Gjest Gjest_ninuska__* Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Hei alle sammen (Jeg får ikke skrevet innlegg på brukernavnet mitt, siden valideringsemailen ikke har kommet enda). Planen var at jeg og kjæresten min skulle dra på hyttetur på hytta til familien dersom moren hans og stefaren ikke skulle, men det viser seg nå at stefaren ikke gidder å dra. Det ville i praksis betydd at jeg og kjæresten min skulle få en romantisk tur på hytta, siden vi aldri har reist bort noen steder alene, men i teorien lar det seg ikke gjøre.. tydeligvis.. Han ringte meg nettopp med beskjeden om at moren hans skulle være med. Og hvor enn så mye jeg er glad i moren hans, var det som et slag i magen. Hva skal jeg på hytta med han.. og moren hans? Det er det første som slår meg. Er det noen der ute som har noen råd å gi? Jeg setter pris på alle svar.
Rosalie Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Jeg hadde latt kjæresten dra på huttetur alene med mora si. Rett og slett. Eller latt mora dra alene, og hatt det romantisk i byen med kjæresten. *hyttetur med svigermor - grøss*
ninuska_ Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Jeg sa faktisk til han at han godt kunne dra om det var det han ville, men jeg har ingen planer om å dra med de to på hyttetur. Endret 14. mars 2018 av ninuska_
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Inviterte han moren sin med, eller spurte han om hun skulle i hytten og hun sa hun skulle det? Siden det er morens hytte så er det jo naturlig å spørre om hun skal bruke den. Når det først er avtalt at moren skal være med, så synes jeg ikke du skal sutre over det denne gangen. Du kan heller si at du håper dere kan reise sammen bare dere to en gang. Det er litt mer hyggelig enn "åneeei, skal -moren- din være med??? ææææsj, nå er hele turen ødelagt!!!". Det kan jo hende dere får en hyggelig tur selv om svigermor er med. Siden det høres ut som om du kommer godt overens med henne.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Er det snakk om påsketur? Det høres da koselig, ut (vel... skjønner at det blir annerledes enn du tenkte, men påsketur med familien er da helt vanlig?). Jeg skal dra med min kjære på familiepåsketur også, det er viktig for meg at han trives med familien min, og at vi kan feire påske sammen, selv om det er så trangt der at vi må ligge på madrass på gulvet, og det blir uaktuelt å sitte og kose hele tiden. Planlegg heller en romantisk weekend sammen ham alene en gang, og se på det som en viktig investering i forholdet deres å bli bedre venner med svigermor. Ser problemet ditt, i og med at dere bor langt unna hverandre og sikkert ikke får SÅ mye alenetid, men det er helt lovlig å "stikke av" litt, ta en grytidlig skitur før mor har rukket å stå opp, eller en kveldsvandring i måneskinnet, eller andre ting. Mor skjønner sikkert at hun ikke skal mase seg med på alt dere finner på. Ta med vin, kortstokk og sjokolade, og kos dere
ninuska_ Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Det var aldri avtalt at moren skal være med oss. Avtalen var at enten skulle stefaren og moren dra på hytta eller så skulle vi dra. Endret 14. mars 2018 av ninuska_
ninuska_ Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Gjest skrev: Er det snakk om påsketur? Det høres da koselig, ut (vel... skjønner at det blir annerledes enn du tenkte, men påsketur med familien er da helt vanlig?). Jeg skal dra med min kjære på familiepåsketur også, det er viktig for meg at han trives med familien min, og at vi kan feire påske sammen, selv om det er så trangt der at vi må ligge på madrass på gulvet, og det blir uaktuelt å sitte og kose hele tiden. Planlegg heller en romantisk weekend sammen ham alene en gang, og se på det som en viktig investering i forholdet deres å bli bedre venner med svigermor. Ser problemet ditt, i og med at dere bor langt unna hverandre og sikkert ikke får SÅ mye alenetid, men det er helt lovlig å "stikke av" litt, ta en grytidlig skitur før mor har rukket å stå opp, eller en kveldsvandring i måneskinnet, eller andre ting. Mor skjønner sikkert at hun ikke skal mase seg med på alt dere finner på. Ta med vin, kortstokk og sjokolade, og kos dere Vi hadde avtalt for lenge siden at det var slik ordningen skulle være, så jeg er bittelittegranne skuffet. Endret 14. mars 2018 av ninuska_
Glynis Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Foreldrene mine forstår at de ikke skal sitte og se på film med oss når vi sitter under teppet og smånusser, men moren hans har ingen slik detektor. Unnskyld meg, men hva hadde du sagt hvis du fikk besøk av noen i ditt eget hjem og de ville ha deg vekk for å smånusse i fred? Jeg forstår at du ønsker å tilbringe en romantisk helg med kjæresten din uten svigers, men holdningen din er ganske umoden.
ToveM Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Problemet er mest at vi aldri får være alene på grunn av familien hans når han kommer hjem. Foreldrene mine forstår at de ikke skal sitte og se på film med oss når vi sitter under teppet og smånusser, men moren hans har ingen slik detektor. Jeg gjentar det, jeg er kjempeglad i hun, men det fins grenser for hvor mye jeg godtar. Jeg forstår også at hun vil tilbringe tid med sønnen sin, men hun forventer at hun skal gjøre alt for henne når han først er hjemme. Og vi får seriøst ikke fem minutter alene når vi er hos dem, eller jo, når vi skal sove.. Jeg hadde aldri kommet på å forlate stuen/huset om min sønn og kjæresten satt i stuen for å "kose" seg. Da fikk heller de flytte seg en annen plass om de ville være alene... Ang hyttetur, det er vel mer enn et soverom på¨hytta, ser ikke helt problemet, siden det er henens hytte. Vil dere være helt alene, får dere ta dere en hotelltur alene.
Chiclet Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er helt sikker på at du fint overlever dette en helg. Det er slettes ikke så dumt å være litt medgjørlig en gang iblandt, selv om det ikke var helt det du hadde tenkt deg. Husk at svigerfamilien din skal du (forhåpentligvis) ha i mange år og når hun nå har blitt invitert så burde du gjøre det beste ut av det, det kommer flere helger.
ninuska_ Skrevet 6. mars 2008 #13 Skrevet 6. mars 2008 Jeg hadde aldri kommet på å forlate stuen/huset om min sønn og kjæresten satt i stuen for å "kose" seg. Da fikk heller de flytte seg en annen plass om de ville være alene... Ang hyttetur, det er vel mer enn et soverom på¨hytta, ser ikke helt problemet, siden det er henens hytte. Vil dere være helt alene, får dere ta dere en hotelltur alene. Hun må mer enn gjerne dra på hytta om hun vil. Og kjæresten min må veldig gjerne være med henne om han vil. Men avtalen var enten hun og mannen hennes, eller oss, men jeg føler det blir litt rart med oss tre. Hytta er ikke sånn kjempesvær, nei
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #14 Skrevet 26. april 2009 Hun må mer enn gjerne dra på hytta om hun vil. Og kjæresten min må veldig gjerne være med henne om han vil. Men avtalen var enten hun og mannen hennes, eller oss, men jeg føler det blir litt rart med oss tre. Hytta er ikke sånn kjempesvær, nei Sorry må bare dra opp denne igjen, ble så nysgjerrig på hva dere gjorde? Ble det hyttetur med svigermor?
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #15 Skrevet 26. april 2009 Hm, det hadde jeg ikke giddet. Dessuten må en mann eller kvinne spørre sin partner før de bare drasser med opphavet sitt! I verste fall, som et kompromiss, kunne jge ha gått med på at moren kom mot slutten av oppholdet, siste 1-2 dagene eller noe, det kunne ha gått greit. Men størstedelen skulle ha vært han og meg alene!
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #16 Skrevet 26. april 2009 Sorry må bare dra opp denne igjen, ble så nysgjerrig på hva dere gjorde? Ble det hyttetur med svigermor? Dette lurer jeg på også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå