Gå til innhold

Gikk opp over 3 kg! over natten uten grunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødselen la jeg på meg nesten 10 kg. Sluttet å røyke under svangerskapet, så kanskje det er litt av grunnen.

Ellers så fikk jeg en slags "ulvehunger" både i begynnelsen av svangerskapet og like etter fødselen. Dette stabiliserte seg, og vekten nå etter fødsel landet på rundt 68 kg til slutt. (Veide før 59-61)

Jeg har ikke slanket meg, men vært mer bevisst i matveien i det siste. Jeg har heller ikke hatt så lyst på mat, slik som tidligere. Dessuten har jeg gått mye turer, og vært mer på farten i det siste.

Plutselig, for noen dager siden, gikk jeg på vekten, og veide 71,5!!! Og i dag morges veier jeg 71,7.

Jeg skjønner ingen ting!

Tok vanlige prøver hos legen for ikke lenge siden. Der fant de lav blodprosent, men ikke under normalen. Ellers så tok de stoffskifteprøve, som var fin. Jeg er 40.. :blaaveis:

Noen som har en forklaring?

Dette er så deprimerende at jeg nesten begynner å røyke igjen. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vannansamling i kroppen?

Kvinner vil ofte svinge et par-tre kilo i vekt, noen dager litt opp, noen dager litt ned. Dette er faktisk ganske normalt. Jeg veier alltid mer rett før og rett etter mensen. Det er som regel bare væske som har samlet seg litt i kroppen.

Man legger ikke på seg 3 kg fett over natten.

Gjest Gjest
Skrevet

Skal du ha mensen? Jeg kan gå opp så mye før jeg får mensen, og det kan skje over natten. Da merker jeg det over magen.

Skrevet (endret)

Vekten min svingte hele tiden fra 67-69 før dette.

Håper at det kan være vannansamling, ja. Kanskje jeg kan høre på apoteket om det er noe for det. Jeg har vann i kroppen enda etter graviditeten, tror jeg. Har store og dype merker etter sokkene f.eks. (Tyder ikke det på vann i kroppen, eller...?)

Det er nå 4.5 mnd. siden fødsel, og jeg har enda ikke fått mensen.. Så det kan jo være den og som kommer.

Men magen føles egentlig mindre, og min datter syntes jeg hadde slanket meg der. :forvirra:

Derfor er dette enda merkeligere.

Ser også ut som at vekten er ok. Tenkte det kunne være batteriene el.l :ler:

Endret av Rakel
Skrevet

ehe...forskjellen mellom 71,7 og 71,5 kilo er jo bare 200 gram! vi snakker vel ikke kilo her...

Gjest Gjest
Skrevet
ehe...forskjellen mellom 71,7 og 71,5 kilo er jo bare 200 gram! vi snakker vel ikke kilo her...

Eh.. Hun skriver jo at vekten nå hadde stabilisert seg på 68... og at hun derfor har gått opp tre kilo? Lurt å lese skikkelig....

Gjest Golden Girl
Skrevet

Jeg svinger også veldig fort i vekten. Ligger mellom 62 og 68 kilo, og mellom disse kiloene kan det endre seg fra dag til dag (føles det som. Har vel ikke ført noe skikkelig statistikk, men...) Kommer også litt an på hvor mye jeg har spist.

Skrevet

Selv om du er bevisst på hva du spiser, så kan jo det være du spiser mer enn det du forbruker. Og da vil du gradvis gå opp i vekt.

Skrevet

Golden girl: Det stemte som du sa.

Jeg veide i morges 68,5 igjen. :juhu:

Dette var helt merkelig! Har nesten ikke hatt tid til å spise, "trimmet" døgnet rundt nå i 2 uker. (Har vært alene med hus og unger i denne tiden, og nærmest løpt fra handling, til amming, lage middag mens jeg vugger vogna, leksehjelp, rydding, skoleklær, turer, osv. osv. i ett eneste kjør.) Ikke kunnet spist på mange, mange timer heller.

Når jeg da gå på vekta og så at jeg hadde gått opp over 3 kg. etter denne økten, så er det grunn til å tro at jeg aldri noen gang kommer til å gå ned i vekt igjen. (og de kiloene holdt seg i noen dager også) Heldigvis var det visst ikke sånn. :):vekt:

Tenkte å begynne på sykehusdietten som jeg har hørt mye posistivt om. :tommelopp:

Det hadde vært utrolig deilig å se kiloene havne på den andre siden av vekta. Men vet ikke om man bør slanke seg når man ammer.. ?

(det er jo bare sunne ting, da. Masse grønnsaker og frukt.)

Gjest Golden Girl
Skrevet
Golden girl: Det stemte som du sa.

Jeg veide i morges 68,5 igjen. :juhu:

Dette var helt merkelig! Har nesten ikke hatt tid til å spise, "trimmet" døgnet rundt nå i 2 uker. (Har vært alene med hus og unger i denne tiden, og nærmest løpt fra handling, til amming, lage middag mens jeg vugger vogna, leksehjelp, rydding, skoleklær, turer, osv. osv. i ett eneste kjør.) Ikke kunnet spist på mange, mange timer heller.

Når jeg da gå på vekta og så at jeg hadde gått opp over 3 kg. etter denne økten, så er det grunn til å tro at jeg aldri noen gang kommer til å gå ned i vekt igjen. (og de kiloene holdt seg i noen dager også) Heldigvis var det visst ikke sånn. :):vekt:

Tenkte å begynne på sykehusdietten som jeg har hørt mye posistivt om. :tommelopp:

Det hadde vært utrolig deilig å se kiloene havne på den andre siden av vekta. Men vet ikke om man bør slanke seg når man ammer.. ?

(det er jo bare sunne ting, da. Masse grønnsaker og frukt.)

Så bra! Utover det at det har med matinntak å gjøre (spiser jeg veldig mye to-tre dager på rad går jeg plutselig opp. Og motsatt hvis jeg nesten ikke spiser noen dager.) har jeg egentlig ikke noe forklaring.

Gjest Golden Girl
Skrevet
Stikkord: Tarminnhold veier endel

Nemlig! :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...