Gå til innhold

hvilke sider bruker dere når dere skal bestille hotell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke sider blir benyttet når dere skal bestille hotell på nett? sett meg ut følgende sider,-

ebookers.com

hotels.com

sunhotels.net

synes disse er greie da de oppgir pris i norske kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er litt avhengig av hvor jeg skal...asiatravel.com, venere.com , etc. Jeg pleier å finne ut hvilket hotell jeg ønsker å benytte og så prøver jeg å finne ut hvor det er billigst. Noen ganger så kan det faktisk lønne seg å ta kontakt med hotellet direkte :-)

Skrevet

Jeg søker litt her og der. I tillegg til de som alt er nevnt bruker jeg også tripadvisor.com

Sender som regel mail direkte til hotellet og spør om ledig rom og slikt.

Har fått mang en positiv overraskelse der. Tonen i mailen du får tilbake sier noe om hvordan servicen vil være på hotellet. Har aldri slått feil for meg. Også hjelper det alltid at man er høflig og hyggelig selv!

Skrevet

Jeg synes hotelscomparison.com er veldig god.

Skrevet

Jeg har brukt hotellweb.no mange ganger og er kjempefornøyd med de. Men jeg leste nettopp et stykke om hotell bestillinger på nett. Der de skrev at det var en dårlig avtale der du betalte hotellrommet på forhånd når du bestiller. Sånn som du må på hotellweb.no.

I det stykket anbefalte de blandt annet booking.com, venere.com og hrs.de. Her trenger du ikke å betale på forhånd.

Men jeg syns at det av og til kan være greit å betale på forskudd. Greit hva som er gjort liksom :)

Skrevet

Jeg har brukt HotelConnect flere ganger, og finner alltid gode tilbud på hotell der, og så sjekker jeg hva andre synes på TripAdvisor før jeg bestiller.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis jeg flyr med Norwegian bruker jeg også deres hjemmeside. Den er faktisk veldig bra.

Skrevet

Hotellsøket på Tripadvisor søker på alle sider som har listet det hotellet man vil bo på, og det fungerer bra om pris er det viktigeste.

Til storbyferie er søket på venere genialt, da det er enkelt å finne hotell etter beliggenhet og andre krav. I tillegg slipper man også å betale på forhånd der.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker som regel venere.com, eller hotellenes egne hjemmesider. Pleier ikke bruke sider som krever forhåndsbetaling, har gjort et par unntak for hotellweb.no, i noen tilfeller der de hadde knalltilbud på pris som var langt rimeligere enn hotellet hadde selv.

Skrevet
Jeg bruker som regel venere.com, eller hotellenes egne hjemmesider. Pleier ikke bruke sider som krever forhåndsbetaling, har gjort et par unntak for hotellweb.no, i noen tilfeller der de hadde knalltilbud på pris som var langt rimeligere enn hotellet hadde selv.

En ting jeg har lurt på. På de fleste sidene må man jo uansett oppgi kredittkortnummer, selv om det står at beløpet ikke blir trukket før man ankommer. Reserverer de likevel beløpet fra kortet, eller er det kun ment som en sikkerhet i tilfelle man ikke dukker opp?

Skal snart bestille reise nemlig, men hadde vært fint om jeg slapp å betale for hotellet før jeg kommer dit...

Skrevet

Kommer an på hvor jeg skal, er aktiv google-bruker.

Gjest Gjest
Skrevet
En ting jeg har lurt på. På de fleste sidene må man jo uansett oppgi kredittkortnummer, selv om det står at beløpet ikke blir trukket før man ankommer. Reserverer de likevel beløpet fra kortet, eller er det kun ment som en sikkerhet i tilfelle man ikke dukker opp?

De tar nummeret som sikkerhet. Hvis du ikke dukker opp på hotellet, og ikke har avbestilt innen en viss frist (som regel 1-2 dager før ankomst), så trekker de vanligvis for en natt. Nøyaktig hvilke vilkår som gjelder får du opp når du bestiller. De trekker ikke på forhånd, du betaler på hotellet enten ved ankomst eller avreise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...