orkana Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hei! Jeg har et lite dilemma om man kan kalle det det Jeg klare ikke å bestemme meg for hvilken type kjole jeg skal velge. Vi skal gfte oss til sommeren og det skal være helt uformelt. Vi skal grille og håper på å kunne holde det utedørs. Blir mest som en grill/sommerfest for familie og venner. Jeg har hele tiden sett for meg at jeg skal ha en enkel sommerkjole, gjerne hvit men har sett på farger også (har sett litt på nett). Men så hender det at jeg dumper innom nettsider med tradisjonelle brudekjoler å da blir jeg helt dårlig. :S Tenker at man skal bare gifte seg en gang, å skal man ikke da få pynte seg og være prinsesse for en dag?? Jeg har heller ikke budsjettert med en dyr kjole. Er det noen som har noen tips/råd eller erfaringer med dette? Hva velger dere eller har dere vært i bryllup der bruden ikke har tradisjonell kjole? Håper på svar
Rosalind Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Jeg ville gått for en hvit, lang sommerkjole, og heller investert litt ekstra i pynt, hår og sko! Enkelte kjoler er jo ganske staselige selv om de ikke er tradisjonelle brudekjoler, og dessuten betraktelig billigere.
Meme Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Jeg tenkte som deg at jeg ikke ville ha en vanlig brudekjole når jeg skal gifte meg, men endte nok ikke helt opp med det jeg hadde tenkt. Som deg snek tanken om at jeg gifter meg kun en gang, og da må det være lov å gjøre noe ekstra utav det. Så jeg venter nå på min "gyldne middelvei". Jeg har bestilt en selskapskjole fra Nixa.se, modell 8511 i fargen dark ivory. Prisen på den er 2.995,- så det er ikke så ille.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har bestillt meg en kjempefin kjole hos Agape, som er en fest-/ballkjole, i brudekjolestoff og farge ivory. Denne kjolen kostet 1500,- + 1000,- ekstra for brudekjolestoff. Ser da ut akkurat som de kjolene til 8-10.000,- men MYE billigere!
orkana Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har bestillt meg en kjempefin kjole hos Agape, som er en fest-/ballkjole, i brudekjolestoff og farge ivory. Denne kjolen kostet 1500,- + 1000,- ekstra for brudekjolestoff. Ser da ut akkurat som de kjolene til 8-10.000,- men MYE billigere! Åh så lurt Har time på agape i slutten av mnd skal høre med dem hvilke muligheter jeg har. Takk for svarene
Gjest AnneShirley Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Jeg ville nok også valgt en litt flotter kjole enn "vanlig sommerkjole", men ikke en typisk "brudekjole" med slep og styr. En mellomting som en lys selskapskjole høres bra ut synes jeg..
Arkana Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Vi giftet oss om sommeren, borgerlig bryllup med kun nærmeste familie. Jeg har egentlig aldri likt tradisjonelle brudekjoler, så det var i grunnen ikke et alternativ. Jeg valgte en nydelig blå selskapssommerkjole (ikke noe hverdagslig altså) og den var rett og slett perfekt for anledningen.
LilleEkorn Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Hva med en enkel brudekjole, eller kort brudekjole da? Finnes jo mange brudekjoler som ikke er masse tyll og broderier. Hvis du kommer til å angre på at du ikke valgte brudekjole, så gå for en ordentlig brudekjole.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Sjekk ut denne siden: The Bridal Shop Har mange kjempefine "uformelle" brudekjoler.
Lovinda82 Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har kjøpt en kort brudekjole fra Nixa til 3900,- Etter bryllupet kan jeg bruke det som sommerkjole Det er også et belte i livet som kan skiftes ut.
dikigoros Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Hei, jeg lurte på hvor dere har kjøpt NIXA kjolene deres? Jeg bor i Oslo, hvet dere om noen fører det merket? Det er 8521, den korte modellen jeg tenker på
Lovinda82 Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har kjøpt den korte Nixa kjolen i Tromsø... I butikken ble den solgt med et svart bånd rund livet, ikke i den fargen på bildet på hjemmesiden til Nixa. Men det kan jo endres ved å kjøpe et nytt bånd i den fargen man liker. Jeg kommer nok til å ha det svarte båndet + svarte sko eller smykke, i tillegg skal jeg ha slør i håret. Lykke til med å finne kjolen i Oslo :D
Amadea Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Hva med noe a la disse kjolene? Jeg synes Connie for eksempel er helt nydelig. Desverre er de nok ikke spesielt billige, men det finnes sikkert den type kjoler i flere prisklasser (andre merker altså)
Gjest Gjest_Nella_* Skrevet 22. mai 2008 #14 Skrevet 22. mai 2008 Vi skal ha veldig likt bryllup som deg! Ca 20 gjester, hjemme hos noen i ffamilien, og med grilling i hagen. Med mindre jeg får høre skumle ting om nettbutikken kommer jeg til å bestille denne i en sånn hvit-som-ikke-er-hvit farge.
loffen Skrevet 22. mai 2008 #15 Skrevet 22. mai 2008 Hva med noe a la disse kjolene? Jeg synes Connie for eksempel er helt nydelig. Desverre er de nok ikke spesielt billige, men det finnes sikkert den type kjoler i flere prisklasser (andre merker altså) Så mange flotte kjoler! :dåne: Vi skal ha veldig likt bryllup som deg! Ca 20 gjester, hjemme hos noen i ffamilien, og med grilling i hagen. Med mindre jeg får høre skumle ting om nettbutikken kommer jeg til å bestille denne i en sånn hvit-som-ikke-er-hvit farge. Kjempefin!
Benedikte Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Jeg ville gått for en enkel, men samtidig klassisk kjole, med smykker i sølv/perler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå