Gå til innhold

Hva blir følgene...

Fremhevede innlegg

Gjest ordensvakt
Skrevet

Straffen for bruk av falske id-kort varierer i forhold til type id-kort det er snakk om. En ordensvakt har i utgangspunktet ikke noen annen plikt enn å avvise vedkommende med falsk id, men konsekvensene for skjenkestedet er store hvis du blir tatt inne på stedet. Mange steder har derfor rutine i forhold til å anmelde disse forholdene.

Når det gjelder straff, kan dette ha mange ulike virkninger. Si at du er så dum at du låner bankkortet til venninnen din - og blir tatt. Da blir du anmeldt av stedet for dokumentfalsk, venninnen din anmeldt for å ha hjulpet deg til den straffbar handling. Banken kan anmelde deg for misbruk av deres eiendom, og venninnen din for samme forhold. Politiet kan anmelde etter samme forhold. Dette utvider strafferammen betraktlig - og strafferammen endrer seg til inntil 2 år.

Prikk på rulleblad i denne sammenheng er tilstedet i to år hvis det foreligger et forelegg, dette betyr at dette setter stopper for innreise til USA, da amerikanske myndigheter kan se på dokumentfalsk som terrorvirksomhet.

En hver handling har en konsekvens...

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest turist
Skrevet

Hei

Hva er det man egentlig krysser av "no" på når man reiser til USA? Nei til at du har vært funnet skyldig i noe? Jeg ble tatt i offentlig drikking som 17åring. Politiet ringte foreldrene mine som kom å hentet meg på politistasjonen. Satt hverken på glattcella eller fikk noen bot av noe slag. Vet at jeg kan krysse av "no" på skjemaet, men gjør jeg da noe galt i og med at jeg faktisk ikke er dømt for noe? Politimannen sa at jeg ikke skulle få noen prikk på rullebladet, men at han skulle registrere det så om det skjedde igjen så skulle det få konsekvenser! Gjør jeg da noe galt om jeg krysser no?

Skrevet
Hva blir følgene hvis en person prøver å komme inn på utested med falskt leg? (ikke jeg som har tenkt å gjøre det, men diskuterte det med noen venninner i dag..)

Man kan bli dømt for dokumentforfalskning. Dette kan senere få konsekvenser for yrkesvalg. Tror jeg iallfall, er ikke en ekspert på det området.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Gjest
Skrevet
Prikk på rulleblad i denne sammenheng er tilstedet i to år hvis det foreligger et forelegg, dette betyr at dette setter stopper for innreise til USA, da amerikanske myndigheter kan se på dokumentfalsk som terrorvirksomhet.

Hvorfor uttaler du deg når du så åpenbart ikke vet hva du snakker om?

Gjest Turist
Skrevet
Hei

Hva er det man egentlig krysser av "no" på når man reiser til USA? Nei til at du har vært funnet skyldig i noe? Jeg ble tatt i offentlig drikking som 17åring. Politiet ringte foreldrene mine som kom å hentet meg på politistasjonen. Satt hverken på glattcella eller fikk noen bot av noe slag. Vet at jeg kan krysse av "no" på skjemaet, men gjør jeg da noe galt i og med at jeg faktisk ikke er dømt for noe? Politimannen sa at jeg ikke skulle få noen prikk på rullebladet, men at han skulle registrere det så om det skjedde igjen så skulle det få konsekvenser! Gjør jeg da noe galt om jeg krysser no?

Noen som vet? Eller faller ikke dette tilfellet under det de spør om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...