Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gi pusen fornyelse/påfyll av vaksinen sin. Noen som vet hva det koster, sånn ca?

Burde han forresten få en ormekur? De har aldri nevnt noe om det hos dyrlegen, og han er jo frisk som en fisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vaksinerte min katt i januar og da var prisen 380 kroner. Det varierer nok litt, men regn med +/- 400 kroner. Jeg spurte samtidig vedr. ormekur og beskjeden var at de bør få det minst to ganger i året evt. oftere hvis de viser tegn til å ha mark.

Gjest Britten
Skrevet

Jeg gir katte min ormekur 6 ganger i året. innekatter skal ha ormekur 2-4 ganger i året, mens utekatter skal ha 4-6 ganger i året.

Skrevet

Vi fikk pusen vår sterilisert og vaksinert i dag. Vaksinen kostet 125 kr.

Skrevet
Jeg gir katte min ormekur 6 ganger i året. innekatter skal ha ormekur 2-4 ganger i året, mens utekatter skal ha 4-6 ganger i året.

Han er utekatt - men viser ingen tegn til mark.

Han har jo vært inne på full helsesjekk flere ganger, og ingen har nevnt noe om det der.

Skrevet

Jeg har aldri gitt mine katter ormekur 6 ganger i året, det syns jeg høres voldsomt mye ut. Gir en gang på våren og høsten jeg, og ellers hvis han skulle finne på å bli tynn.

Gjest Spadamen
Skrevet

Ormekur er ikkje forebyggande. Så om du gir ormekur i dag, kan katten få orm om ei veke. Så det er strengt tatt ikkje nødvendig å gi så ofte. Men ved å gi ofte, kan man ta knekken på ormen i eit tidleg stadium.

Dersom man gir ormekur regelmessig, bør man variere kva merke man brukar. Ormane kan nemleg bli immune om man brukar same kuren så ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...