Gjest Gjest_helene_* Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har noen støvletter i svart, glatt skinn. Skinnet er litt matt. Derfor lurer jeg rett og slett på hva slags produkter jeg kan kjøpe for å få det blankere. Eventuelle tips om pussing mottas også med takk. Jeg har en skobalsam som jeg kjøpte på Eurosko, men jeg vet ikke om jeg gjør noe feil eller om det ikke gjør skoene blankere (som var akkurat det jeg spurte om før jeg kjøpte den, gr!). Jeg påfører den i generøse mengder, lar virke, og pusser med en fille.
vanka Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Etter hva jeg har skjønnt så er skobalsam til for å gjøre skinnet i skoene mykere og samtidig beskytte, pleie og impregnere skoene. Man skal kun ha på litt av gangen og gni det inn i skoene litt etter litt for å forhindre at de blir klisete. Når det gjelder å vedlikeholde fargen i skoene ville jeg kjøpt meg sort skokrem evt også en skobørste. Begynn først med å rengjøre skoene (med børste eller en kult - tørr eller litt fuktig) Påfør skokremen på en tørr sko, jeg bruker børste og børster det godt inn i skinnet. Deretter pusser jeg over skoene (noen ganger lar jeg skokreme stå på over natten) med børsten først, deretter med en gammel nylonstrømpebukse for å få skoene ekstra blanke og fine. Dette gjør jeg ca 1 gang i måneden, eller ved behov... På den måten ser skinnskoene mine alltid nye ut!
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Etter hva jeg har skjønnt så er skobalsam til for å gjøre skinnet i skoene mykere og samtidig beskytte, pleie og impregnere skoene. Man skal kun ha på litt av gangen og gni det inn i skoene litt etter litt for å forhindre at de blir klisete. Når det gjelder å vedlikeholde fargen i skoene ville jeg kjøpt meg sort skokrem evt også en skobørste. Begynn først med å rengjøre skoene (med børste eller en kult - tørr eller litt fuktig) Påfør skokremen på en tørr sko, jeg bruker børste og børster det godt inn i skinnet. Deretter pusser jeg over skoene (noen ganger lar jeg skokreme stå på over natten) med børsten først, deretter med en gammel nylonstrømpebukse for å få skoene ekstra blanke og fine. Dette gjør jeg ca 1 gang i måneden, eller ved behov... På den måten ser skinnskoene mine alltid nye ut! Takk for svar! Jeg får kjøpe en skokrem i svart. Føler meg nesten litt lurt. Jeg gikk til skobutikken nettopp for å få et produkt som gjorde skoene blankere. Og hun anbefalte skobalsam!
Gjest skodilla Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Jeg bruker skobalsam på mine brune skinnstøveletter, og de blir blanke som bare det. Så den virker som den skal. Den jeg har heter Effekt. Samme du har brukt??
venus* Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Jeg bruker skobalsam på mine brune skinnstøveletter, og de blir blanke som bare det. Så den virker som den skal. Den jeg har heter Effekt. Samme du har brukt?? Kan jeg bare spørre hvordan du pusser sko? Jeg trenger litt motivasjon..
Gjest skodilla Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Kan jeg bare spørre hvordan du pusser sko? Jeg trenger litt motivasjon.. Trenger ikke pusse, bare ta på Effekt med svampen. Det er det hele.
venus* Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Trenger ikke pusse, bare ta på Effekt med svampen. Det er det hele. Jeg mistenker det har litt med skinntype å gjøre. Jeg har sko som knapt nok trenger pussing for å være blanke, mens andre sko ikke blir blanke av pussing med skobørste
Supraspinatus Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Du trenger 2 børster. En påføringsbørste og en avf... (ja, jeg dropper det ordet da det hørtes helt feil ut). 2 børster i hvert fall. Når skoen er ren og tørr tar du litt skokrem på den ene børsten. Dette er nå "PÅ-børsten". Børst til det er et jevnt lag skokrem på skoen. Ingen klumper. Det skal være et tynt lag, men det må dekke over. La skoen stå en stund (15-30min). Bruk så AV-børsten (som er en helt ren børste som ALDRI er brukt som en PÅ-børste). Dette kan godt være en stivere børste enn PÅ-børsten. Børst av skoen med raske, lette strøk. Nå blir den blank. Evt kan man etter man har brukt AV-børsten pusse over med et par damestrømper. De tynne altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå