Montezuma Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 da jeg ble syk, som har ført til tidsbegrenset uførestønad, var jeg medlem i et forbund og forsikret via dette. jeg hadde altså den "vanlige" gruppelivs- og kollektiv hjem som de fleste forbund har. Etter at jeg ble syk meldte jeg meg uta v dette forbundet. men kan jeg ha krav på ytelser siden jeg var medlem og forsikret på skadetidspunktet?
Gjest Innom Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 I utgangspunktet opphører en kollektiv forsikring samtidig med medlemsskapet, men her er mange regler ute og går, så jeg synes du rett og slett skal ringe forsikringsselskapet og spørre. Helt kurant å stille slike spørsmål.
Montezuma Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2008 I utgangspunktet opphører en kollektiv forsikring samtidig med medlemsskapet, men her er mange regler ute og går, så jeg synes du rett og slett skal ringe forsikringsselskapet og spørre. Helt kurant å stille slike spørsmål. Takk, da skal jeg prøve å få noen til å ringe for meg. Sikkert like greit!
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Takk, da skal jeg prøve å få noen til å ringe for meg. Sikkert like greit! Gidder du å legge ut svaret du får? Jeg vet om flere som har vært i lignende situasjon, men de har fått forskjellig utfall. Jeg mener at så lenge du var forsikret på skadetidspuntket, er det det som gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå