Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Hvor ofte kjøper dere nye leker til barna? Hva leker de med? Hender det at du kjøper en ny leke til dine barn uten at de har bedt om det?
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Kjøper av og til leker uten at de har bedt om det - ja. Dette spm avhenger jo veldig av alder.. Men barn trenger av og til nye leker - og jeg er ikke redd for å kjøpe til de. Det trenger ikke være dyre og store leker - men mindre ting.. Hva de leker med avhenger av alder og kjønn.. Hva er du på "jakt" etter å vite..?
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Kjøper av og til leker uten at de har bedt om det - ja. Dette spm avhenger jo veldig av alder.. Men barn trenger av og til nye leker - og jeg er ikke redd for å kjøpe til de. Det trenger ikke være dyre og store leker - men mindre ting.. Hva de leker med avhenger av alder og kjønn.. Hva er du på "jakt" etter å vite..? Jeg er bare nysgjerrig, ingen annen grund
MAcy Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Vi kjøper endel leker til gutten vår, men ikke stor ting. Og han får av og til en ting når han har vært ekstra snill/flink. Han får leker som stimulerer og utfordrer han. Nå er han veldig opptatt av tall og bokstaver og da har han fått noen blyanter og hobbyhefter, men andre ord ikke store ting. Han får ALDRI noe om han prøver å sutre seg til ting på butikken. Noe av det ekleste jeg vet er unger som MÅ få noe når de er med på butikken eller når de skal kjøpe gaver til andre så MÅ de sutre og grine fordi de også vil ha. Men verst av alt er de foreldrene som gir etter for sutringen!!!
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Noe av det ekleste jeg vet er unger som MÅ få noe når de er med på butikken eller når de skal kjøpe gaver til andre så MÅ de sutre og grine fordi de også vil ha. Men verst av alt er de foreldrene som gir etter for sutringen!!! Enig i dette... Har sett noen eksempler på sånt i butikker; unger som skriker og hyler helt til de får det de vil ha. Selv tror jeg det er lurt å begrense nye leker til bursdag/jul, og en skjelden gang i mellom. Det er utrolig stort kjøpepress. Men ungene får jo aldri kjenne gleden over å få det de har ønska seg LENGE, hvis de får nye leker hele tida...
MAcy Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Selv tror jeg det er lurt å begrense nye leker til bursdag/jul, og en skjelden gang i mellom. Det er utrolig stort kjøpepress. Men ungene får jo aldri kjenne gleden over å få det de har ønska seg LENGE, hvis de får nye leker hele tida... Veldig enig her. Det er altfor stot kjøps press. Gutten vår blir utrolig glad bare for et par sokker eller en ny bokser så det er godt å kjenne at tingene ikke må være dyre eller store for å glede. Han er 5 år..
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Veldig enig her. Det er altfor stot kjøps press. Gutten vår blir utrolig glad bare for et par sokker eller en ny bokser så det er godt å kjenne at tingene ikke må være dyre eller store for å glede. Han er 5 år.. Ja, det er noe med den gleden over å få noe man har ønska seg lenge. Synes det er dårlig gjort av mange foreldre å ta fra ungene den gleden. Leker og klær har blitt så billig at stadig flere har råd til å gi ungene masse gaver utenom spesielle anledninger, og det straffer seg jo... Husker at mange typer leker faktisk kosta mer da jeg var liten, enn de gjør nå...
gompen Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Jeg pleier å si at de får ønske det seg til jul eller bursdag om de har veldig lyst på noen leker. De får et slag småting de sparer på, ved å samle opp belønninger når de er flinke og greie Våre synes også det er kjempestas å få nye klær, det blir litt som julaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå