Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et, og kanskje også det eneste, problem med å ha en garderobe bestående av utelukkende sorte/mørke klær, er at det ofte danner seg hvite "stiper" på klærne, f.eks. sorte bomullstopper. Man vasker klærne, stryker de og bretter de pent sammen, men hva skjer, når en så skal ta de på seg er det ofte striper i "brettene". Dette irriterer meg MASSE, vanskelig å få vekk er det også. Jeg som gjør noe galt? Noe man kan gjøre for å unngå dette, eller fjerne de hvite stripene når de først er der?

Videoannonse
Annonse
Gjest Étoile
Skrevet

Det finnes jo spesialvaskemiddel for sorte klær, har du prøvd dette? Og så er det lurt å alltid vrenge klærne før vask. Ellers så kan du kanskje prøve å farge de klærne som har mest striper på seg og prøve å friske de opp igjen.

Håper du finner noe som funker! :D

Skrevet

Hei.

Du er sikker på at stripene kommer etter at klærne er brettet sammen da? At det ikke kan være spor etter deodoranten du evt. bruker, når plagget blir tatt på/av? Det er iallefall ofte slike hvite striper på mørke plagg i butikker, der klær blir prøvd mange ganger av folk som bruker deodorant.

Bare et forslag..?

-siina-

Skrevet

Hei :)

Jeg kan jo alltids forsøke å gå tilbake til spesialvaskemiddel for sort tøy, men dette skal iallefall ikke ha noen merkbar effekt når det gjelder bevaring av farge. (bevist at det er minimal forskjell på spesialvaskemiddel og vanlig). Men selvsagt kan det ha en effekt på disse "stripene", som nok ikke dreier seg om deodorantrester eller annet. Det er for mye striper, og nedover magen osv, som man først ser når man har på seg plagget. Kan være vaskemiddelet som er synderen ja. Vanskelig å få helt vekk med vann. Oppstår til og med på nye klær.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mine klær får også hvite flekker etter vask, både ved bruk av vaskepulver og flytende vaskemiddel. Det går bort etter at jeg har gått litt med klærne, men hvis jeg skal ha det fort bort pleier jeg å børste av med en klesbørste.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mine klær får også hvite flekker etter vask, både ved bruk av vaskepulver og flytende vaskemiddel. Det går bort etter at jeg har gått litt med klærne, men hvis jeg skal ha det fort bort pleier jeg å børste av med en klesbørste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...