Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #1 Del Skrevet 6. mars 2008 Hvordan uttaler du energi? Jeg sier energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 6. mars 2008 #2 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg sier enersji Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 6. mars 2008 #3 Del Skrevet 6. mars 2008 Når jeg snakker om min egen energi, altså "ork" til å gjøre noe, sier jeg enersji. Dreier det seg derimot om strøm/spenning, sier jeg energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnockedUp Skrevet 6. mars 2008 #4 Del Skrevet 6. mars 2008 Sier både enersji og energi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_power_* Skrevet 7. mars 2008 #5 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvordan uttaler du energi? Jeg sier energi. Jeg sier enæsji. Uansett hvilken type energi det er. Har ikke noe r når jeg uttaler det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #6 Del Skrevet 7. mars 2008 Energi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2008 #7 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg sier enæsji. Uansett hvilken type energi det er. Har ikke noe r når jeg uttaler det. Hvorfor ikke r? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. mars 2008 #8 Del Skrevet 10. mars 2008 Hvorfor ikke r? Er vel fordi man assimilerer sånn at språket blir letters mulig å uttale? Er mer tungvint å si enæRsji enn enæsji. Har hørt mange andre som sier det, så tror neppe det er uvanlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiant Skrevet 12. mars 2008 #9 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg sier enersji samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chili Pepper Skrevet 12. mars 2008 #10 Del Skrevet 12. mars 2008 Enæsji. Men som Noli sier jeg energi når jeg snakker om strøm etc. Av en eller annen grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. april 2008 #11 Del Skrevet 21. april 2008 Hvordan uttaler du energi? Jeg sier energi. Jeg sier engergi noen ganger, og enersji andre ganger, så har jeg iallfall rett noen av gangene Hilsen The Kitten :banantroll: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pumpkin! Skrevet 21. april 2008 #12 Del Skrevet 21. april 2008 Enæsji. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 21. april 2008 #13 Del Skrevet 21. april 2008 Dette var på "typisk norsk" mener jeg å huske. Der snakket de med språkrådet som var klokkeklare på at det het "energi" og ikke den franske uttalen. Sier du synerskji(synergi), allerskji(allergi), dramaturskji(dramaturgi)? Jeg bare spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå