Gå til innhold

Jeg forelsket, hun ikke...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet

Uansett hvor klisje disse innleggene er så føler jeg for å få delt mine følelser med dere =/

Ok. Jeg går på skole. Jeg er 16 år og har et meget bra liv, kommer ikke på noen "plager" bortsett fra det jeg nå skal fortelle. Det har seg sånn at det er ei jente i parallelklassen min (forøvrig like gammel som meg) som er utrolig pen og snill! Hun er seriøst perfekt, hvertfall nesten... Vi har begynt å få ganske god kontakt, og henger sammen hvert friminutt, og ofte i helgene på fester. Den siste tiden har vi flørtet mye (berøring, klemming, snakking med glimt i øyet etc.: you name it!) og jeg har fått intrykk av at han virker intresert i meg. Jeg har virkelig fått inntrykk av det! Er det sånn at dere jenter flørter bare fordi det er gøy? Er det sånn at jenter holder rundt deg, sier du er søt, flørter med deg hver dag osv uten å mene det? Jeg fikk et en vond beskjed idag...

Vi satt ute i friminuttet. Hun hadde holdt meg i hånda og vi hadde flørtet som vanlig :) Plutselig ser hun ned på mobilen sin og blir litt flau osv... Jeg spør "Hva er det?", hun svarer: "Jeg tror jeg er forelsket i Anders!" Så lo hun og ble veldig flau. Ok. Dette kom som et sjokk på meg. Jeg hadde overhodet ikke forventet denne beskjeden men latet som ingenting og sa at hun fikk ha lykke til med å bli sammen med han :)

Hva skal jeg gjøre? Jeg liker henne så godt, men har ikke peiling på hva jeg skal gjøre nå? :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hmm.. helt ærlig så hørtes ikke hun heeelt god ut. I beste fall sjekket hun vel hvordan du ville reagere på at hun likte en annen gutt, og håpet kanskje på sjalusi?

Men hvis hun faktisk er forelsket i den andre gutten forstår jeg ikke hvordan hun kan holde deg i hånda og flørte såpass mye. Er selv en jente på 18 og husker jeg drev på litt sånn i femte klassen. Ikke når jeg var 16, liksom!

Og tja, både jenter og gutter flørter vel på gøy, men hvis dere drev på såpass som dere gjorde, må hun jo ha skjønt at du liker henne, tror du ikke? Slemt å fortelle deg, mens hun holdt deg i handa, at hun var forelska i en annen.

Nå kan du jo holde deg litt unna henne, hvis du klarer, og se hvordan hun reagerer på det? Om hun blir litt desperat etter deg, eller flørter med andre gutter og ikke bryr seg.. Da får du jo svaret ditt, selv om det kanskje kan ende opp med å gjøre litt vondt :)

Gjest Gjest_champ5_*
Skrevet

Hold deg unna henne og se hvordan hun reagerer på det :)

Skrevet

Det kan kanskje tyde på at hun leker med deg...

Stiller meg bak forslaget om å holde deg unna henne en stund. Er prinsipielt imot slike games, men hun har gjort første trekk!

:)

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet

Ja, får vel prøve på det da. Huff, dette var ikke noe gøy...

Skrevet
Vi har begynt å få ganske god kontakt, og henger sammen hvert friminutt, og ofte i helgene på fester. Den siste tiden har vi flørtet mye (berøring, klemming, snakking med glimt i øyet etc.: you name it!) og jeg har fått intrykk av at han virker intresert i meg. Jeg har virkelig fått inntrykk av det! Er det sånn at dere jenter flørter bare fordi det er gøy? Er det sånn at jenter holder rundt deg, sier du er søt, flørter med deg hver dag osv uten å mene det? Jeg fikk et en vond beskjed idag...

Det er ikke sikkert at hun bevisst leker med deg/følelsene dine. Og jeg syns heller ikke det høres ut som om hun gjorde dette for å gjøre deg sjalu. Jeg syns det høres mer ut som om du har gått i "kompis-fella". Klemming, holding i hånda, flørting (eller tulling?), sier at du er søt, osv. På meg høres det ikke ut som om hun er sjenert og flau og hemmet ovenfor deg, noe man gjerne er hvis man er forelska? Det høres ut som om hun har full kontroll og da hadde hun vel tatt initiativ til noe mer enn å klemme hvis hun var forelska?

Håper for din skyld at jeg tar fullstendig feil og at hun er forelska og gjorde dette med mobilen for å "røyke deg ut", få deg til å vise følelser/sjalusi eller få deg til å ta initiativ til noe mer enn vennskap, men slik du forteller høres det ikke helt sånn ut.

Lykke til da :klemme:

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet
Det er ikke sikkert at hun bevisst leker med deg/følelsene dine. Og jeg syns heller ikke det høres ut som om hun gjorde dette for å gjøre deg sjalu. Jeg syns det høres mer ut som om du har gått i "kompis-fella". Klemming, holding i hånda, flørting (eller tulling?), sier at du er søt, osv. På meg høres det ikke ut som om hun er sjenert og flau og hemmet ovenfor deg, noe man gjerne er hvis man er forelska? Det høres ut som om hun har full kontroll og da hadde hun vel tatt initiativ til noe mer enn å klemme hvis hun var forelska?

Der har vi svaret :sukk: Akkurat slik det er :sukk:

Men det finnes vel andre jenter, for det er vel ingen måter å endre det der på? :(

Skrevet
Der har vi svaret :sukk: Akkurat slik det er :sukk:

Men det finnes vel andre jenter, for det er vel ingen måter å endre det der på? :(

For det første: Det finnes absolutt andre jenter! (men hvis det er henne du er forelska i er vel det en dårlig trøst akkurat nå kanskje...)

For det andre: Det er ikke dermed sagt at hun garantert aldri kan få "øynene opp for deg" eller se deg i et annet lys.

Det spørs jo hvor viktig vennskapet med denne jenta er for deg, men hvis det ikke er viktig for deg å være kompis med henne og du er mer "alt eller ingenting" bør du nok skifte strategi og være mindre kompis og mindre tilgjengelig, sette mer grenser, ta over litt av regien, la henne se deg i et annet lys. Det er ingen vanntett oppskrift, men jeg tror det er en bedre strategi enn å fortsette i det sporet dere er i nå.

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet
Det spørs jo hvor viktig vennskapet med denne jenta er for deg, men hvis det ikke er viktig for deg å være kompis med henne og du er mer "alt eller ingenting" bør du nok skifte strategi og være mindre kompis og mindre tilgjengelig, sette mer grenser, ta over litt av regien, la henne se deg i et annet lys. Det er ingen vanntett oppskrift, men jeg tror det er en bedre strategi enn å fortsette i det sporet dere er i nå.

Vennskapet er ikke så viktig. Jeg vil gå for kjæreste for å være helt ærlig. Jeg har mange GODE venner og hun er ikke en av dem. Hun er mer flørtevennen jeg har på ungdomsskolen, men etterhvert har jeg begynt å bli skikkelig glad i henne.

Greit, da skal jeg begynne å sette litt grenser. Ikke flørte like mye. Ignorere litt mer. Jeg vet jeg er en bedre gutt en den hu liker ;) Men alle har hver sin smak. "ta over litt av regien?" hva mener du med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...