Gjest Gjest_joho_* Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 jeg mÅ begynne å trene nå.. å jeg har lite lyst å melde meg inn i nok et trenings studio som sluker pengene mine og man ikke benytter seg av.. jeg elsker musikk og dans, kunne tenkt meg noe hiphop lignende..og har akkurat flytta til oslo.. fins det noen steder man kan danse (for gøy, for treningens skyld) aerobic/hiphop..og som er for folk rundt 20-30 år.. ? (er 24 selv å ikke lyst å bare danse rundt med 14 åringer..) bor på frogner/majorstuen om noen vet om noe i nærheten her..
Annikken Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 (endret) Har du danset før? Oslo Hip Hop-Senter (heter de ikke det?) har kanskje kurs for voksne? Om ikke, så har de nok nybegynnerklasser, og det er ikke SÅ ille å danse sammen med 16-18-åringer. Mange er nok sky og ikke tør å ta i, men sannsynligheten er vel stor for at det er noen der på din alder også? Jeg lurer også veldig på dette. Skal flytte til Oslo, og trenger tips om dansesenter... jeg har danset i 7 år, mest jazz og klassisk, men også moderne og street/ hip hop. Ønsker å danse to klasser i uka, helst jazz og hip hop, gjerne klasser med mye styrkeøvelser... har noen peiling? Dans er HELT GENIAL trening, helt enig! Endret: Oslo Streetdance Studio! http://www.streetdance.no/ Ellers så er visst Circle på Majorstua solide saker. Det jeg tenkte legge til er at dersom du ikke har danset så mye før, så kan det være greit å begynne på "dansetreningstimer" på et treningssenter. Ofte finnes det dance-aerobic eller lignende der man etterligner dansetrinn. Enkel måte å lære seg å plukke opp koreografi dersom du er helt "grønn og gammel", hehe. MEN ingen ting slår å begynne på et "skikkelig" dansesenter med en gang. Da lærer du teknikken fra grunnen av, noe som er kjempeviktig. Men treningseffekten er kanskje litt mindre når man starter fra scratch på et dansesenter. Uansett, gå på Gule Sider, evt denne siden. Ring og mas og grav, fortell hva slags erfaring du har. Er de seriøse, er alder INGEN hindring Endret 10. mars 2008 av Annikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå