Jordbæra Skrevet 29. juli 2011 #21 Skrevet 29. juli 2011 Innlegget til ts kunne vært meg, helt ordrett.. jeg har vært inn og ut hos legen i flere år, men hun finner ikke ut noe spesielt. Sist fikk jeg beskjed om å kutte ut ordentlig grove brødvarer, samt kjøpe et slags avføringsmiddel som skulle virke stoppende også. Eller "bindende" som hun sa. Det dummeste jeg kan gjøre er å spise meg skikkelig mett, da er det garanterert dobesøk etter litt tid.. samtidig tåler magen min alkohol veldig dårlig.. vet ikke om dette hjelper deg noe, men jeg vet hvordan du har det.. Vært på ultralyd osv på sykehuset også, men de fant ingen tegn til noe galt, som f.eks gallestein. Anbefaler deg å prøve kiropraktor!! Det er vist ett sted i ryggen som påvirker magen og fordøyelsen.
Surriball Skrevet 29. juli 2011 #22 Skrevet 29. juli 2011 Jeg har i lengre tid vært plaget med løs mage som til tider er nesten helt diare. Dette skjer på ettermiddagen/kveldstid, og da ca 1 - 1,5 time etter måltid. Da får jeg akutt mageknip og må på do. Det skjer 4-5 dager i uken, av og til oftere. Jeg klarer ikke helt å se noe system i det heller, tenke en stund at jeg kanskje var blitt allergisk mot noe. Men jeg finner altså ikke noe system. Idag har jeg spist pasta carbonara, igår fiskekaker og poteter og dagen før der Hatting Flutes med pålegg og alle dagene har jeg blitt dårlig. Er ikke et kjempeproblem, for med en gang jeg får gått på do så er alt i orden igjen (en sjelden gang må jeg to runder på do). Men det er jo litt plagsomt da, og ikke så veldig gøy når en er borte. Og rart siden det bare skjer på ettermiddagen/kvelden, det er aldri noe problem om morgenen/formiddagen uansett hva jeg spiser. Er det noen som har vært borte i noe lignende og som kanskje har noen tips eller råd? MELK! ... i hvert fall hørtes det helt ut som magen min før jeg slutta fullstendig med melk. Jeg skjønte det plutselig en dag da jeg innså at jeg ikke måtte på do tre min etter påbegynt kaffekopp dersom jeg droppa melkeskvetten i kaffen. Pasta Carbonara - fløte. Hatting Flutes - surdeig, lages ikke det med surmelk? I hvert fall kan det være pålegget det er melk i, f.eks smør. Fiskekaker - mye sannsynlig at det er melk/myse/tørrmelk/faenskap oppi der også. Har sluttet å spise sånne ferdigprodukter selv, siden de putter melkeprodukter oppi en god del sånne ting. Og husk, det trenger ikke være laktoseintoleranse, men intoleranse mot selve melkeproteinet. Det er i hvert fall det jeg har. Jeg har prøvd å spise laktosefritt, men får fortsatt sånne symptomer med mindre maten er FULLSTENDIG melkefri. Så hvis du kan spise vanlig brødskive uten smør med pølse på til frokost uten å bli dårlig, så tviler jeg på at det er cøliaki eller glutenintoleranse. Prøv å slutte fullstendig med melk i fire dager, og se hva som skjer!
Hopey Skrevet 3. august 2011 #23 Skrevet 3. august 2011 Jeg har i lengre tid vært plaget med løs mage som til tider er nesten helt diare. Dette skjer på ettermiddagen/kveldstid, og da ca 1 - 1,5 time etter måltid. Da får jeg akutt mageknip og må på do. Det skjer 4-5 dager i uken, av og til oftere. Jeg klarer ikke helt å se noe system i det heller, tenke en stund at jeg kanskje var blitt allergisk mot noe. Men jeg finner altså ikke noe system. Idag har jeg spist pasta carbonara, igår fiskekaker og poteter og dagen før der Hatting Flutes med pålegg og alle dagene har jeg blitt dårlig. Er ikke et kjempeproblem, for med en gang jeg får gått på do så er alt i orden igjen (en sjelden gang må jeg to runder på do). Men det er jo litt plagsomt da, og ikke så veldig gøy når en er borte. Og rart siden det bare skjer på ettermiddagen/kvelden, det er aldri noe problem om morgenen/formiddagen uansett hva jeg spiser. Er det noen som har vært borte i noe lignende og som kanskje har noen tips eller råd? Høres ut som Cøliaki, ta en tur til legen og be om blodprøve. Hva du enn gjør så ikke slutt med mat som inneholder gluten før du har tatt blodprøven, da kan du få feil svar på prøven. Jeg hadde det slik du har det og kunne ikke forstå hva det var jeg ikke tålte, levde i perioder på mat som er proppet med gluten og kunne godt spise brødskive til frokost uten å bli dårlig i magen..
Gjest Maren Skrevet 7. august 2011 #24 Skrevet 7. august 2011 Jeg har også det samm problemet men jeg aner ikke hva dt er -.- jeg får vell snakke med legen :D
Gjest Biola Skrevet 10. august 2011 #25 Skrevet 10. august 2011 Jeg kjenner meg igjen... Nå kan jeg knapt spise noe uten å måtte løpe på do. Det er så frustrerende. Jeg har perioder hvor det er helt bra, men så kommer det igjen. Søndag bestemte jeg meg for å kutte brød, pasta, ris og potet helt, men har etter det aldri vært verre:( Jeg vet ikke, men har mensen nå, og kan være det som er årsaken også. Andre som har den erfaringen, mensen= diare?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå