Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Hei! Jeg har hørt fra en jeg kjenner at hvis barn er syke, så kan det i noen tilfeller hjelpe å gi de litt vodka for å drive sykdommen ut av kroppen. Er det noen som har noen erfaringer med dette, eller vet om det kan være lurt? Håper på svar!
Gjest Badiane Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Hei! Jeg har hørt fra en jeg kjenner at hvis barn er syke, så kan det i noen tilfeller hjelpe å gi de litt vodka for å drive sykdommen ut av kroppen. Er det noen som har noen erfaringer med dette, eller vet om det kan være lurt? Håper på svar! ha ha
Gjest Cath. Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Prøv heller med ren sitron, dersom det er snakk om vond hals, mandler osv, det er nemlig veeeldig antiseptisk. Jeg har ikke hatt halsbetennelse på 10 år, fordi jeg alltid spiser en hel sitron eller drikker sitronsaft når jeg merker symptomer. I blant dukker symptomene opp etter noen dager,men da tar jeg bare en halv sitron til. Det er nok den antiseptiske effekten man er ute etter (joda..jeg har kurert gruggen hals på meg selv med en real whisky , men sitron funker best ) Jeg synes ikke at vodka er noe for barn, uansett om de er syke eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 I enkelte østeuropeiske land drikker hele familien et lite glass vodka til frokost, barna også. Jeg jobbet i Romania en periode og ble først ganske sjokkert over dette, men de insisterte på at vodka var helsebringende.
nasse-nøff Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Prøv heller med ren sitron, dersom det er snakk om vond hals, mandler osv, det er nemlig veeeldig antiseptisk. Jeg har ikke hatt halsbetennelse på 10 år, fordi jeg alltid spiser en hel sitron eller drikker sitronsaft når jeg merker symptomer. I blant dukker symptomene opp etter noen dager,men da tar jeg bare en halv sitron til. Det er nok den antiseptiske effekten man er ute etter (joda..jeg har kurert gruggen hals på meg selv med en real whisky , men sitron funker best ) Jeg synes ikke at vodka er noe for barn, uansett om de er syke eller ikke. Dette var det beste forslaget. Sitron til barn, og whisky til de voksne. Da jeg var liten og var litt småsyk, da ga far meg en pjolter, som det er noe alkohol i. Idag drikker jeg alkohol som om det skulle vært vann. Kanskje hadde jeg vært mindre alkoholisert hvis jeg ikke hadde fått pjoltere og whisky? Jeg anbefaler på det sterkeste å holde alkohol-giften unna alle, helt til det er lovlig, 18 og 21.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Dette var det beste forslaget. Sitron til barn, og whisky til de voksne. Da jeg var liten og var litt småsyk, da ga far meg en pjolter, som det er noe alkohol i. Idag drikker jeg alkohol som om det skulle vært vann. Kanskje hadde jeg vært mindre alkoholisert hvis jeg ikke hadde fått pjoltere og whisky? Jeg anbefaler på det sterkeste å holde alkohol-giften unna alle, helt til det er lovlig, 18 og 21. Du mener vel 18 og 20?
Gjest imli Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Husker jeg fikk konjakk da jeg var forkjøla som liten... Vil nok i så fall anbefale det fremfor vodka, gitt
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Husker jeg fikk konjakk da jeg var forkjøla som liten... Vil nok i så fall anbefale det fremfor vodka, gitt Da jeg var liten fikk jeg en liten dæsj med konjakk i kakaoen når jeg var forkjølet...av farmor da, ikke av mamma og pappa Mulig det hjalp, men anbefaler det ikke til noen å gjøre det samme med barn.Hostesaft er bedre. Endret 6. mars 2008 av Frk.Uhåndterlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå