Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg tenker på kort i farget papp, som man fester et transparentpapir inne i. På transparentpapiret skal teksten være. Hvordan gjør man det?
lille kylling Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 du kan bruke blank dobbelsidig teip rund på kantene. da sitter det fast.bare så det ikke blåser seg opp i mitten så sett teip så det ikke buler seg på det transparentpapiret. det er i alle fall et forslag. ikke bruk lim, det vil bare bli skrukkete og slik.
kevlar Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Kontaktpapir er en fin-fin løsning, da kan du printe direkte på filmen, rive av bakpapiret og lime kontaktpapiret inn i kortet. Eventuelt kan du kjøpe montasjespray. Denne er forholdsvis tykk i viskositet og er enkel å flytte på innen den er helt tørr, den er heller ikke våt slik at papiret blir veldig fuktig og rynker seg. Endret 6. mars 2008 av kevlar
:-) anna Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Tja. Det finnes mange måter. Man kan ta hull i kortet med en hulltang og feste kalkerpapiret med maljer eller brads (splittbinders) (På scrapbooking-språket kalles kalkerpapir for øvrig vellum) Du kan også feste med limfirkanter (selges på fotobutikk) eller med glue dots, som er små limklatter som man får kjøpt i rull. Limfirkanter vil synes gjennom, men det kan man jo løse med å feste noe pynt over. Du kan stifte fast med stiftemaskin. Eller sy fast med symaskin. Eller du kan ta hull i kalkerpapiret og kortet og feste med et bånd/sløyfe.
Trampe Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har gjort det, og brukt brads! Jeg synes det blir finest.
Lassie Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Eller du kan bruke noe som heter "gluedots for vellum." De vises nemlig ikke gjennom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå