Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 måneder, og nå skal jeg få p-stav. Med to legetimer og selve p-staven blir dette til slutt 1700,-. Er jeg kjip hvis jeg ber han betale halvparten? Han har kjøpt et par dyre og fine gaver til meg, men feministen i meg sier at jeg skal ha halvparten hos ham uansett, av prinsipp!

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Å spørre han hva han synes er vel en vei å gå?

Skrevet

Hos oss har dette alltid vært en fellesutgift.

Gjest StockDama
Skrevet

så hvis dere slår opp før du må bytte ut pstaven, skal du betale halvparten tilbake til han da?

men jøss, joda, du kan jo sikkert spørre.

Skrevet

Hos oss er det en selvfølge å dele utgiftene når det gjelder slike ting. Jeg synes det sier seg selv, men så har vi vært kjærester i flere år.

Gjest marihan
Skrevet

Vi har aldri delt på sånne utgifter, men det er jo bare å spørre han..

Skrevet

Vi deler paa aa betale prevensjon. Det sier seg selv om man er i et serioest, langvarig forhold, mener naa jeg/vi.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har vel aldri spleisa, men p-piller koster jo ikke så mye, og vi har delt på andre utgifter så det ikke akkurat er noe jeg har blakka meg på. Når man betaler et såpass stort enkeltbeløp som for pstav synes jeg det er rimelig å spleise på en eller annen måte.

Gjest Gjest
Skrevet

Hos oss betaler jeg p-piller (fordi det er så billig uansett, og fordi jeg brukte det før vi ble sammen og vil uansett fortsette å bruke det om vi av en eller annen grunn skulle slutte å ha sex) og han betaler kondomer (fordi han er så hysterisk at han trenger både kondom og p-pille for å 'tørre' og ha sex;))...

At du velger å bruke p-stav og ikke et billigere alternativ skal vel strengt tatt ikke han 'straffes' for, men på den annen side så kan han godt få betale litt ekstra for å 'slippe unna'..

Snakk med han du, og hør hva han synes..

Gjest andrassy
Skrevet

At han har kjøpt noen dyre gaver til deg har da vel ingenting med saken å gjøre? Det har han vel gjort frivillig, fordi han hadde lyst???

Personlig syns jeg iallfall at det er naturlig å dele på utgiftene til prevensjon. Det er jo noe som kommer begge til gode, selv om det er du som må bruke den.

Gjest ukjent_mann
Skrevet
Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 måneder, og nå skal jeg få p-stav. Med to legetimer og selve p-staven blir dette til slutt 1700,-. Er jeg kjip hvis jeg ber han betale halvparten? Han har kjøpt et par dyre og fine gaver til meg, men feministen i meg sier at jeg skal ha halvparten hos ham uansett, av prinsipp!

Hva syns dere?

Må si at jeg hadde begynt å lure på om ei jeg var kjæreste med kom til meg med halve regningen for p-stav. Hadde betalt men.....

Lurer på om jeg ikke hadde kommet med halve regningen for noe annet vi hadde bare en av, som f eks bil.

Ellers er jeg glad for at jeg er samboer og deler alle utgifter. Dvs jeg har ikke peilig på hva jeg betaler, og er like glad for det:-)

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det blir riktig at han skal betale halve p-staven.

Dere har bare vært sammen i 4 mnd. P-staven varer i 5 år. (=340 kr pr år)

dersom dere ikke er sammen mer enn 1 år, hva da?

Skal du betale ham tilbake da?

Hva om du hadde satt inn staven for 5 mnd siden (altså før dere ble sammen) - skulle han ha betalt da?

Å sette inn p-stav er vel noe du gjør frivillig (for din egen del), og jeg ser ingen grunn til at han skal betale.

Du får heller få ham til å betale nestegang dere handler inn sammen, el.l da, vet du...

Skrevet

merkleig dskusjon dette....

men jeg har aldri brukt prevensjon selv så jeg har ikke betalt 5 øre..

men før vi fikk barna brukte min mann kondom og de betalte han for..

Skrevet (endret)

Synes du skal spørre han hva han synes jeg.

Selv bruker jeg p-piller og har bestandig betalt disse selv.

Nå som jeg har samboer går vel dette egentlig av samme "kasse".

Endret av kospia
Skrevet
Å sette inn p-stav er vel noe du gjør frivillig (for din egen del), og jeg ser ingen grunn til at han skal betale.

Hvis man ikke går på prevensjon fra før, og begynner med det fordi man blir kjærester, gjør man det jo ikke bare for sin egen del. Og da synes jeg det kan være greit å spleise, men det kommer an på situasjonen.

Da jeg var student, og prenvensjon faktisk var en utgift spleiset jeg både på kondomer og p-piller. Senere når jeg begynte å jobbe var det snakk om så lite penger i forhold til inntekten min, at det var enklest å ta meg av det selv. Og nå, når jeg har samboer går uansett prevensjon av felleskontoen, og vi spleiser sånn sett.

Skrevet

Jeg syns det er en underlig ting å kreve at man skal spleise på. Men så har jeg alltid tenkt at "har den ene penger har begge penger" og at man betaler/bidrar etter evne med de jeg har vært kjæreste med. Altså at ting går opp i opp i det lange løp. Hvis du er fattig student og han er i jobb og har god råd, kan du jo alltids spørre ham om han kan betale dette for deg, men jeg syns det er underlig å regne på det fordi det skal bli "rettferdig".

Skrevet

Du kan jo spørre han om hva han mener om dette.

Jeg personlig synes det er noe man kunne spleiset på.

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Jeg synes det er naturlig at begge betaler for prevensjon.

Skrevet

Personlig syns jeg det er vannvittig smålig å be typen om å spleise på utgiftene til prevensjon. Om du tenker over hvor mye dette koster deg i måneden og at han kanskje spanderte en øl på deg sist helg, så er dere vel i grunn skulls?

Sjokkerer meg at det er så mange her som mener at det er helt naturlig at dette er en felles utgift.

Min kropp - min utgift.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Med tanke på diskusjonen som endte opp med konklusjonen "det er fælt for gutter å bruke kondom i forhold", så vil jeg vel si at denne prevansjonen er til glede for begge. Det vil da være naturlig å spleise!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...