Gå til innhold

Bord dekor til Konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei

er helt grønn på dette med borddekkeing og trenger litt hjelp til tips til jentas konfirmasjon

hvilke farge en trendy i år? hvilke farger bør vi holde oss unna?

bør det være søtt, romantisk, tøft, røft, osv

blonder, brokade, medaljonger, minimalistisk, naturlig....

hva er fy fy og ja ja??

alle tips motas med takk

Videoannonse
Annonse
Gjest tenåringsmor
Skrevet

JEg har så smått begynt å tenkte på dette til min egen datter. det er til neste år det da.

jeg har tenkt å holde det så enkelt som mulig, ikke noe blonder, roser eller dill som jeg kaller det.

vi har tenkt å ha hvit basis med inslag av grått samt enten en støvete rosa farge eller lilla....mulig vi går for blått også å skaper litt sjø feeling. det vil jo naturlig bli litt grønt på borde med blomster å slik så synes det blir finest med en farge i tilegg til det. vi skal pynte med gerbera og litt tøffere og mer ungdommelige blomster.

for å si det slik vi skal holde oss langt unna pynting i chabby chic stil.

vi skal heller ikke bruker farget sand eller gele eller slikt "falske" greier. vi er ikke helt der.

vi skal prøve å ha det gjennomført hele veien med enkle former og støvete farger i litt røff utforming.

Gjest Gjest
Skrevet

Blås i hva som er trendy. Gå for hva du og din datter blir enige om.

Jeg hadde nøytral duk og nøytralt service. Kjøpte metervare på Ikea og la på midten av bordet. På langs. Dette var et tynt og skimrende stoff. Jeg valgte i blå/turkistoner siden konfirmanten var gutt. Lys og blomster ble valgt ut fra det.

Gjest Gjest_Mor_*
Skrevet

Vi bryr oss ikke om trender, vi har sett på personlighet og konfirmantens ønsker.

Vi har en gutt. Han ønsket seg et helt enkelt bord i rødt, svart og klart blått (ikke lyseblått), og det er dette han får.

Blå løper på vaniljefarget duk, blå servietter, blå lys... røde roser i dekorasjonene.

Han er en litt røff gutt, derfor har vi valgt å lage dekorasjonene med mose og svarte kurver, siden det gir et litt røffere preg enn en "pyntelig" oppsats med bladgrønt.

Ellers har vi også valgt lysestaker i smijern, noe som også gir et litt røft preg.

For ham hadde lyseblått, grønt eller turkis blitt helt feil... han er typen til sterke klare farger. :)

Hva liker jenta di av farger? Hvilken type er hun? (Sporty, romantisk, røff, osv)

Hvilke blomster liker hun?

Alt dette er ting jeg ville sett på.

Lykke til :)

Skrevet

Spør jenta di om hvilke farger hun kunne tenke seg.

Dere kan jo ta dere en tur til diverse interiørbutikker og få litt tips der...mange butikker har dekkede bord og kan gi tips om hva som er lett å lage til...

Selv har vi valgt hvitt og rosa, skal ha roser i ulike rosatoner, hvit duk og kubbelys.

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_maia_*
Skrevet

Du må høre med din datter først. er jo hennes store dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...