Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hei Jeg fikk mensen i går og da var det bare 18 dag er siden sist!!! Noen som har vært borti noe sånt? Jeg har ikke verdens mest stabile sykluser og de har vel på det mest eksteme vært nedi i 25 dager mellom og oppe i 34 dager, men stort sett ligger jeg på rundt 30, 31 dager mellom hver mens. Sjokket var derfor ikke så rent lite da jeg oppdaget blod på dopapiret i går. Så nå er jeg redd og forvirret. Hva kan dette skyldes? Det bør sikkert nevnes at jeg akkurat har avsluttet en tredagers antibiotikakur mot urinveisinfeksjon og at jeg har vært ordentelig forkjølet de siste dagene. Men kan dette ha noen slik påvirkning? Hva kan være årsaken til at mensen kommer etter nesten kun halve tiden?? :klø:
Maneo Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 (endret) Sykdom har sin innvirkning på kroppen, og derfor også gjerne på menstruasjonen. Er nok ikke noe farlig, men det beste ville nok være å kontakte legen din. Kanskje h*n også kan hjelpe deg med noe som kan stabilisere syklusene dine. Endret 7. mars 2008 av Maneo
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Ingen grunn til å verken løpe til legen eller bekymre seg for å "stabilisere syklusene".. Bare se hva som skjer i neste runde. Skulle det bli vedvarende kluss er det greit å ta en tur til legen, men at EN mens kommer tidlig eller sent er helt normalt ved sykdom/stress el.
Maneo Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Ingen grunn til å verken løpe til legen eller bekymre seg for å "stabilisere syklusene".. Bare se hva som skjer i neste runde. Skulle det bli vedvarende kluss er det greit å ta en tur til legen, men at EN mens kommer tidlig eller sent er helt normalt ved sykdom/stress el. Her på KG har vi ikke medisinsk kunnskap, derfor er det ofte nødvendig å anbefale en tur til legen. Og det kan være plagsomt med uregelmessige sykluser, derfor jeg skrev det jeg skrev.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Her på KG har vi ikke medisinsk kunnskap, derfor er det ofte nødvendig å anbefale en tur til legen. Vi på KG har ikke medisinsk kunnskap, derfor gir vi ikke medisinsk råd. Men å si til folk at de skal fly til legen helt uten grunn er bare tåpelig. Og det kan være plagsomt med uregelmessige sykluser, derfor jeg skrev det jeg skrev. EN forskyvet mens har da ikke noe med uregelmessige sykluser å gjøre. At mensen av og til forskyver seg er HELT NORMALT.. Selv i en regelmessig syklus.
Maneo Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 (endret) Vi på KG har ikke medisinsk kunnskap, derfor gir vi ikke medisinsk råd. Men å si til folk at de skal fly til legen helt uten grunn er bare tåpelig. EN forskyvet mens har da ikke noe med uregelmessige sykluser å gjøre. At mensen av og til forskyver seg er HELT NORMALT.. Selv i en regelmessig syklus. Jeg fikk mensen i går og da var det bare 18 dag er siden sist!!! Noen som har vært borti noe sånt? Jeg har ikke verdens mest stabile sykluser og de har vel på det mest eksteme vært nedi i 25 dager mellom og oppe i 34 dager, men stort sett ligger jeg på rundt 30, 31 dager mellom hver mens. Grunnen til at jeg ba TS dra til legen var fordi hun virket nervøs, og da er det ofte mer betryggende å høre at det er ingenting i veien fra en lege med kompetanse enn fra et forum. Og nå har denne tråden blitt helt ødelagt, dessverre, så takk for meg. Endret 7. mars 2008 av Maneo
frøken13 Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har de siste to årene hatt svært regelmessig mens. 28 dager og to timer mellom hver gang (ingen som tror meg når jeg sier det, men de to timene er faktisk sant) Og nå har jeg fått mensen etter bare 19 dager. Kan det ha noe å gjøre med at jeg har begynt å trene? Er det vanlig at syklusen blir forstyrra av det?
Harlekin Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Sannsynligvis er det ikke noe galt. Jeg har hatt svært regelmessige menser, men for ca. et halvt år siden fikk jeg mensen 14 dager etter sist mens. Jeg ble litt redd, så jeg dro på legevakten, ble undersøkt, og fikk beskjed om at dette kan skje og er vanligvis ikke farlig. Det er mange ting som kan virke inn på syklusen, det er et ganske følsomt maskineri. Så jeg ville ventet og sett. Skjer dette flere ganger, kan du ta deg en tur til legen og be ham/henne undersøke om noe er galt. Sannsynligvis er alt i orden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå