Sister Blue Skrevet 4. mai 2003 #1 Skrevet 4. mai 2003 Et, og kanskje også det eneste, problem med å ha en garderobe bestående av utelukkende sorte/mørke klær, er at det ofte danner seg hvite "stiper" på klærne, f.eks. sorte bomullstopper. Man vasker klærne, stryker de og bretter de pent sammen, men hva skjer, når en så skal ta de på seg er det ofte striper i "brettene". Dette irriterer meg MASSE, vanskelig å få vekk er det også. Jeg som gjør noe galt? Noe man kan gjøre for å unngå dette, eller fjerne de hvite stripene når de først er der?
Gjest Étoile Skrevet 4. mai 2003 #2 Skrevet 4. mai 2003 Det finnes jo spesialvaskemiddel for sorte klær, har du prøvd dette? Og så er det lurt å alltid vrenge klærne før vask. Ellers så kan du kanskje prøve å farge de klærne som har mest striper på seg og prøve å friske de opp igjen. Håper du finner noe som funker! :D
siina Skrevet 4. mai 2003 #3 Skrevet 4. mai 2003 Hei. Du er sikker på at stripene kommer etter at klærne er brettet sammen da? At det ikke kan være spor etter deodoranten du evt. bruker, når plagget blir tatt på/av? Det er iallefall ofte slike hvite striper på mørke plagg i butikker, der klær blir prøvd mange ganger av folk som bruker deodorant. Bare et forslag..? -siina-
Sister Blue Skrevet 5. mai 2003 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2003 Hei Jeg kan jo alltids forsøke å gå tilbake til spesialvaskemiddel for sort tøy, men dette skal iallefall ikke ha noen merkbar effekt når det gjelder bevaring av farge. (bevist at det er minimal forskjell på spesialvaskemiddel og vanlig). Men selvsagt kan det ha en effekt på disse "stripene", som nok ikke dreier seg om deodorantrester eller annet. Det er for mye striper, og nedover magen osv, som man først ser når man har på seg plagget. Kan være vaskemiddelet som er synderen ja. Vanskelig å få helt vekk med vann. Oppstår til og med på nye klær.
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #5 Skrevet 5. mai 2003 Mine klær får også hvite flekker etter vask, både ved bruk av vaskepulver og flytende vaskemiddel. Det går bort etter at jeg har gått litt med klærne, men hvis jeg skal ha det fort bort pleier jeg å børste av med en klesbørste.
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #6 Skrevet 5. mai 2003 Mine klær får også hvite flekker etter vask, både ved bruk av vaskepulver og flytende vaskemiddel. Det går bort etter at jeg har gått litt med klærne, men hvis jeg skal ha det fort bort pleier jeg å børste av med en klesbørste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå