HeleneHarepus Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Dumt spørsmål sikkert, men jeg spør nå likevell: kan en se tv via internett? Altså; ikke noe parabol, ikke noe anntenne, ikke noe tv - bare via nettet slik en kan se/lese andre ting. Takk for svar.
Leo Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Ja, både TV2 (Krever registrering og betaling) og NRK har et godt TV-tilbud via internett. Så vidt jeg vet kan det meste sees når det går direkte og programmer som kanalene selv har rettighetene til, kan du se når som helst. For at kvaliteten på sendingene skal bli omtrent som på en vanlig TV, bør du imidlertid ha en hastighet på internettforbindelsen tilsvarende 1.300 kbt/sek.
Snuppelure Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Kan jeg se TV3 noe sted på nett? Er ikke hjemme på torsdag og det er "tv-krise"
Tropehus Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Kan jeg se TV3 noe sted på nett? Er ikke hjemme på torsdag og det er "tv-krise" Eh? www.tv3.no
Meaty Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Hvis du laster ned en liten spiller som heter Zattoo så kan du se NRK1 og NRK2 direkte. Kvaliteten er faktisk ganske god, så jeg bruker denne mye. Jeg vil legge til at dette er ikke noe ulovlige greier, bare les her. Det er også en spiller som heter TVU, der kan man også se NRK1 men kvaliteten er ikke like god. Til gjengjeld har man en hel masse utenlandske kanaler å velge mellom. Ikke alle er like kjente men jeg ser mye på amerikanske CBS og Comedy central. Pluss at man finner direktesendte Premier league-kamper der. Begge disse spillerne fungerer fint og jeg har aldri hatt noen problemer. Jeg har ikke funnet noe sted man kan se TV3 eller TV2 direkte (uten å betale), men tar gjerne imot tips altså... Det finnes også en del websider som tilbyr direktesendt TV, men disse er ikke å anbefale da de ofte inneholder spyware og annet man ikke vil ha på datamaskinen. (egenerfart, dessverre.)
Tropehus Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har ikke funnet noe sted man kan se TV3 eller TV2 direkte (uten å betale), men tar gjerne imot tips altså... Hvis du går inn på tv3.no og trykker på program kan du se ganske mange av deres egne produksjoner - helt gratis!
Meaty Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Hvis du går inn på tv3.no og trykker på program kan du se ganske mange av deres egne produksjoner - helt gratis! Det er kjempefint det altså, men jeg er mer ute etter direkte TV - altså at man kan se på det som vises på kanalen akkurat i øyeblikket
HeleneHarepus Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2008 Så en duppeditt en kunne plugge i Pc-en og få inn samme kanalene som en hadde på egen tv. Men husker ikke hva den heter. Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Så en duppeditt en kunne plugge i Pc-en og få inn samme kanalene som en hadde på egen tv. Men husker ikke hva den heter. Noen som vet? Det mistenker jeg er en tv-tuner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå