Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Har truffet drømmemannen. Har vært sammen ett par måneder nå Har aldri bodd sammen med noen før. Så jeg lurer på når dere flyttet sammen. Og når synes dere det er fo tidlig å gjøre det?
Supramundane Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Vi flyttet sammen etter 2 måneder, mest fordi jeg måtte flytte hjem til Norge (jeg bodde i utlandet da vi møttes), men også fordi det føltes helt naturlig og "rett". Vi bor fortsatt sammen og stortrives. :rødme:
Gjest ¤bella¤ Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 (endret) Vi flyttet sammen etter tre år. Det falt helt naturlig sånn da vi begge flyttet til samme by. JHva som er for tidlig å ikke er vanskelig å si. Om man slipper alt man har i hendene og kjøper leilighet sammen etter to mnd syns jeg er alt for tidlig. Man kjenner ingen etter to måneder. Det kan selvfølgelig å bra, men det er min mening. Endret 7. mars 2008 av ¤bella¤
Supramundane Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Vi flyttet sammen etter tre år. Det falt helt naturlig sånn da vi begge flyttet til samme by. JHva som er for tidlig å ikke er vanskelig å si. Om man slipper alt man har i hendene og kjøper leilighet sammen etter to mnd syns jeg er alt for tidlig. Man kjenner ingen etter to måneder. Det kan selvfølgelig å bra, men det er min mening. Ja, jeg er helt enig! Glemte å si at vi hadde kjent hverandre myyye lengre enn i to måneder, men det var ca to måneder fra vår "dato". Liten forskjell der!
Billebill Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har kjent kjæresten min siden april i fjor. Vi ble et par i oktober, og skal flytte sammen nå i mai. Hadde godt kunnet vente lenger for min del, da man får beholdt "kjæresteriet" litt lenger. Ganske rakst etter man flytter sammen, kommer hverdagen kjapt på (Har vært samboer tidligere også, så vet hva det går ut på). Men for oss er det praktiske omstendigheter som også råder, derfor flytter vi sammen nå. Å flytte sammen i forelskelsesrus fordi det er "stas", tror jeg nok jeg ville ha unngått. Tenk dere om - og flytt sammen når det føles riktig, også rent praktisk
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Vi skal flytte sammen etter et halvt år (om 1 mnd ca!). Det var praktiske hensyn som gjorde det. En av oss blir husløse, og i stedet for at den personen investerer i en ungkarskåk slik at vi blir sittende med en bolig hver, tenker vi fremover og satser på forholdet. Jeg er ikke en ungmø lenger, og ser ikke poenget i å vente så lenge med ting. Skummelt, ja, og jeg hadde nok ikke gjort det så raskt hvis jeg ikke var i midten av 30-årene og følte den biologiske klokken tikke...
Gjest marihan Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Vi flyttet sammen etter ca 2 år. Han fikk seg jobb i Stavanger, og jeg bestemte meg for å studere her.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Vi flyttet sammen etter fem år. Det passet bra for oss. Jeg var bare 18 år da vi traff hverandre så det var fint for meg å få bo noen år for meg selv før vi tok steget og flyttet sammen.
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Vi flyttet sammen etter 2 1/2 år. Det føltes riktig for oss da, men det er mulig det ville skjedd raskere hvis vi hadde truffet hverandre i dag. Det virker som ting generelt skjer raskere når man er eldre, og jeg tenker at det er litt naturlig også. Mange kjenner seg selv bedre, har mer erfaring med diverse, og vet mer hva de vil. Men jeg ville nok synes det var for raskt for min smak å gjøre det etter to måneder. Men bare for å ha sagt det, så syns syns jeg foreløpig ikke at vi har blitt "tatt av hverdagen" som samboere. Jeg syns vi har klart å holde på kjæresteriet likevel så langt. Jeg syns bare det er koselig, og blir fortsatt glad når han kommer hjem fra jobb. Men mulig det hadde vært annerledes om vi hadde vært sammen hver ledige time av døgnet.
Gjest Pupsilure Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 Vi flyttet sammen etter 4 mnd. Hadde da bare kjent hverandre i 4 mnd. Det går supert. Vi har ikke møtt noe negativt fra andre heller, om at det var tidlig. Nå har vi kjøpt vår egen leilighet sammen. Men ville ikke gjort det før man har bodd sammen litt først.
Mischa Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 Vi flyttet sammen etter 1 1/2 år sammen. Hadde kanskje skjedd tidligere om han hadde bodd alene og jeg kunne flyttet inn til han, men han delte leilighet med en kompis - så da måtte vi finne noe sammen først
Noli Skrevet 7. mars 2008 #13 Skrevet 7. mars 2008 Vi var kjærester i nesten 11 mndr før vi flyttet sammen.
Gjest fami Skrevet 7. mars 2008 #14 Skrevet 7. mars 2008 Vi har ikke noen dato på når vi ble kjærester, men kan fortelle hendelsesforløpet;) Vi traff hverandre for første gang i juli, det var egentlig ikke meningen at det skulle bli seriøst, men trivdes bedre og bedre i hverandres selskap. Vi brukte et par-3-4-mnder på å bli sammen. I juni året etter kjøpte vi leilighet sammen. Vi har på denne tida pussa opp alt, og samtidig ikke gått i den oppussingsfella enkelte går i. Det kan vi være litt stolte av:) Vi måtte jo lære å kjenne hverandre på en helt annen måte, men det fungerer kjempebra. Men så er han jo verdens herligste da... ! (i allefall foreløpig )
Sol79 Skrevet 7. mars 2008 #15 Skrevet 7. mars 2008 Vi flyttet sammen etter 1,5 år. Syns det er greit å vente -litt- mer enn 2 mnd før man flytter sammen.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #16 Skrevet 7. mars 2008 På papiret tok det vel 1,5 år, men i praksis overnattet vi hos hverandre hver dag etter ca 2-3 måneder.
Gjest StockDama Skrevet 7. mars 2008 #17 Skrevet 7. mars 2008 Fra dag en, før vi traff hverandre =p Folkehøgskole...Så vi har egentlig bodd sammen konstant. Sammen på snart tredje året, går så fint atte.
Supramundane Skrevet 7. mars 2008 #18 Skrevet 7. mars 2008 Koker det ikke egentlig ned til at man må føle på hva som passer best for seg selv? Tror ikke det finnes noen fasit på dette.
viren Skrevet 7. mars 2008 #19 Skrevet 7. mars 2008 (endret) Jeg flyttet inn hos han da vi ble sammen (vi hadde kjent hverandre i 4-5 år før det), alternativet var et langdistanseforhold siden vi bodde på hver vår siden av landet, og det var ingen av oss interesserte i. Vi har snart bodd/vært sammen i 6 år, er forlovet og har 2 barn. Edit: Jeg ville egentlig ikke gjort det sånn om vi hadde hatt andre alternativer (at vi hadde bodd hver for oss men i samme by), generelt synes jeg det er greit å vente noen måneder. Endret 7. mars 2008 av viren
Gjest *smak* Skrevet 7. mars 2008 #20 Skrevet 7. mars 2008 Vi flyttet sammen med en gang. Og det har jo gått bra til nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå