Gå til innhold

tralala - tror det blir bryllup 090909

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig skulle ikke bryllupet stå før i 2010 - men sambo og jeg synes 090909 er en så flott dato :sjenert: - men det er en onsdag da...

Blir det håpløst? Ønsker jo å ha familie og venner tilstede - hmmm

Og bryllupet skal være på fjellet et sted - ergo blir det sannsynligvis noe kjøring...og fest på en onsdag?? da må folk ta seg fri 2 dager fra jobb...hmmm

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det er veldig viktig for dere å velge denne datoen, så gjør dere det - men da må dere jo også innse at det sannsynligvis blir en del som ikke kommer i bryllupet.

De nærmeste av familie og venner kommer vel sannsynligvis uansett, selv om noen sikkert syns dere godt "kunne valgt en lørdag, som de fleste andre" :) - men av de litt mer perifere må dere kanskje regne med en del frafall! Jeg hadde definitivt ikke tatt fri fra jobb i flere dager for å reise i bryllup på en onsdag, med mindre det var.. søsteren min som giftet seg. (Jeg liker å bestemme selv hva jeg skal bruke ferien min til :) ) Jeg hadde også tenkt som så at hvis de er så vanskelige at de velger å ha bryllupet på en onsdag (og dermed sørger for at folk må bruke flere feriedager og stresse og kave) så kan de ikke forvente at folk nødvendigvis møter opp. (Sorry!)

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom dere kun inviterer de aller nærmeste (foreldre og søsken f.eks), så sier jeg "go for it". Men dersom dere vil ha et stort bryllup, så velg en lørdag!

Skrevet (endret)

Enig med de to over

Men dere kan jo også gifte dere onsdagen, og ta festen førstkommende fredag/lørdag?

Endret av Chiquita
Skrevet

jeg og min kjære skal gifte oss 08.08.08. Regner med at alle gjestene kommer :) Er jo imidlertid mange som har ferie da, så gjør det kanskje lettere å komme enn i september. Men jeg synes dere skal gå for 09.09.09 :)

Gjest Gjest
Skrevet
jeg og min kjære skal gifte oss 08.08.08. Regner med at alle gjestene kommer :) Er jo imidlertid mange som har ferie da, så gjør det kanskje lettere å komme enn i september. Men jeg synes dere skal gå for 09.09.09 :)

Det er også en viss forskjell på en fredag og en onsdag.................

Skrevet

Kommer an på hvor mange gjester dere inviterer, er det bare de nærmeste så kan det kanskje gå. Jeg ville ikke invitert til bryllup på en onsdag i september - da er skolen begynt og folk må ta fri fra jobb mer enn en dag... Synes det er greit å gjøre det enklest mulig for gjestene rett og slett, men du må nesten bare føle litt på det og være klar over at du nok kanskje ikke får så mange ja som du ville fått om det var en lørdag.

Jeg synes også det er en vesentlig forskjell å invitere til bryllup fredag 08.08.08, som er midt i sommerferien, og en onsdag i september...

...men nå har ikke jeg forstått greia med disse "kule bryllupsdatoene" heller :sjenert:

Skrevet

Hva har egentlig datoen å si for når du gifter deg?

Åkei, det blir letter å huske, men antar at du vil huske datoen uansett.

Jeg hadde ikke tatt med fri fra jobb i to dager for et bryllup på en onsdag med mindre det var søstra mi eller bestevenninna mi. Syns ærlig talt det virker litt sært.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg tenker litt "hvorfor gjøre ting vanskelig når du ikke må".

Selv giftet jeg meg på en torsdag med kun de aller nærmeste til stede og så hadde vi vennefest i en lørdag etterpå.

Det ville ikke falt meg inn å be folk til fest den torsdagen.

Skrevet

Jeg ville ikke invitert til fest på en onsdag, nei. Og jeg ville blitt litt stresset om jeg ble invitert i bryllup på en onsdag også. Men jeg er for tradisjoner da, lørdag er bryllupsdag.

Skrevet

Jeg ville ikke giftet meg på en onsdag, av hensyn til gjestene. Evt gjøre som andre foreslår, å gifte seg på en onsdag og ha festen på lørdagen... jeg er litt tradisjonell her, i likhet med Noli, og mener man "bør" gifte seg på en lørdag, hvertfall om man vil ha et stort bryllup...

Skrevet

Takk for svar alle sammen - jeg tenker som de fleste av dere her...men sambo ville så gjerne ha 090909 ;) Jeg syntes det var en artig dato og siden vi er jegere begge to, så hadde det passet fint med "bryllupsreise" i "rypefjellet" rett etterpå (jakta starter 10.09) - men det var inntil jeg fant ut at det var en onsdag...

Føler meg ikke komfortabel med å invitere til bryllupsfest på en onsdag. Vi får nok diskutere dette en runde til...

Og for meg er det ikke aktuelt å ha vielsen en dag og festen en annen dag - det må være den samme dagen :bryllup:

:skravle:

Skrevet

Hva med 070809?

Det er en fredag.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor så mange er opptatt av "artige datoer" som ikke faller på en lørdag...

Tenkt litt på gjestene... Jeg hadde syns det vært irriterende å måtte bruke 2 fridager bare på et bryllup, og det er jo ikke det beste utgangspunktet for en bra fest...

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor så mange er opptatt av "artige datoer" som ikke faller på en lørdag...

Helt enig!!

Skrevet

Ikke jeg heller. Jeg er helt hundre prosent sikker på at jeg kommer til å huske bryllupsdatoen min for resten av livet uten at det er noen "artig" dato..

Skrevet

Hvis dere ønsker at alle gjestene dere inviterer skal kommer (eller ihvetrfall de fleste av dem) ville jeg ikke invitert midt i uken.Særlig ikke siden mange må reise et stykke (som du sier.)

Den dere velger trenger ikke være spesiell på forhånd - den blir det uansett for alltid etterpå fordi det var den dagen dere giftet dere!

Giftet meg 13.03.07 ikke noe spennenede i det hele tatt...men 13.03 vil for alltid være spesiel for meg likevel!

• 11 måneder senere...
Gjest Gjest_Gifteklar_*
Skrevet

Ønsker å gifte oss Onsdag 090909. Men lurer da på om det går an å gifte seg i Norsk kirke? Jobber Presten berre på Lørdager?? Litt viktig for meg å få gifte meg i Kirka. Blir lite bryllup ca 24 stk. Kun nermeste familie. Vil ha et koselig og rolig bryllup, ikkje noen festløve lenger. Vil også ha det billig og enkelt men fint. Noen som har noen ide om hvordan eg kan gjøre det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...