Gå til innhold

Man trenger vel ikke søke bostøtte på nytt hver måned?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Jeg fikk beskjed fra kommunen at jeg ikke trengte å søke bostøtte på nytt hver måned, men nå er jeg litt bekymret fordi jeg ikke har fått bostøtte.. Vet det skal ikke utbetales før 10. hver måned, men jeg pleier å få utbetaling og brev rundt den 5.

Det er slik at man ikke trenger å søke bostøtte på nytt hver måned, sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det skal du ikke måtte.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nye regler for bostøtte. Du må søke på nytt hver måned. Leverer du ikke in søknad til rett tid, ingen penger. Det ble sendt ut brev til alle som har søkt.

Skrevet

Det var jeg som startet tråden..

Siste gjest, er du sikker på det?

For jeg fikk godkjent vedtaket i desember, og i januar og februar har jeg fått penger uten å søke hver måned?

Gjest Gjest
Skrevet
Det er nye regler for bostøtte. Du må søke på nytt hver måned. Leverer du ikke in søknad til rett tid, ingen penger. Det ble sendt ut brev til alle som har søkt.

Enten tuller du, eller så har du ikke klart å lese info som har kommet i postkassen og som står på husbankens nettside!

Man skal selvsagt ikke sende inn søknad hver eneste måned! For det ville jo neppe vært særlig effektivt eller hva! Da hadde det gått bakover og ikke fremover i papirsystem møllen.

Tlt ts: utbetaling er den 10 i mnd, uansett hva du har vært vandt med tidligere.

Og du skal ikke sende inn søknad hver mnd! Forskjellen fra tidligere er at du nå vil få et vedtaksbrev hver mnd. Og som tidligere sagt, utbetaling den 10.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...