Gjest Gjest_Alexandra_* Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 For en liten stund siden var håret mitt helt sort. Jeg dro til frisøren ettersom jeg hadde litt ekstra penger og fikk bleika noen striper. Etter dette er håret mitt litt sort, litt mørkebrunt, litt lysebrunt og noen nyanser med noe rødskjær i osv. Mange forskjellige nyanser med andre ord. Jeg vil altså tilbake til noe lignende min naturlige hårfarge som er blond. Nå har jeg absolutt ikke råd til å dra uendelige turer til frisøren for å gjøre dette, så jeg tenkte på dette med avfarging. Jeg er helt klar over at det antageligvis vil bli oransjt, men i en hvor lys oransjfarve kan jeg regne med å få det? Dette ville jeg behøvd å vite for å få en større anelse om hvordan farge jeg må farge over igjen med. Det jeg hadde tenkt å gjøre var; avfarging en gang. Farge over med en askeblonde eller lysbrun farge. (Hva anbefales?) Og deretter vente en stund før jeg igjen bleiker flere striper i det. Jeg tenkte på å bruke en hårfarge fra poly blond, en som farger lyse og noen mørkere striper. Jeg har med andre ord ingen planer om å bli fullstendig blond. Kan dette gå bra? Hva anbefaler dere at jeg gjør? Utenom anbefalinger om å dra til frisøren, det er rett og slett noe jeg ikke kan ta meg råd til.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 For en liten stund siden var håret mitt helt sort. Jeg dro til frisøren ettersom jeg hadde litt ekstra penger og fikk bleika noen striper. Etter dette er håret mitt litt sort, litt mørkebrunt, litt lysebrunt og noen nyanser med noe rødskjær i osv. Mange forskjellige nyanser med andre ord. Jeg vil altså tilbake til noe lignende min naturlige hårfarge som er blond. Nå har jeg absolutt ikke råd til å dra uendelige turer til frisøren for å gjøre dette, så jeg tenkte på dette med avfarging. Jeg er helt klar over at det antageligvis vil bli oransjt, men i en hvor lys oransjfarve kan jeg regne med å få det? Dette ville jeg behøvd å vite for å få en større anelse om hvordan farge jeg må farge over igjen med. Det jeg hadde tenkt å gjøre var; avfarging en gang. Farge over med en askeblonde eller lysbrun farge. (Hva anbefales?) Og deretter vente en stund før jeg igjen bleiker flere striper i det. Jeg tenkte på å bruke en hårfarge fra poly blond, en som farger lyse og noen mørkere striper. Jeg har med andre ord ingen planer om å bli fullstendig blond. Kan dette gå bra? Hva anbefaler dere at jeg gjør? Utenom anbefalinger om å dra til frisøren, det er rett og slett noe jeg ikke kan ta meg råd til. Jeg har akkurat gått gjennom den prossessen der.Først en avfarging,og det ble ikke så veldig orange av det.Men så måtte jeg farge håret 6 ganger etterpå,for å få det så blondt som jeg ville ha det. Det spørs litt på hvor lenge du har farget det,og hvor godt de røde pigmentene sitter.Hvis du spør en frisør om de kan fikse det for deg,så sier de helt sikkert at de ikke kan hjelpe deg.Det er ihvertfall det jeg har fått til svar hver gang jeg har spurt. Men så ble jeg kjent med en frisør,og hun hjalp meg å farge det.Brukte bare blekemiddel som vi kjøpte på matbutikken. Det gikk med noen timer på dette prosjektet,men akk så deilig det er å være blond igjen Lykke til!
La Luna Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Min anbefaling er, hvis du ikke har råd til å dra til frisøren, vent til du får råd.
Gjest jentepusen Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har tenkt på det samme, har i alle år farget håret med rød toner og før dette svart og mørke farger. Opprinnelig har jeg mørk blondt (kommunefarget hehe) hår.... Jeg har nå lyst på en lysere farge ala caramel brunt eller slik, så jeg skal prøve å bleke håret for så å farge det. Bare en måte å gjøre det på Så jeg skal bare prøve
DDuck Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 uff.... jeg ville ventet og spart så jeg hadde råd til å gå til frisør å gjøre det... Hjemmebleikingen bleker ikke farget hår like godt som frisørbleikingen så hvordan resultatet blir er jo umulig å si, men jeg vil tippe du ender opp med noe som er hvitt i bunnen, orange ut i lengdene og rødt i tuppene. Da er det ikke "bare" å farge over med en lysbrun farge fordi de røde pigmentene må dempes hvis ikke kommer det bare til å fortsatt være rødt og orange i tuppene og om det var helt lyst i etterveksten di da fra før kan du fafktisk muligens oppleve at det blir litt grønnskjær i.. Dette sier jeg som fagutdannet frisør..
Gjest Veronica Mars Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Mitt råd er at du aldri tar avfarging, verken hos frisør eller hjemme. Håret mitt ble helt ødelagt av det, slitt og flokete i årevis. Det ble dessuten ikke noe fin farge uansett, det måtte farges igjen etterpå og håret tok da til seg mer farge enn beregnet og ble dermed ikke så veldig mye lysere. Den andre gangen jeg skulle gå fra mørk til lys gjorde jeg det slik frisøren min anbefalte det. Stripet det gradvis lysere og lysere i løpet av 3-4 ganger hos frisøren, på kanskje et halvt år eller noe. Det ble et utrolig mye bedre resultat. Har du ikke råd, vent til du får det.
Gjest Imsdal Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Har vært gjennom den prosessen der jeg og, så lenge man tåler å ha litt merklige hårfarger en stund så går det bra. Har gjort det delvis selv og hos frisør, og har brukt ca. et hår på å gå fra brunette til blondine igjen
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Henger meg på de over her: Vent til du får råd til frisørtimer.. Jeg har avfarget håret mitt flere ganger, både fra rødt og fra nærmere svart- og alle gangene har det blitt et sterkt orange skjær i håret. Avfarging er lite sunt for håret, så la profesjonelle som vet hva de gjør ta seg av det.
Eplekake Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Vet at en proff frisør ville fraråde avfarging om h*n tenker på kunden fremfor inntjening. Når man avfarger/bleker hår fjerner man pigmenter, vil du da gå over med en farge igjen for å jevne ut fargeforskjeller, vil det da bli grønt eller grått siden håret ikke lenger tar til seg farge ville jeg tro. Uansett om du gjør dette selv eller hos frisør bør du teste det på en liten lokk først. Lykke til!!!! :hår:
DDuck Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Vet at en proff frisør ville fraråde avfarging om h*n tenker på kunden fremfor inntjening. Når man avfarger/bleker hår fjerner man pigmenter, vil du da gå over med en farge igjen for å jevne ut fargeforskjeller, vil det da bli grønt eller grått siden håret ikke lenger tar til seg farge ville jeg tro. Uansett om du gjør dette selv eller hos frisør bør du teste det på en liten lokk først. Lykke til!!!! :hår: Nettopp det at man fjerner pigmentene når man bleiker og avfarger gjør at en normal farge vil bli grå/grønn i håret, fordi at den ikke er tilsatt nok pigmenter for å jevne ut det bleika resultatet. Håret tar altså til seg farge enda, men fargen man tilsetter er som regel alt sor lite pigmenter i av "den rette sorten" Kronglete forklart, men
Kraistin Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Hva med langt hår som er farget rødt? Har tenkt at jeg med tida vil bli blond igjen, må jeg klippe meg i så fall? Uansett om det er til frisør eller hjemme?
DDuck Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Du vil nok ikke trenge å klippe deg nei, men det kommer nok til å ta laaaaaang tid og slite noe helt forferdelig på håret ditt om du skal bli helt blond... du må nok sikkert leve en stund med mange rare farger og et resultat d ikke er fornøyd med, men må man så må man Kuring er også dødsviktig i en blonderingsprossess... og ikke disse fuktighetskurene, men en skikkelig god proteinkur som reparerer håret
Gjest Vimsevas Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Jeg var svarthåret i over 3 år, og der lå det MYE hjemmefarge! Jeg har brukt h&m stripe-bleking, og den funker utrolig bra og koster bare 60 kr! Det du skal gjøre er, etter du har farget det knyter du en plastikkpose på hodet, og føner det varmt i jevne mellomrom:) Da blir ikke blekingen tørr, og ikke gult! Nå er ikke jeg noen frisør, men dette funker på meg! Jeg har ikke fått noe rød skjær når jeg har bleket det, men jeg har også brukt 2 hårpakker! (plukker ut stripene fra hetta, knyter pose, føner, skyller ut etter 50 min, føner, og bruker en pakke til, da blir det lys blondt. Det vil selsagt slite, men da har du fargen, og man kan jo bare kure det:) Prøv ut så skal du se:) Nå er jeg helt blond og trives med det!
DDuck Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Jeg var svarthåret i over 3 år, og der lå det MYE hjemmefarge! Jeg har brukt h&m stripe-bleking, og den funker utrolig bra og koster bare 60 kr! Det du skal gjøre er, etter du har farget det knyter du en plastikkpose på hodet, og føner det varmt i jevne mellomrom:) Da blir ikke blekingen tørr, og ikke gult! Nå er ikke jeg noen frisør, men dette funker på meg! Jeg har ikke fått noe rød skjær når jeg har bleket det, men jeg har også brukt 2 hårpakker! (plukker ut stripene fra hetta, knyter pose, føner, skyller ut etter 50 min, føner, og bruker en pakke til, da blir det lys blondt. Det vil selsagt slite, men da har du fargen, og man kan jo bare kure det:) Prøv ut så skal du se:) Nå er jeg helt blond og trives med det! ojj oj ojj!! du lever farlig du en gang da jeg var relativt fersk i faget la jeg håret til kunden i en ball på toppen av hodet mens jeg smurte inn fargen i nakken og når jeg tok det ned igjen kom det røyk fra det!! aldri aldri om jeg gjør det og ihertfall legger jeg ikke plast på (så lenge håret ikke er veldig kort) eller bruker føhner på det... du kan jo svi av håret da!! du må ha et sterkt hår som har tålt dette også har du på bleiking enda en gang etter det????? Da kan jeg garantere at de fleste hår ville blidd svidd rett av etter en sånn behandling!!
velouria Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Avfarging hjelper sjelden, eller aldri. Det bare tærer noe utrolig på håret!
Kraistin Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 Du vil nok ikke trenge å klippe deg nei, men det kommer nok til å ta laaaaaang tid og slite noe helt forferdelig på håret ditt om du skal bli helt blond... du må nok sikkert leve en stund med mange rare farger og et resultat d ikke er fornøyd med, men må man så må man Kuring er også dødsviktig i en blonderingsprossess... og ikke disse fuktighetskurene, men en skikkelig god proteinkur som reparerer håret Jeg skjønner. Blir nok i hvert fall ens tund til, når jeg har råd til frisør. At det blir rart i perioder kan man jo alltids tåle=)
Gjest Gjest_Labella_* Skrevet 16. april 2008 #17 Skrevet 16. april 2008 ER selv brunette egentlig, er blond nu... Jeg anbefaler å dra til frsørem første gangen u kal farge det for å få fjerna din egen farge, ta en sånn skikkelig blondering farge...så kan u begynne å farge det selv hjemme..men man må regne med å farge det 10-20 gangr før man får den fargen man vil ha hehe, uff dt r slit. Men jeg anbefaler Catzy får å blondere det skikkelig så Loreal preferene extra lys askeblond elr meget lys askeblond med perlemorhvit elr hvordan dt skrives! Bruk masse balsam og kur, håret blir slit slit slit! Jeg lurer på, noen som vet hvor man får kjøpt sølvshampo, hvor mye det koster????
Gjest Gjest_emilie_* Skrevet 19. oktober 2008 #18 Skrevet 19. oktober 2008 ER selv brunette egentlig, er blond nu... Jeg anbefaler å dra til frsørem første gangen u kal farge det for å få fjerna din egen farge, ta en sånn skikkelig blondering farge...så kan u begynne å farge det selv hjemme..men man må regne med å farge det 10-20 gangr før man får den fargen man vil ha hehe, uff dt r slit. Men jeg anbefaler Catzy får å blondere det skikkelig så Loreal preferene extra lys askeblond elr meget lys askeblond med perlemorhvit elr hvordan dt skrives! Bruk masse balsam og kur, håret blir slit slit slit! Jeg lurer på, noen som vet hvor man får kjøpt sølvshampo, hvor mye det koster???? sølvshamo får man kjøpt på nesten alle frisørsalonger
Gjest Gjest_Sara_* Skrevet 8. november 2008 #19 Skrevet 8. november 2008 Jeg har selvfarget mørkebrunt hår, og har nettopp begynt prosessen med å få det blondt. Jeg har gjort kjempetabben før, å bleike hele håret, og endte selfølgelig opp med oransje hår med blonde røtter og flekker, og var nødt å farge det helt mørkt igjen. Så nå har jeg foliestripet det en gang, og så hettestripet det en gang Det er nå i en lysbrun tone. Jeg ser at jeg må gjøre dette maaange ganger før jeg får det så blondt jeg vil ha det. Jeg har bleket det hjemme, og det var en venninne av meg som anbefalte meg å stripe det flere ganger iallefall før jeg farger det i en lys tone. Jeg har en fantastrisk kur som jeg kjøpte i Spania som virkelig pleier, men den er snart tom, så er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en god proteinkur og hva det koster??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå