Gå til innhold

Hvordan vil dere ha håret på bryllupsdagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags hår har dere, og hva ønsker dere å gjøre med det på bryllupsdagen?

Legg gjerne ved bilder av noe som ligner..

(vet at mange venter til de er på prøvetime hos frisøren, og lar h*n mer eller mindre avgjøre, men dere har likevel kanskje en idé??)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål.

Har langt hår med fall i. er for tiden gradert i forskjellige lengder.

Har lyst å ha deler av håret opp, og evt noe henge ned.

Har lyst å ha slør, men vet ikke om det passer hvis jeg skal ha deler av håret ned???

Noen ideer? :roll:

Skrevet

Jeg har hatt langt hår i hele mitt liv, helt til jeg for noen uker siden klippet det helt opp til skuldrene!

Trives veldig godt med min nye lengde men jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med det på bryllupsdagen... skal ihvertfall ha slør...

Skrevet

Jeg har lyst til å sette opp håret til bryllupet, men er ikke helt sikker på hvordan.. Har hår til midt på ryggen, og har sett litt på bildene på denne siden.

http://medlem.spray.se/s029ja/photoalbum.html

Synes frisyrene øverst og nederst til venstre ser fine ut, og den nederst til høyre. Men får vel diskutere litt med frisøren :wink:

Skrevet

Jeg har litt langt hår (ca 15 cm under skuldrene)

Har lyst til å ha hret glatt forran med sideskill, håret bak i store krøller litt høyt på hodet. Sløret skal være under krøllene og tiaraen over.

Da jeg snakket med frisøren sa hun at de kaldte den frisyren "Mona Grudt sveisen"

Skrevet

Jeg ser for meg at jeg skal sette opp alt håret på toppen bak på hodet....noen som skjønner hva jeg mener? :lol:

Mener det er best for mitt ansikt (som er rundt), får det til å se litt slankere og lengre ut liksom... håper jeg da :lol:

Foran toppen skal jeg ha tiara som denne: http://www.home.no/brudetiara/bilder/tett_...tett_tiara1.jpg

og så tror jeg jeg heller mot å ha ett chiffonslør bak, men det er ikke bombesikkert enda!!! :wink:

Skrevet

har veldig langt hår jeg, og frisøren satt i 3 timer dagen før jeg skulle på prøvetime og tenkte febrilsk ut hvordan hun skulel sette det opp :ler:

men det ble kjempefint, det ble en litt middelaldersk frisyre. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. men jeg ble kjempefornøyd, og gleder meg ihjel til den store dagen:)

hjeeeeelp bare under 3 uker igjen nå!!!!!!

klem Iset

Skrevet

Jeg har langt hår ned til livet og det er både tykt og tungt så det er ingen mlighet til å sette det hele opp. Har lyst å ha en midellalder frisyre, eller rufsettte hulder hår eller så tenkte jeg på å klippe det opp fremme, sette noe opp bak og la resten henge ned å få lagd mange små fletter som henger i buer rundt det håret som er satt opp. Siden det er oppkilpt vil jeg ha noe hengede ned fremme på sidene for å ramme inn ansiktet. Jeg gleder meg kjempe masse til å bli dullet med å pyntet opp. Det er nå bare lit over to månder og jeg er svært utålmodig for tiden. Må konsetrere meg om eksamene mine først før jeg virkelig kan glede meg.

Lykke til alle sammen.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har langt hår ned til livet og det er både tykt og tungt så det er ingen mulighet til å sette det hele opp.

Det ER faktisk mulig å sette opp håret ditt!

Jeg har også meget tykt og tungt hår som når ned til midjen, og min frisør har ingen problem med å sette det opp :blunke: Synes håret mitt er et fjas uten like jeg, og spurte om hun ville jeg skulle klippe det slik at det ble enklere å sette det opp - men, neida! Jo lengre hår -jo bedre til den frisyren jeg skal ha...og på første prøvetime ble det akkurat slik jeg ville ha det :D Utrolig flott frisyre, særlig med tiara... tenk å bli kvitt alt det håret for en dag :ler:

Har bilde av frisyren, men kan vel ikke legge det ut her...?? (har mistet linken - har kun bildet) men jeg kan sende det på mail om noen er interessert...verdt å se!!

Skrevet

mitt hår er også svært tung og tykt, og det er ned til RUMPA. som jeg sa, frisøren satt lenge og tenkte hjelp hvordan skal jeg gjøre med det håret, men det gikk helt fint. en flink frisør klarer det meste.

Iset

Skrevet

Jeg har også - som mange av dere - laangt hår. I tillegg ualimmenlig tjukt (frisører bruker å få litt sjokk når de tar i det, for å si det sånn), og - for sikkerhets skyld - med krøller... Jada. Så hår er ikke det vi kommer til å mangle her i gården... :D

Men jeg er nesten helt bestemt på å ha håret løst, med bare litt dratt bak og festet. Om dere skjønner. Jeg vil ha sideskill, og vil ikke ha noe høyde på det lille som skal settes opp. Jeg vil heller ikke ha slør. (Siden kjolen min har mye chiffon, måtte det blitt chiffonslør. Og det kommer bare til å 'bulke', med alt det hår under... Hehe). Tiara har aldri vært aktuelt - det er ikke meg i det hele tatt... Men tror kanskje jeg vil ha et par roser i håret - skal ha røde roser i buketten...

Gjest Trampe
Skrevet

Hjelp! :-? Her er jeg veldig usikker... Har ganske kort hår, man holder på å spare til litt mere lengde. Tenker veldig på om jeg skal sette det opp eller bare være den jeg er. Har liksom ikke lyst å være helt forandret heller. :roll:

Jeg prøvde slør og diadem da jeg prøvde kjolen, og jeg synes egentlig det var ganske fint uten å sette opp håret.

Hmmmm, vanskelig dette.

:-?

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg har hår til skuldrene og tenkte å få satt det opp. Jeg tipper jeg striper det i samme slengen (på prøvetimen, kanskje?) for å lage litt liv i frisyren. Jeg skal ha slør, men ikke tiara, så kanskje frisyren bør være dandert litt rundt slørfestet, liksom? Vet ikke helt... Vi får se.

Skulle gjerne hatt litt lenger hår så det ble litt flere muligheter, men når man klipper av alt med jevne mellomrom fordi A) man skal på tur og det er så varmt og upraktisk med langt, eller B) man er lei av kjedelig hestehale, eller C) man er lei av å bli uglesett på trikken på grunn av dreads... :ler: Da tar det sin tid før det vokser ut igjen.

Skrevet

Jeg vil ha korketrekkere!!! Bare så synd at jeg ikke har klart å spare langt nok hår til det (har spart i 2 år).

Siden jeg skal ha slør, blir det satt opp pent rundt sløret. Oppå hodet kan jeg ikke ha noe særlig og under sløret er det liten vits å ha noe... Og så skulle frisøren fixe noen korketrekkere som oppmykere langs kinnene. Jeg vil ikke ha det stramt satt opp, da jeg så og si alltid har det i hestehale til hverdags.

Mer vet jeg ikke, da jeg stoler på min frisør denne dagen.

Skrevet

Jeg har hår ned til bitte litt nedenfor skuldrene, men siden jeg først skal gifte meg om et år, så rekker det å vokse noen cm til. Men håret mitt er tynt og glatt, veldig nordisk for å si det sånn, så det forundrer meg ikke om frisøren vil bruke løshår eller noe for å "fylle opp" litt. Heldig dere som har tykt hår!

Vel, frisyren jeg tenker på nå er som dette: Håret settes opp i litt løse krøller bak på hodet, og fra midten henger hår litt ned (en "løs" korketrekker?) Hvis jeg skal ha slør så skal dette festes i overkant, og være mulig å ta av. Om jeg skal ha Tiara eller ikke blir avhengig av kjolen tenker jeg.

Skrevet

Sånn som dette skal jeg har håret mitt. jeg bar ehåper jeg har langt nok hår....

http://www.kvinneguiden.no/bryllup/inspira...sjon/haar.shtml

Det er den øvesrte frisyren i midten. Men det kan jo hende det blir noe helt annet når dagen nærmer seg... Man vet aldri med meg... Jeg ombestemmer neg ganske ofte i forbindelse med dette bryllupet ... :)

Men at det skal være noe lignende det er sikkert og visst... :D

Skrevet

Jeg har langt, slett hår til midt på ryggen, uten pannelugg, men med håret skåret opp litt ved ansiktet. Skal ha tiara, ikke slør. Alle (inklusive meg selv) synes at jeg ser helt klart best ut med håret utslått, men tiaraen må jo allikevel festes så den ser en smule naturlig ut da. Jeg tenkte på en variant med litt store bølger/krøller i håret, hvor noe av håret er oppsatt.

http://wedding3.weddingchannel.com/content...=10453&x=17&y=8

Denne synes jeg var virkelig fin!

Mvh Pusekatt

Skrevet

Ja, det var en lekker frisyre, Pusekatt. Kan også tenke meg noe slikt -bare med bølger. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...