, men skjønner det er vanskelig når hun truer med flytting osv.

Hold ut, hold ut. Selv om det er ekstremt surt at de kan holde på sånn..

Skrevet

Det vil si at jenta er 12 år gammel.Hvis mor plutselig bestemmer seg for å flytte sørover tror jeg datteren kommer til å protestere høylytt.De fleste 12 åringer blir ikke så begeistret for å flytte til et nytt sted i den alderen.Den trusselen hadde jeg tatt med en klype salt :lur: I så tilfelle,kanskje datteren da vil bo hos far?

Det er forferdelig trist når det blir sånn,det er kun barna det går utover.Jeg har det omvendt.Ex og jeg har 50/50,det betyr at vi skal dele på alle utgifter,men hver j***a gang betaler jeg og sliter med å få tilbake penger ifra han.Det blir lett for meg å skylde på samboeren hans(som kjøper alt deres barn trenger)men det er hans ansvar til syvende og sist.Få mannen din til å stå imot,jeg tror exen hans rasler med sablene og kommer med tomme trusler.Nekte en 12 åring å se faren??Hallo!!Den slags oppførsel taper mor på i det lange løp,slutt å være så redd for henne :klem:

Gjest Gjest
Skrevet
Han svarte at han hatet at det ble brukt mot ham hvis han ikke betaler.

Da er han en dott, som synes det er greit at deres felles barn betaler prisen for at han ikke gidder å stå for det han mener.

Livet byr på ubehag innimellom. Hvis han unngår det, og skyver konsekvensene av det over på andre, har han bare seg selv å klandre. Og hvordan skal det gå når han får tenåringsbarn, og blir nødt til å ta upopulære avgjørelser og stå for konsekvensene av dem daglig?

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet
Han er ikke forpliktet til å dele på fritdsaktiviteter, for det skal bidraget dekke. Derfor gjør hun mer enn hun skal, men TS bør bli irritert på sin egen mann som ikke klarer å sette foten ned.

Det der er en skjønnsmessig sak som vil variere fra sak til sak. Intensjonen bak de nye bidragsreglene er ikke at foreldre skal "kjøpe seg fri". Bidrag skal dekke en del av "daglig drift" av barn samt enkle fritidsaktiviteter. Enkelte barn har interesser ut over dette, det kan dreie seg om riding hvor man trenger noe spesialutstyr, det kan oppstå fotball-cup'er og så videre.

Du kan godt si at dette er noe barnet må avstå fra å være med på, men jeg synes det er helt naturlig å kunne ha muligheten til å dele også slike utgifter. Han har barn - barn genererer utgifter og det er ikke alltid så enkelt som å avspise slike ting med at "dette skal bidraget dekke".

Du synes hun bør parkere mannen sin - jeg synes han oppfører seg akkurat slik en bra foreldre skal gjøre - med mindre det er rene luksus-saker dette dreier seg om.

Jeg synes TS sutrer og gnager i en situasjon hvor slik gnaging bare kan gjøre vondt verre. Jeg regner med at hun selv ville gjort det samme som sin mann om det var sitt eget barn det dreide seg om. Det ville ihvertfall jeg ha gjort.

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Ally - hvorfor senker du ikke skuldrene noen hakk og ser litt stort på dette? Det er alltid et stort poeng i det å ikke hause opp konflikter. Du har jo all grunn til å kose deg med livet i den situasjonen du er i - dere har deres egen lille familie, du er sammen med ham du elsker:) Herlig.

Nyt det, la ham og hans x ordne opp i fellesskap om det er aldri så feil i din verden. Du risikerer å få det verre med deg selv, og du risikerer at konfliktene mellom dem eskalerer unødvendig. Prøv ihvertfall - det er utrolig virkningsfullt å distansere seg iblant. Dårlig råd er no'skitt, det er jeg helt enig med deg i. Men trøst deg med at det går over - om noen år kan situasjonen være helt annerledes.

Livet er for kort - tro meg. Ok - du synes dette er blodig urettferdig. Hva med å prøve å finne en vei rundt denne følelsen? For det er alltids en sjanse for at denne situasjonen vedvarer - og da må du finne ut hvordan du kan leve med den.

Gjest Gjest
Skrevet
Åhhhh, så dritta lei det går an å bli av xer.

Det eneste hun gjør er å snoke i inntekten hans....

Hun lever et flott nytt liv med en ny mann. De har alt de trenger og mere til.

Men hun klarer ikke å nøye seg med bidraget hun får allikevel.

Hun tyner mannen min for hver krone hun klarer å få ut av ham.

Når han sier at han må vente littegranne med regninger de skal spleise på til neste lønn om ikke annet går hun i taket...hun skal f***n meg ikke legge ut så lenge.Enda da har han fått beskjeden om å betale innen en uke. Hvem klarer å skaffe nesten 2000 kroner på en uke når det er trangt nok fra før ?

Vi har vært sammen i mange år nå og fortsatt er det som om hun ikke unner ham et nytt liv.

Det går ikke mange mnd. mellom hun maser om han har gått opp i lønn, om han har fått bonus på jobb osv.....også sender hun brev til NAV og ber dem om å sjekke.....

Samtidig skryter hun av hvor mye hun klarer å legge av på konto hver mnd.Hva de har kjøpt osv...

at du gidder, la han ordne opp

Jeg måtte spare i mange mnd. for å kjøpe vinterklær til vår datter, jeg. Har ikke en krone å sette av på noen sparekonto.

Vi kan ikke dra på fancye ferier, ikke kjøpe haugevis med klær bare fordi at de er fine og søte på barna.

I tillegg snakker hun stygt om mannen min til datteren deres. Sier at han ikke betaler det han skal og sånt :kjefte: og det er ikke sant.

I mitt neste liv skal jeg bli advokat som hjelper fedrene!

Hun sier at han bare må prøve å få delt omsorg, han har ikke sjangs i retten allikevel :kjefte:

Gleder meg noe sinnsykt til den dagen vi slipper å ha mere med henne å gjøre enn å møte henne i bryllup og barnedåp.

godt å få skrevet det......

Årrrrrghhhh.....jeg blir GAL av å høre på telefonene han har med henne.

Gjest Gjest_Ally_*
Skrevet
Det der er en skjønnsmessig sak som vil variere fra sak til sak. Intensjonen bak de nye bidragsreglene er ikke at foreldre skal "kjøpe seg fri". Bidrag skal dekke en del av "daglig drift" av barn samt enkle fritidsaktiviteter. Enkelte barn har interesser ut over dette, det kan dreie seg om riding hvor man trenger noe spesialutstyr, det kan oppstå fotball-cup'er og så videre.

Du kan godt si at dette er noe barnet må avstå fra å være med på, men jeg synes det er helt naturlig å kunne ha muligheten til å dele også slike utgifter. Han har barn - barn genererer utgifter og det er ikke alltid så enkelt som å avspise slike ting med at "dette skal bidraget dekke".

Du synes hun bør parkere mannen sin - jeg synes han oppfører seg akkurat slik en bra foreldre skal gjøre - med mindre det er rene luksus-saker dette dreier seg om.

Jeg synes TS sutrer og gnager i en situasjon hvor slik gnaging bare kan gjøre vondt verre. Jeg regner med at hun selv ville gjort det samme som sin mann om det var sitt eget barn det dreide seg om. Det ville ihvertfall jeg ha gjort.

Oj...her hadde det kommet mange svar...

Jeg har ikke til intensjon å lage trøbbel mellom mammaen til stedatteren min og mannen min. Det er bare forskjellsbehandlingen mellom hans datter fra tidligere forhold og de han har nå jeg blir oppgitt over.

Det er vondt når min stedatter triumferende forteller hvor mye hun har på sparekontoen sin og samtidig spør hvor mye søsknene har....og jeg vet at de ikke har ei krone..."har de ingenting????" (*vanntro*) "pappa har spart til meg i mange år han...."Hva skal jeg SI da?????

Jeg vil jo så gjerne at de skal ha det samme når de har samme far.

Han har spart til den førstefødte i mange år...hver mnd.

Til våre har ikke det vært på tale engang ettersom økonomien har vært veldig stram.

Jeg har vært sint og sagt at jeg ikke finner meg i at han forskjellsbehandler dem. Det har hverken datteren hans fra før av eller våre barn noe godt av. De er søsken...punktum. Alle eller ingen.

Han blir snurt når jeg kjøper bruksklær til våre barn med mine hardt oppsparte kroner...og ikke kjøper med noe til henne.

Hun som har 20 skopar som bare er joggesko.... Resultatet er at hun snapper opp at hun skal forfordeles og blir sur når hun oppdager at halvsøsteren har fått nye støvler fordi at hun har vokst ut av de gamle.

Jeg blir helt oppgitt!!!!!

Som regel kjøper jeg da klærne de MÅ ha i smug, slik at han ikke skal springe ut og bruke middagspengene på en Jean Paul-jakke til 800 kroner for å bøte på skaden (ja, det har han faktisk foreslått...fordi "han syntes hun skulle få den")

Han sier at det er så spesiellt med henne (les: dårlig samvittighet)

derfor velger han å prioritere henne med ting og penger....

Har bare lyst til å grine av hele greia.

Ally

Gjest Mayamor
Skrevet

:sjenert: Jeg må si at jeg er overrasket over at du retter sinnet ditt mot mannes eks, når jeg egentlig får feelingen av at det er mannen din som du burde rette sinnet mot her...

Sparer han eks 200,- i måneden til sitt eldste barn og null til yngste barn, skulle summen vært delt i 100,- på hver.

Om dere kjøper klær til felles barn, får jo stedatteren klær hjemme der hun bor.

Ikke vær sinna på stedatteren din heller; for det er ikke hennes feil at moren og faren er som de er. Hun er helt uskyldig og blir barne formet av sine omgivelser.

Om 6 år betaler ikke mannen din barnebidrag lenger; han får da en mulighet å yte mer til barn nummer to da økonomien bedres av at bidrag ikke går rett ut hver månded.

Samtidig må jo han få hjele sitt eldste barn dersom det går på skole, trenger noe etc som gjerne unge mennesker gjør i etableringsfasen.

Men frustrasjoner over mine-dine-våre barn problematikk er noe som kan være vanskelig å svelge. Men øvelse gjør mester... ;)

Håper det ordner seg for dere. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...