Gå til innhold

Bifile menn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hmmmm, ja. Litt rart kanskje, men trudde aidsen smittet like mye uansett jeg da, og at det ikke var så mye av det i Norge. Altså at den smittet mer blandt homofile uansett kjønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hmmmm, ja. Litt rart kanskje, men trudde aidsen smittet like mye uansett jeg da, og at det ikke var så mye av det i Norge. Altså at den smittet mer blandt homofile uansett kjønn.

HIV-viruset smitter gjennom sæd og blod.

Menstruelle kvinner kan kanskje være utsatt dersom de i tillegg bedriver selvskading. Fnis.

Skrevet
Nei, men nå var det ikke akkurat det som var poenget her heller...

Poenget var at om en mann hadde sex med en annen mann, så er sjansen mye større for at kvinnen kan smittes med Hiv/Syfilis enn om mannen hennes har sex med en annen kvinne.

Det handlet overhodet ikke om den ene gruppen er mer trofast enn den andre!

Sjansen for å bli smittet med seksuelt overførbare sykdommer er større i msm gruppen, enn i den heterofile!

men en mann som er i ett monogamt forhold med en kvinne, har vel ikke sex med en annen mann likevel, dersom de ikke har trekant da, eller han er utro?

så om han er sjekket før han og kvinnen har sex, på lik linje med at en heterofil mann er sjekket før han og kvinnen har sex, så er det vel ingen forskjell på å ha sex med en bifil mann og en heterofil mann?

om han går ut og har sex med en mann MENS han er sammen med kvinnen, er han utro (dersom de ikke lever i ett åpent forhold der de kan ha sex med andre), men da kunne han jo få kjønnssykdommer om han hadde sex med en kvinne også, det er ikke akkurat bare homofile som smittes av div kjønnsykdommer.

Gjest Gjest
Skrevet
HIV-viruset smitter gjennom sæd og blod.

Det er jo ikke bare sånn det smitter. Mannen trenger ikke få utløsning for at det skal være smittefare ved vaginalsex. Og analsex er jo det mest farlige av alt, selv om det ikke er sæd eller blod involvert.

Ellers er det også smittefare ved oralsex, også når to kvinner utfører det på hverandre.

Skrevet

Angående smittefare så er analsex farligere enn vaginalsex. Det er større sannsynlighet for kombinasjonen blod/blod eller sæd/blod fordi blodårene ikke er like beskyttet. Det er ikke mer sannsynlig at en mann som har HIV smitter enn mann med analsex enn en kvinne med analsex. Det er flere menn som har sex med menn som er smittet (homofile eller bifile) enn hetrofile menn. Man bør derfor være mer observant.

Uansett: Med andre enn fast partner - bruk kondom. Det går måneder fra man er smittet til man kan teste dette. Det er også veldig mange andre sykdommer i omløp som smitter lett ved "alle" former for sex.

:)

Gjest Gjest
Skrevet
Det er jo ikke bare sånn det smitter. Mannen trenger ikke få utløsning for at det skal være smittefare ved vaginalsex. Og analsex er jo det mest farlige av alt, selv om det ikke er sæd eller blod involvert.

Ellers er det også smittefare ved oralsex, også når to kvinner utfører det på hverandre.

Teoretisk sett smitter HIV gjennom alle kroppsvæsker. Men blod og sæd er absolutt de mest smittefarlige. Dersom man har andre kjønnssykdommer, øker smittefaren dramatisk fordi det da ofte også er skadede slimhinner og hud pga infeksjon, og det er flere T-celler på stedet, for å bekjempe infeksjonen. Og det er nettopp i disse immunforsvarscellene at HIV-viruset formerer seg.

Det som gjør penetrerende sex farlig, altså vaginalt og analt samleie, er at det oppstår små rifter i huden og mange bitte små blødninger. Ikke noe du ser eller reagerer på, men huden skades, og man kan få den andre personens blod i kontakt med skadede slimhinner.

Analsex er ekstra farlig fordi slimhinnene i endetarmen ikke er beregnet på den samme slitasjen som vagina og penis. Slimhinnene skades lettere.

Men lesbisk oralsex, skader ikke slimhinnene, og foregår mest utenpå.

Dersom lesbene deler dildo, kan de få noe av den samme smitte effekten som ved et vaginalt samleie, i og med at evt blødninger i vagina kan føre til at små mengder blod overføres fra den ene til den andre via dildoen.

Men det er ikke på langt nær så stor smittefare ved penetrering med dildo, som det er med en penis uten kondom.

Gjest Gjest
Skrevet
Teoretisk sett smitter HIV gjennom alle kroppsvæsker. Men blod og sæd er absolutt de mest smittefarlige. Dersom man har andre kjønnssykdommer, øker smittefaren dramatisk fordi det da ofte også er skadede slimhinner og hud pga infeksjon, og det er flere T-celler på stedet, for å bekjempe infeksjonen. Og det er nettopp i disse immunforsvarscellene at HIV-viruset formerer seg.

Det som gjør penetrerende sex farlig, altså vaginalt og analt samleie, er at det oppstår små rifter i huden og mange bitte små blødninger. Ikke noe du ser eller reagerer på, men huden skades, og man kan få den andre personens blod i kontakt med skadede slimhinner.

Analsex er ekstra farlig fordi slimhinnene i endetarmen ikke er beregnet på den samme slitasjen som vagina og penis. Slimhinnene skades lettere.

Dersom lesbene deler dildo, kan de få noe av den samme smitte effekten som ved et vaginalt samleie, i og med at evt blødninger i vagina kan føre til at små mengder blod overføres fra den ene til den andre via dildoen.

Men det er ikke på langt nær så stor smittefare ved penetrering med dildo, som det er med en penis uten kondom.

Godt skrevet og forklart!

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Tror ikke bifile er så veldig mye mer utro enn de som er 100% hetero.

Og for en deilig sex da!! Jeg skal snart møte et par igjen hvor han er binysgjerrig (slik som meg). Jeg og mannen skal kjæle litt med hverandre først mens hun ser på, runke og suge hverandre helt villt. etterhvert blir hun med oss og alle 3 koser med hverandre..... Herlig....

Heldige hun..

Gjest Gjest
Skrevet

Det er sant når det gjelder hiv. Men herpes kan de få.

Skrevet
Det er sant når det gjelder hiv. Men herpes kan de få.

Jepp. Og orgasme også. Og hår i munnen.

Gjest Gjest
Skrevet

Veit dere hvorfor de fleste lesber er så tynne og slanke?

De blir fettsugd flere ganger i uka.

(Den fungerer jo best på nordnorsk, da..)

Gjest Gjest
Skrevet
Det er stor sannsynlighet for at de av dere som sier dere ikke kunne tenke dere en bifil mann har vært sammen med bifile menn. Ikke nødvendigvis en som har hatt sex med andre menn, men en som har fantasert om menn nå og da.

Er man bifil bare fordi om man fantaserer om å ha sex med andre menn, da?

Det er stor forskjell på å ha pirrende fantasier om andre menn, og å ønske å gjennomføre det, eller faktisk få tenning på en annen mann.

Jeg har for eksempel et par fantasier som involverer andre menn, sammen med en eller flere kvinner. Det er ganske kinky fantasier, syns jeg, og jeg kan bli ganske tent av dem. Det er alltid et trekant-eller gruppesex-scenario, og på et tidspkt begynner jeg "tilfeldigvis" å ha munnsex men en mann. F.eks mens jeg slikker fitte på en kvinne som blir knullet av denne mannen, og uten at jeg gjør noe for at det skal skje, smetter pikken hans ut av henne, og jeg får den i munnen. Disse fantasiene ender nesten alltid med at jeg suger han til orgasme.

Andre ganger kan det være jeg som tilfeldigvis mottar den samme servicen, "uten at jeg vet om det". Noen ganger eskalerer det, og jeg har med flere menn i gruppen.

Men jeg kunne ikke tenke meg å faktisk ha sex med en annen mann. For ikke å snakke om å ha et forhold til en.

Og jeg opplever meg heller ikke seksuelt tiltrukket av andre menn.

Jeg mener at det er ønsket om seksuelle forbindelser, eller det at man faktisk har dem, som avgjør om man er bifil eller biseksuell.

Gjest Gjest
Skrevet

Høres rimelig bifilt ut, spør du meg.

Gjest Oddvar A
Skrevet

Bifil, hetero eller homo.

Må man absolutt plasseres i en slik bås?

Det er da bare snakk om litt mannekos. Det er mange som drømmer og fantaserer om det, altså å prøve en annen mann.

Gjest Gjest
Skrevet
Kunne du vært sammen med en bifil mann?

En venninne av meg sa at hun ikke kunne tenke seg det fordi det ville vært turn off for henne å vite at han likte menn. Jeg skjønte ikke helt dette, så jeg tenkte jeg skulle spørre hva dere synes.

Nå er det mange kvinner som ikke vet om mannen er bifil da....veldig mange menn velger å ikke fortelle om det livet til konemor

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok mye sånn som det blir beskrevet i innlegget ovenfor ja.

dette gjelder helt sikkert for kjærestene/mennene til flere av dere jentene her på KG også. Dere tror at mannen jobber overtid eller er på bowling med kameratene, men i virkeligheten har han oppsøkt en såkalt cruising-plass og tester ut anonym og uforpliktende "mannesex".....

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart et år, og han er barsk og deilig men samtidig "jentete" på mange måter, altså veldig følsom, dyp og flink til å snakke om følelser (synd at det blir sett på som jentete, egentlig.) Han finnes ikke jålete men er skikkelig mann med muskler og hår overalt og alt det der :)

Han har tidligere vært gift og har et barn med eks-kona. Før han ble gift, altså for ca. 10-11 år siden så hadde han sex med en to-tre menn. Det var ikke snakk om penetrering, men suging, runking osv. Kjæresten min ser på seg selv om hetero og vil dele livet med en kvinne, men akkurat der og da hadde han lyst til å prøve det, og tente på akkurat disse tre mennene, og at han var i en slags eksperimenteringsfase.

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle kunne godta at min mann har hatt sex med menn, jeg har alltid sett på det som noe kun homofile drev med. Men så møtte jeg kjæresten min og han fortalte meg dette, og jeg kjente at det var greit. Ble til og med litt småkåt av tanken (!)

Han sier han er totalt ferdig med det, og at han helt siden siste mannlige sexpartner for ti år siden ikke har hatt lyst til å prøve det igjen.

Jeg syns det er flott at han er reflektert på dette området, og at han er åpen om det og tør å vise sine "feminine" sider. De fleste mennesker har flere sider og lyster enn det man kan putte inn i "hetero-" og "homo-"båsen. Mange hetero jenter drømmer jo om å ha sex med en av samme kjønn, så jeg skjønner ikke hva som er så galt med at menn kan har lyst til å utforske det samme.

Skrevet

Bra sagt! Fint at vi får litt empiri inn her så de som liker å se verden i svart-hvitt skjønner at den heller er full av gråtoner :)

Tror absolutt man kan ha sex med en av samme kjønn og samtidig være hetero.

Gjest Sibi-mann
Skrevet

Godt at det er så mange fordomsfrie damer som bl. a. dere to siste her.

Jeg har hatt (og har) bisex innimellom, dvs jeg + et par. Det er SÅ pirrende og deilig... Da koser jeg med mannen også!

Ellers er jeg ikke tiltrukket av samme kjønn i det hele tatt.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Jasså? Så mange jenter mener det er ok å være i et forhold med en bifil/biseksuell mann som kan tillate seg å leve ut sin legning mens han er i et forhold men ikke dersom han er hetero? Utroskap er greit så lenge man avviker fra "normalen" - stemmer dette da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...