Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg ser enklte ganger at folk laster ned spill og går til et forum for å spørre etter koden for å installere det om det ikke følgte med. Men hva synes du om det? Er du villig til å betale ca 500 kroner for et spill for så og gi bort koden gratis over internett så folk kan spille gratis?
Arkana Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Nei, jeg gir aldri bort kodene til noen spill. I 99% av tilfellene er det ikke "mistet boksen" (da får du passe bedre på den neste gang), men "lastet ned spillet".
Gjest marihan Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Som oftest når man laster ned spill eller andre ting så ligger jo koden med. Jeg har i hvertfall aldri hatt behov for å spørre på et forum etter koden.
Gjest StockDama Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Niks, vil de ha koden, får de kjøpe selv. Jeg kan derimot dele med folk jeg kjenner, men ikke hvis det er online spill.
estrella Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har mistet koden til The Sims 2, så det spillet har jeg ikke spilt siden jeg kjøpte det, det året det kom ut, og jeg vet ikke hvordan man får tak i de kodene en gang Jeg hadde gjort det.
Filur Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Jeg har mistet koden til The Sims 2, så det spillet har jeg ikke spilt siden jeg kjøpte det, det året det kom ut, og jeg vet ikke hvordan man får tak i de kodene en gang Jeg hadde gjort det. Gir ofte bort koder, men mest til folk jeg kjenner da, siden jeg ikke frekventerer spillforum særlig ofte. Men hadde fint gitt bort koder der også. Plutselig en dag trenger jeg en kode, og da er det greit å ikke ha vert kiip.. Innlegget er endret i henhold til Kvinneguidens regler. Veslejenta - moderator Endret 9. mars 2008 av Veslejenta
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Med mindre det er et online spill eller det krever verifisering via nett sånn at kun en person kan bruke det så ser jeg ikke noe problem med å dele keys med andre. Men å skaffe seg sånt på et forum høres fryktelig klønete ut. Aldri gjort..
Gjest Bolledeig Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Alle som vet hvordan man bruker Google, kan finne koder hvis de bare prøver litt. Jeg hadde ikke delt kode, mangel på google-skills er ikke mitt problem Seff, sidene man finner sånt på er jo gjerne fulle i virus, men sånt skjer gjerne når man skal laste ned i stedet for å kjøpe. Men dette kan også lett unngås med et minimum av kritisk sans.
t_one Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Ehm.. Jeg blir litt overrasket over at folk ikke er mer kritiske til deling av lisenser. Husk at det er folk som jobber og lager spill, programmer og liknende, og at deres inntekt kommer fra salg av lisenser. En litt morsom illustrasjon av situasjonen kan du se her: (Se hele) Kjemperetro, men likevel aktuell.. Folk kan si at de HAR jo betalt for spillet, og derfor burde det ikke være noe problem å "låne" en lisenskode fra venner etc. Men det er faktisk med software som med andre ting som du kjøper; Mister du mobilen, en bok, dyre briller eller en dvdplate er det ikke slik at du bare FÅR en ny gratis. Du har ansvar for det du kjøper, og det er faktisk ditt eget problem hvis du mister noe. Du går for eksempel ikke i butikken og stjeler en bok hvis du har mistet den du kjøpte forrige uke.
Gjest Bolledeig Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 Tull og tøys, alt man kan stjele uten noen sjans for å bli tatt, er lov. Spillutviklere, musikere og filmskapere skulle bare være takknemlige for at vi i det hele tatt gidder å laste ned tingene deres
t_one Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 Tull og tøys, alt man kan stjele uten noen sjans for å bli tatt, er lov. Spillutviklere, musikere og filmskapere skulle bare være takknemlige for at vi i det hele tatt gidder å laste ned tingene deres Jeg håper du tuller.
Gjest Bolledeig Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 Jeg skremmes av at så åpenbar ironi blir tolket som seriøsitet. Det er ikke like moro når man må sette ironiflagg etter alt man sier.
t_one Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 Jeg skremmes av at så åpenbar ironi blir tolket som seriøsitet. Det er ikke like moro når man må sette ironiflagg etter alt man sier. Da var det vel bra at jeg spurte da Jeg kunne jo gått agurk..
Gjest Bolledeig Skrevet 8. mars 2008 #15 Skrevet 8. mars 2008 Hehe... jaja, det hadde jo vært moro hvis "alt du kan stjele uten å bli tatt er lov" hadde gått som et dønn seriøst argument i en nettdebatt
Darksun Skrevet 8. mars 2008 #16 Skrevet 8. mars 2008 Ehm.. Jeg blir litt overrasket over at folk ikke er mer kritiske til deling av lisenser. Husk at det er folk som jobber og lager spill, programmer og liknende, og at deres inntekt kommer fra salg av lisenser. Husk også at så godt som all uavhening forskning ikke finner noen som helst sammenheng mellom piratkopiering og fall i salg. Iallefall for musikk, skulle tro det samme gjelder spill. Enkelte undersøkelser fant faktisk en oppgang i salg Det er faktisk bevist at piratopiering hindrer global oppvarming. http://www.venganza.org/2007/11/04/startli...bal-warming.htm On topic: Jeg gir aldri bort noen som helst koder, google er to tastetrykk unna for deg, det er mye mindre jobb for deg å søke litt enn for meg å finne spillet taste inn koden. Men jeg har inget moralsk problem med det.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #17 Skrevet 8. mars 2008 Jeg gir ikke bort koder til spillene jeg har rett og slett fordi de spillene jeg har er det bare en kode til hvert spill. At man laster ned ting og så kjøper det senere skjønner jeg. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har hørt en sang på radio. vurdert å kjøpe albumet, men velger å laste det ned. Og det er jeg glad for. Veldig mange ganger av tilfellene er det kun den sangen jeg er intressert i. Og jeg syntes det blir dumt å kaste bort 200 kr på en cd jeg bare kommer til å høre på en sang på. Men det er også mange flere ganger jeg har kjøpt de pga resten av sangene er bra.
Kosemose Skrevet 8. mars 2008 #18 Skrevet 8. mars 2008 Hehe... jaja, det hadde jo vært moro hvis "alt du kan stjele uten å bli tatt er lov" hadde gått som et dønn seriøst argument i en nettdebatt Vel, ta høyde for at du er på Kvinneguiden nå. Ingen ting forundrer meg mer her inne i allefall
Dru Skrevet 9. mars 2008 #19 Skrevet 9. mars 2008 Jeg gir aldri bort koder. Vil folk ha spill så kan de kjøpe dem selv. Verre er det ikke. Noe helt annet er det hvis jeg selger spillet, da følger selvsagt koden med.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2008 #20 Skrevet 9. mars 2008 Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Har vi ikke diskutert mer enn nok ting som kan lede til piratvirksomhet, blant annet spørsmål om CD-key?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå