Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei av å være tørr på kjeften døgnet rundt.

Uansett hva jeg smører på av leppepleie(lebepomade,leppestift,gloss)er det ikke noe som hjelper en dritt.Har prøvd Blistex,Bodyshops lip butter,Rosebud salve og jeg vet ikke hva.

Tar for lang tid å nevne alt her.

Vet ikke om jeg mangler fett eller fuktighet.Men jeg tror kanskje mineraloljer har skylda.Hva tror dere?

Lønner det seg å kjøpe leppekrem hos hudpleier?

Hva bør en gloss,leppestift eller lipbalm IKKE inneholde.

Takker og bukker for svar.Håper hjelpen er nært forestående. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Spadamen
Skrevet

Eg har same problem. I tillegg kan eg få tørr hud rundt munnen. Eg har og prøvd mykje forskjellig. No brukar eg noko som heiter ceridal. Leppene er ikkje så tørre lenger, men med ein gong eg sluttar å bruke den, blir eg tørr igjen. I tillegg er den litt klissete om eg får den på huda. (Og det er jo fort gjort om eg ikkje har ein spegel å sjå i). Så eg anbefalar den som siste utveg.

Skrevet

Har dere prøvd Weleda Everon?

Skrevet

Kan man kjøpe ceridal på vanlig apotek?

Og hvor får man kjøpt weleda sin?

Har ikke prøvd noen av dem.

Skrevet

Bruk eight hour cream om natten.

Gjest Ada Blûe
Skrevet

Jason fås på helsekost. Koster ingenting for en stift. Beste jeg har testet ut. :hjerte:

Skrevet
Kan man kjøpe ceridal på vanlig apotek?

Og hvor får man kjøpt weleda sin?

Har ikke prøvd noen av dem.

Weleda fåes kjøpt på helsekost til rundt 70 kr.

Bruk eight hour cream om natten.

Jeg syns ikke eight hour cream gjør noe mer enn vanlig vaselin. Her kan du se en test jeg tror stemmer rimelig bra..

Skrevet (endret)
Nå er jeg så lei av å være tørr på kjeften døgnet rundt.

Uansett hva jeg smører på av leppepleie(lebepomade,leppestift,gloss)er det ikke noe som hjelper en dritt.Har prøvd Blistex,Bodyshops lip butter,Rosebud salve og jeg vet ikke hva.

Tar for lang tid å nevne alt her.

Vet ikke om jeg mangler fett eller fuktighet.Men jeg tror kanskje mineraloljer har skylda.Hva tror dere?

Lønner det seg å kjøpe leppekrem hos hudpleier?

Hva bør en gloss,leppestift eller lipbalm IKKE inneholde.

Takker og bukker for svar.Håper hjelpen er nært forestående. :)

Både MD formulation og decleor har de aller,aller beste leppepomadene,og selv om de koster rundt 150kr er de veeeldig drøye.

eight hour cream er det værste produktet,,,,smørte godt inn på natta en gang,våkna opp og ligna en zombie med silikon i leppene;-))))))

Endret av LindaL
Skrevet

Du skriv at du har prøvd alt, så då reknar eg med du har prøvd den originale Lypsylen? Eg er iallfall kjempenøgd med den :)

Skrevet

Av alle ting, så mener jeg at maybeline sin nye lipgloss som skal gi fyldige lepper er genial når en er skikkelig tørr på leppene. Det funker hvertfall for meg.

Skrevet

Har slitt med samme problem. Mine er heldigvis bedre nå etter å ha kuttet ut Rosebud og alt som inneholder mineraloljer (altså vaselin/petrolatum som er den vanligste mineraloljen i leppepomader). Forsøk Weleda Everon, Jäson eller Lavera. Jeg bruker Lavera nå, mer fornøyd med den enn Weleda, og den er også litt billigere (fra 39kr). De fås kjøpt på helsekosten.

Gjest lillebøll
Skrevet

Jeg kjøpte en på apoteket til ti kroner. Den virket som..ja..den var helt fantastisk. Hørt flere sagt det.

Og jeg hadde og prøvd alt.

Skrevet

Noen som har prøvd Dr. Lipp? Så at både DetNye og Inside skrøyt sånn av den, og den er visst økologisk og. Vurderer å kjøpe den, men vil vite om den er bra før jeg bruker så mye penger på lipsyl. Ellers vil også jeg anbefale Jäson=)

Skrevet

Jippiiii....tror jeg har funnet den.Var innom en hudpleier igår kveld og kjøpte en lip balm fra Decleor.Nyyydelig.

Hadde den på i natt og leppene var mye bedre.mener at et godt pleieprodukt ikke bare bør virke mens man har den på,men at den "reparerer"problemet også,slik at man slipper å kline på hele tiden.

Takk for mange gode svar :dagens-rose: Denne er til dere alle :)

Skrevet

Er det den i krukke, som lukter ganske sterkt? Den er i så fall veldig god (og endel billigere å kjøpe fra sn!)

Gjest Gjest_vanilje_*
Skrevet

Et billig og kjempebra tips for å bekjempe tørre lepper er hvit vaselin. Det fåes kjøp hos de fleste apotek, på store tuber som varer kjempelenge. Jeg har alltid hatt tørre lepper, men etter jeg begynte å smøre på hvit vaselin ved leggetid, er leppene blitt kjempebra :)

Skrevet
Er det den i krukke, som lukter ganske sterkt? Den er i så fall veldig god (og endel billigere å kjøpe fra sn!)

Stemmer det.Den heter Aromesence lip balm.

Synes den lukter godt jeg.

Skrevet
Et billig og kjempebra tips for å bekjempe tørre lepper er hvit vaselin. Det fåes kjøp hos de fleste apotek, på store tuber som varer kjempelenge. Jeg har alltid hatt tørre lepper, men etter jeg begynte å smøre på hvit vaselin ved leggetid, er leppene blitt kjempebra :)

Hva er forskjellen på hvit vaselin og vanlig kløvervaselin?

Den vanlige er iallefall helt ubrukelig.

Gjest Gjest_sundy_*
Skrevet

Jeg anbefaler brystvortekrem fra apoteket. Den er et rent naturprodukt uten tilsetningstoffer og konserveringsmidler. Litt fet, så man trenger veldig lite. Hvis man ikke liker å gå rundt med selve kremtuben, kan man fylle den over i en liten boks.

Jeg var plaget av tørre lepper, men har blitt helt bra etter jeg begynte å bruke denne.

Gjest supersøt
Skrevet

Har brukt vanlig Lypsyl i årevis, og var helt avhengig. Smurte 1000 ganger om dagen + om natten, så den var det egentlig ikke mye hjelp i. SÅ fikk jeg meg en blank Lipfushion. Den er helt topp! Holder i flere timer før jeg må smøre igjen.

Nå ligger alle mine Lypsyler og gremmes i skuffen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...